مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

جذب سرمایه ۵۵ هزار میلیارد ریالی ایمپاسکو در نیمه نخست سال

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت:‌در بازه شش ماهه ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری، ایمپاسکو ۱۳ طرح افتتاحی و کلنگ زنی را به سرانجام رسانده که هدف اصلی آن اشتغال‌زایی در همه نقاط کشور و رونق اقتصادی بوده است.

جذب سرمایه ۵۵ هزار میلیارد ریالی ایمپاسکو در نیمه نخست سال
صفحه اقتصاد -

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این باره عنوان کرد: افتتاحیه و کلنگ‌زنی‌هایی که در شش ماهه نخست سال به انجام رساندیم در تعدادی از استان‌ها پراکنده بود که شامل استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: در استان یزد افتتاح کارخانه خردایش و پرعیار سازی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی بافق در مجتمع فلات مرکزی، کلنگ زنی کارخانه تولید یک میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن در معدن آنومالی شمالی و همچنین شروع بهره‌برداری از خط انتقال پساب و خط انتقال برق به پروژه سرب و روی مهدی آباد، در استان کرمان شروع عملیات اجرایی معدن تیتانیوم کهنوج، در اصفهان افتتاح فاز نخست کارخانه جدید تولید کنسانتره سرب نخلک، افتتاح و بهره‌برداری از فاز اسپیرال استخراج ماده معدنی، افتتاح طرح‌های زیست محیطی (تیکنر و فیلتر پرس) سرب نخلک و همچنین کلنگ زنی خطوط انتقال شورابه مجتمع پتاس خور و بیابانک را در شش ماهه نخست سال داشته‌ایم.

کریم‌نژاد تصریح کرد: همچنین در استان سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شروع عملیات احداث کارخانه لیچینگ فاز اکسیدی و شروع عملیات اجرایی استخراج از معدن جانجا را در نیمه نخست سال جاری به انجام رساندیم.

وی افزود: ارزش سرمایه‌های جذب شده توسط ایمپاسکو در مجموع به حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد که با هدف رونق اقتصادی نقاط مختلف کشور همزمان با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی توانمند انجام شده است.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر انتخاب پیمانکار، خرید و نصب و راه‌اندازی ماشین آلات، نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل هستند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد