آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد

آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان گمرک تخصصی فاوا روز شنبه نهم دی 1402 در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد.

آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد
صفحه اقتصاد -

در این مراسم که با حضور مهندس اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و رضا خورشیدی زاده مدیر کل گمرک استان البرز، برگزار شد، گواهینامه آموزشی تحت عنوان "ارزش‌گذاری و آشنایی با محصولات سخت‌افزاری حوزه فاوا در راستای استقرار گمرک تخصصی فاوا در پیام" به شرکت کنندگان اعطاء شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، در این دوره آموزشی که بیش از 2 ماه و در قالب 32 ساعت به صورت تئوری و عملی برگزار شد، 26 نفر از کارشناسان و ارزیابان اداره کل گمرکات استان البرز و کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام شرکت داشتند.

گفتنی است، مدیریت موثر در ترخیص کالاهای حوزه فاوا، توجه دقیق به ارزش محصولات خاص و جلوگیری از بیش و کم اظهاری، اجرای دقیق تعرفه ها از طریق آشنایی با ادوات حوزه فاوا و ارزش گذاری صحیح کالاها از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی" ارزش‌گذاری و آشنایی با محصولات سخت افزاری حوزه فاوا" در پیام بود.

همچنین، تربیت نیروهای آموزش دیده به منظور ارزیابی دقیق، رعایت استانداردها و جلوگیری از ورود تجهیزات بی‌کیفیت و غیرقانونی، کنترل تجهیزات ارتباطی برای پیشگیری از مخاطرات امنیتی و اطلاعاتی، کاهش زمان انجام تشریفات ترخیص و امور گمرکی کالاهای حوزه فاوا ، بهینه نمودن ارزش‌گذاری برای کالاهای حوزه فاوا و تعیین ماهیت و ارزش واقعی کالا از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

لازم به ذکر است، هیات دولت در اواخر سال گذشته، راه اندازی گمرک تخصصی فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تصویب کرد، این مهم در حالی مصوب شده که پیش‌تر منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به دلیل برخورداری از بخش فرودگاه تخصصی کارگو، گمرکی و هدف گذاری اش برای ایجاد قطب اقتصاد دیجیتال کشور، قسمتی از نیاز کشور را در این حوزه مرتفع می کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان