انرژی؛ چالش اصلی صنعت فولاد

مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع: در ۸ سال تصدی دولت آقای روحانی ما هیچ گونه سرمایه گذاری در حوزه برق و گاز انجام ندادیم. این، چالشی است که در گذشته انجام شده است.

انرژی؛ چالش اصلی صنعت فولاد
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع درخصوص وضعیت فولاد اظهار کرد: تاب آوری صنعت فولاد که شاید می‌توانست به جای همایش مشکلاتش با جلسه با مسئولان ذیربط برطرف می‌شد، در واقع صنعت فولاد را سمت زیان می‌برد. اگر با این فرمان حرکت کنیم، در ۶ ماه و سال آینده دیگر نمی‌توان به سود فکر کرد.

ما در حوزه قیمت گذاری نمی‌توانیم نقش خاصی داشته باشیم. بورس کالا در حوزه قیمت گذاری خوب عمل می‌کند. شاید از این حرف بنده همکاران فولادی چندان خوشنود نشوند؛ زیرا دوست دارند که قیمت گذاری آزاد باشد. اگر قیمت گذاری آزاد باشد، هزینه آن به مردم تحمیل می‌شود.

مهندس مهری نژاد در این باره خاطرنشان کرد: شرکت آهن و فولاد ارفع که یک شرکت با تولید یک میلیون تن فولاد است، برای مساله برق در تابستان امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سود خود را از دست داد. یعنی حدود ۳ هزار میلیارد تومان از درآمد شرکت را از دست دادیم. اگر این میزان فولاد تولید و صادر می‌شد، برای کشور حدود ۷۵ میلیون دلار ارزآوری داشت.

گاز یکی از مزیت‌های اصلی روش تولید احیای مستقیم ایران بوده است. اکنون این مزیت اصلی ما با چالش مواجه شده و طبیعتا به سمت زیان می‌رویم. قطعا در حوزه قیمت‌های انرژی تصمیمات خوبی گرفته می‌شود. زیرا دولت، به فکر راه حلی برای این مساله هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان