یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت هفته دولت؛

فولاد مبارکه؛ الگوی موفق سیاست‌گذاری دولتی و توسعه صنعتی است

دولت محترم به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر صحنه اقتصادی، نقشه راه درستی را در صنعتی کردن کشور در پیش‌گرفته و برای صنایع مختلف استراتژی متفاوتی را مدنظر قرار داده است و صنعت فولاد کشور با روندی مثبت، نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران داشته است.

فولاد مبارکه؛ الگوی موفق سیاست‌گذاری دولتی و توسعه صنعتی است
صفحه اقتصاد -

توسعه صنعتی و اقتصادی ایران در سایه ارتباط دولت و بخش خصوصی به‌عنوان دو رکن تصمیم‌گیر و مجری سیاست‌ها و برنامه‌ها محقق می‌شود و همراهی دولت با صنعتگران و فعالان بخش خصوصی در تأمین زیرساخت‌ها و تسهیل‌گری در وضع قوانین و فرایندها، مسیر سرمایه‌گذاری، رشد و توسعه اقتصادی و نقش‌آفرینی مردم در حل معضلات جامعه را هموار می‌کند.

استراتژی دولت در مسیر کنونی توسعه کشور نقشی مؤثر و اساسی دارد؛ چراکه باوجود سیاست‌ها و بخش‌نامه‌های متعدد و اسناد بالادستی توسعه کشور در زمینه ضرورت توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی اقتصاد، توسعه بخش‌های غیردولتی و جلوگیری از بزرگ شدن بخش دولتی، دولت همچنان بزرگ‌ترین بازیگر اقتصاد و صنعت است و در چنین شرایطی که دولت به‌صورت توأمان نقش سیاست‌گذار و مجری را بر عهده دارد، اعتقاد و الزام این نهاد حاکمیتی به تأمین نیازهای بخش خصوصی مضاعف می‌شود.

ایجاد تعادل در فضای بازار، تسهیل‌گری در فرایندهای اجرایی، تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه، تسریع در وضع قوانین و مقررات در مقاطع حساس، جذب سرمایه و تسهیل سرمایه‌پذیری در صنعت و اقتصاد و ایجاد اعتماد عمومی، تعامل مطلوب با مردم و ایجاد تعادل بین دستگاه‌ها و نهادها، جلوگیری از رانت دستوری و پرهیز از غلبه قدرت و منفعت شخصی به منافع ملی، بخشی از وظایف دولت برای تأمین نیازهای بخش خصوصی و توسعه مناسبات با فعالان اقتصادی و صنعتی است و این امر از سوی دولت مورد اهتمام است.

دولت محترم به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر صحنه اقتصادی، نقشه راه درستی را در صنعتی کردن کشور در پیش‌گرفته و برای صنایع مختلف استراتژی متفاوتی را مدنظر قرار داده است. البته بررسی عملکرد صنعت در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر نشان می‌دهد باوجود کمبودها و کاستی‌های متعدد در تأمین زیرساخت‌های انرژی و راه و...، صنعت فولاد کشور با روندی مثبت، نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران داشته و جایگاه دهم ایران در تولید فولاد در جهان نشان از آن دارد که درمجموع همکاری مناسب و مطلوبی میان دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت فولاد کشور وجود داشته است.

هفته دولت که به مناسبت سالروز شهادت رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای انقلاب نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی برای قدردانی از کارگزاران نظام اسلامی است که باوجود همه مشکلات، موانع، کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه و هجوم نظام سلطه برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، دستاوردهایی ثبت کردند که در این جنگ نابرابر، حماسه‌هایی ماندگار از عظمت و مقاومت ملت ایران به شمار می‌آید.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلفی از فرمایشات خود، شاخص‌های حکومت اسلامی و کارگزاران آن بر اساس سیره حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه عدل الهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاک‌دامنی، ساده‌زیستی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان عنوان داشتند؛ خصوصیاتی که تجلی آن در شهید رجایی و حجت‌الاسلام شهید باهنر ظهور و بروز می‌یافت.

بازخوانی نحوه رفتار و سلوک دینی در مدیریت اسلامی و ترسیم الگوی صحیح مدیریت بر مبنای شریعت و حقیقت از دیگر برکات تکریم هفته دولت است. اخلاص در عمل، درستی در کلام و در رفتار، ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و خدمت بی‌منت از خصوصیات فکری و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر و مدیرانی بود که وارستگی‌های اخلاقی و انسانی و عملکردی آنان، نیازمند تبلیغ و الگوسازی برای تمامی مدیرانی است که در حاکمیت نظام اسلامی، دل درگرو رشد و توسعه و تعالی میهن نهاده‌اند.

توفیقات حاصل‌شده در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی، مایه مباهات نیروهای دلسوز و معتقد نظام و حیرت کشورهای دیگر است. بدون تردید دستاوردهای متعدد در توسعه صنعتی، بومی‌سازی و خودکفایی در صنعت فولاد در سایه تفکر انقلابی و مجاهدت، مقاومت و رشادت دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی و صنعتگران و متخصصان دلسوز و مجاهد کشور محقق شده و مسلم است که مسیر پرفرازونشیب توسعه تا رسیدن به جایگاه حقیقی ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی و کسب منزلت، رفاه و آسایش فرد فرد هم‌میهنان عزیز باقوت و جدیت ادامه دارد.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد