مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان: ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود

تنها شرکت تولیدکننده ورق های عریض در خاورمیانه یکی از ملاک های ارزیابی پیشرفت در جوامع امروزی، مولفه صنعت فولاد است چرا که فولاد و ارزش افزوده های آن در تمام صنایع نقش موثری دارد.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان: ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود
صفحه اقتصاد -

امروزه حدود ۲ میلیون نفر در کشور از زنجیره فولاد درآمدزایی می کنند. همچنین زنجیره صادرات صنعت فولاد کشور، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در افق ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

دکتر علی محمدی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در نشستی عنوان کرد: در خوزستان تعداد زیادی صنعت فولاد وجود داشته و اشتغالزایی خوبی از این طریق صورت گرفته است. در تلاش در مسیر لبیک به شعار سال، در مجموعه فولاد اکسین علیرغم محدودیت مصرف انرژی، رکورد تولید واقعی اسلب شکسته شد و میزان تولید محصولات در ۹ ماه ابتدایی امسال با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید محصولات شرکت مربوط به ورق های با ارزش افزوده بالا و ورق های API است که بخش عمده تولیدات این شرکت را تشکیل می دهند، افزود: باتوجه به تحریم های ظالمانه، صنعت فولاد توانسته در بخش ارز آوری موفق باشد. به گونه ای که ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می شود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر دنیا و تنها شرکت در خاورمیانه در حوزه تولید ورق های عریض و با کیفیت، عملکرد درخشانی در ۹ ماه ابتدایی سال جاری داشته و رکوردهای مختلفی را ثبت کرده است.

در همین راستا خوشبختانه تمام لوله های نفتی و گازی کشور توسط این شرکت تولید شده و واردات در این حوزه به صفر رسیده است. دکتر محمدی آمارهایی از شکسته شدن رکورد فروش ماهیانه فولاد اکسین خوزستان ارائه نمود و گفت:

میزان فروش ورق در آذرماه سال جاری به ۷۸ هزار و ۸۵۳ تن رسید و رکورد فروش ماهانه محصولات اصلی با همت و تلاش کارکنان پس از ۲ سال شکسته شد.

بهترین رکورد فروش ماهانه ورق در اردیبهشت ۱۴۰۰ و با فروش ۷۱ هزار و ۱۰۶ تن ثبت شده بود ولی امروز رکورد جدید با هفت هزار و ۷۴۷ تن بیشتر از رکورد قبلی به ثبت رسید که با رشد ۱۱ درصدی نیز همراه بوده است. علیرغم شرایط رکودی در بازارهای داخلی و خارجی خوشبختانه رکورد فروش ماهیانه محصولات اصلی شرکت طی ۲ سال اخیر جابجا شد و از مجموع فروش ۷/۸ هزار و ۸۵۳ تن در آذرماه سالجاری ۷۱ هزار و ۳۱۱ تن در بازار داخلی و هفت هزار و ۵۴۲ تن در بازار خارجی عرضه شد. مدیرعامل فولاد اکسین در خصوص دلایل افزایش درآمد و سودآوری شرکت فولاد اکسین خوزستان اذعان داشت: یکی از دلایل افزایش درآمد و سوددهی شرکت، میزان آماده بکاری ۹۵ درصدی کارخانه بود که باید بر اساس شرکت سازنده (دانیلی) ۷۹ درصد باشد. یعنی میزان آماده بکاری شرکت ۱۶ درصد بالاتر از میانگین تعیین شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱ درصد بود، چهار درصد افزایش یافته است.

در کنار موضوعات مطرح شده، تامین به موقع مواد اولیه و اسلب ها از دیگر دلایل این درآمدزایی و سودآوری بوده است.

دکتر محمدی در ادامه گفت: این رکوردشکنی در تولید، سوددهی و درآمد در حالی صورت گرفت که اگر پروژه فولادسازی راه اندازی شود، میزان درآمد و سوددهی شرکت به طور قابل توجهی افزایش می یابد. وی اقدامات شرکت در زمینه مسئولیت های اجتماعی را چنین برشمرد:

بدون تردید این افتخار آفرینی ها مرهون برکت حاصل از انجام مسئولیت های اجتماعی است. در همین راستا اقداماتی چون تامین و تحویل ۲ هزار تن ورق فولادی برای ساخت پل عنافچه، توزیع ۲ هزار بسته آموزشی در مناطق محروم، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی ویژه مناطق محروم، ارائه خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان در مناطق کم برخوردار قلعه چنان و منبع آب، مشارکت در درمان دختر خردسال فاطمه عساکره و استخدام پدر وی، توزیع روزانه چندین تانکر آب شرب در روستاهای شهرستان باوی، مشارکت و اعزام ماشین آلات جهت جمع آوری آب های سطحی در بارندگی های اخیر و خدمات شبانه روزی در پایانه مرزی شلمچه توسط این شرکت انجام شد.

علاوه بر این تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر یکی از اولویت های مجموعه مدیریت این شرکت بود که بر همین اساس بیش از ۱۸۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان