مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در نشست خبری تشریح کرد:

پیش بینی فروش ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال جاری

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به بزرگترین پذیره نویسی ۴.۵ هزار میلیارد تومانی از محل صرف سهام، روند سود و فروش ۹ ماهه و پروژه های آتی، طرح جدید دولت برای ذخیره گاز را غیر اقتصادی خواند.

پیش بینی فروش ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال جاری
صفحه اقتصاد -

عملکرد شرکت صبا فولاد خلیج فارس در آستانه پذیره نویسی این شرکت از سوی مدیرعامل در نشستی با حضور نماینده ارزشگذار و فعالان بازار سرمایه و رسانه ها تشریح شد.

در آستانه پذیره نویسی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت و همچنین نماینده‌ای از تامین سرمایه دماوند به عنوان ارزشگذار نماد سهام شرکت صبا در نشستی در آستانه پذیره‌نویسی سهام این شرکت به ارائه شرایط و جزئیات عملکرد شرکت و همچنین مزیت‌های خرید سهام شرکت پرداختند.

دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در این نشست که با حضور شرکت‌های تامین سرمایه برگزار شده بود، گفت: تولید در دوره ۹ ماهه سال مالی (از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲) معادل ۷۴۵ هزار تن بوده که با رشد ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه روبرو بوده، این در حالیست که دو ماه از سال مالی (دی و بهمن) را به دلیل محدودیت‌های گاز و انجام تعمیرات سالیانه تولید نداشتیم، اما با این حال رشد تولید ۳۰ درصدی را در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ داشتیم. پیش‌بینی ما با گذشت حدود ۹ ماه از سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان سال مالی این شرکت که پایان آذرماه است، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید خواهد بود که رشد حدود ۲۰ درصدی را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در بخش فروش نیز در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۹۷ هزار تن فروش انواع محصول داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۲ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۵۰ درصدی مقداری بوده است.

دشتیانه ادامه داد: ارزش فروش محصولات این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ با ۵۰ درصد رشد به ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی ما تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۷۸ درصد رشد خواهد داشت.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس

وی تأکید کرد: نکته مهمی که از سهامداران درخواست داریم تا به آن توجه کنند، این است که شرکت با سودهای فعلی و بر اساس شرایط فعلی ارزش‌گذاری شده و با توجه به رشد تولید و فروش و طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذار در آینده نیز از این سودها بهرمند خواهد شد.

دشتیانه تصریح کرد: شکست رکوردهای ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه به منزله توجه تداوم سود در شرکت است. سند چشم‌انداز استراتژی شرکت تدوین شده، چهار ایزو مدیریتی اخذ شده و به سمت توسعه شایستگی حرکت می‌کنیم.

دشتیانه با اشاره به توسعه هدف گذاری شده، توضیح داد: احداث بخش دوم واحد احیای مستقیم 1.76 تنی بریکت گرم در افق 1404، احداث بخش سوم واحد فولاد سازی و ریخته گری تختال ضخیم به ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال در افق 1407 و تکیل زنجیره فولاد با تولید سه میلیون تن محصول نهایی با ارزش افزوده بالا در افق 1410 برنامه ریزی شده است. استفاده از کوره مگا مدول احیای مستقیم روش میدرکس، تولید بریکت گرم و پیش بینی انتقال آهن اسفنجی داغ به کوره های قوس الکتریکی که باعث صرفه جویی قابل توجه در مصرف برق و افزایش بهره وری خواهد شد از ویژگی های این پروژه است.

به گفته وی، روند سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به آذر 1400 و 1401 بالغ بر 1.8 و 2.06 هزار میلیارد تومان و فروش بالغ بر 6.1 و 9.1 هزار میلیارد تومان بود. همچنین در نیمه نخست سال جاری میزان سود خالص و فروش به 3 و 10.3 هزار میلیارد تومان رسید. مقایسه عملکرد بهار و تابستان در سال قبل و جاری نشان می دهد، میزان درآمدهای عملیاتی، سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص به ترتیب 3.4، 1.03 هزار میلیارد تومان و 933.4 و 909.1 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 8.1 و 2.6 ، 2.6 و 2.6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل صبا فولاد خیلج فارس رشد 76 و 101 درصدی درآمد و سود خالص در عملکرد 9 ماهه نسبت به مدت مشابه قبل را ناشی از افزایش بهره وری و سودآوری دانست و گفت: رکورد جدید تولید ماهانه 4.4 و 129.4 هزار تن با سرعت متوسط 186 و  175 تن بر ساعت در 26 فروردین و شهریور ماه، عبور از نرخ اسمی ساعتی با تولید 192 تن در 26 فروردین ثبت شد.

دشتیانه، آغاز عملیات اجرایی بخش دوم احداث کارخانه احیای مستقیم به ظرفیت 1.76 میلیون تن، مشارکت در طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و تامین پایدار آب صنعتی، اخذ موافقت اصولی احداث نیروگاه 600 مگاواتی برای نیروگاه خود تامین، تکمیل زنجیره فولاد با تولید سه میلیون تن محصول نهایی تا افق 1410، احداث واحد سولفور زدایی، اخذ انشعاب خط گاز از خط 30 اینچ منطقه ویژه، نصب و راه اندازی واگن برگردان و زیرساخت ریلی (اتصال مستقیم به شبکه سراسری)، احداث تصفیه خانه پساب صنعتی به منظور کاهش مصرف آب را از اهم پروژه های آتی برشمرد.

وی در خصوص پذیره نویسی برای تامین بخشی از منابع طرح توسعه، اضافه کرد: برای طرح توسعه جدید بالغ بر 4.5 هزار میلیارد تومان از محل صرف سهام از طریق پذیره نویسی و مابقی از منابع و تسهیلات شرکت تامین می شود. گاز ، برق و آب این پروژه تامین و برخی زیرساخت ها اجرا شده در نتیجه پروژه سریع تر پیش خواهد رفت. طبق اطلاعات ارزش گذار، بازده دلاری با نرخ تنزیل 10 درصد و افزایش نرخ گاز در سناریو بدبینانه، صفر و برای سناریو محتاطانه و خوش بینانه با بازده دلاری 10 و 22 درصد در نظر گرفته شده است. بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه از محل غیر بدهی پذیره‌نویسی خواهد شد.

دشتیانه درباره برنامه های آن شرکت برای طرح جدید دولت برای ذخیره و عدم قطعی گاز صنایع فولادی و سیمانی و ... گفت: طبق بررسی های انجام شده شرکت، این طرح اقتصادی نیست.

حسام الدین جعفری نماینده تامین سرمایه‌گذاری دماوند نیز در تشریح وضعیت شرکت صبا فولاد گفت : قیمت‌گذاری در پروژه صبا فولاد خلیج فارس دلاری در نظر گرفته شده و این موضوع از نظر سهامداران مورد توجه قرار بگیرد وبر اساس تحلیل‌ها بازدهی دلاری این افزایش سرمایه را ۲۲ درصد دلار برآورد کردیم.

وی تصریح کرد : قیمت محصولات این شرکت پریمیوم ۷ درصدی نسبت به آهن اسفنجی در بورس کالا دارد همچنین سود بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی برای این شرکت پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

جعفری ادامه داد : تناژ تولید شرکت طی سال گذشته و سال جاری افزایش داشته بنابراین سود شرکت در سال آتی افزایش خواهد بود .

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد