چین تولید فولاد را کاهش می‌دهد!

پنج نفر از افراد آشنا به این حوزه و گزارش تحلیلگران روز سه‌شنبه عنوان کرد که چندین کارخانه فولاد چین دستورالعمل‌هایی را برای محدود کردن تولید امسال در همان سطح سال ۲۰۲۲ دریافت کرده‌اند که به طور بالقوه تقاضای سنگ آهن را در بازار فولاد محدود می‌کند.

چین تولید فولاد را کاهش می‌دهد!
صفحه اقتصاد -

پنج نفر از افراد آشنا به این حوزه و گزارش تحلیلگران روز سه‌شنبه عنوان کرد که چندین کارخانه فولاد چین دستورالعمل‌هایی را برای محدود کردن تولید امسال در همان سطح سال ۲۰۲۲ دریافت کرده‌اند که به طور بالقوه تقاضای سنگ آهن را در بازار  فولاد محدود می‌کند.

چهار منبع نیز گفتند که به سه کارخانه متعلق به بزرگترین فولادساز جهان، گروه دولتی فولاد چین بائوو، دستورات شفاهی مبنی بر اینکه تولید نباید از سال ۲۰۲۲ بیشتر شود داده شده است.

 هیچ یک از افراد مشخص نکردند که کدام مرجع این دستورات را صادر کرده است و به دلیل حساسیت موضوع از معرفی شدن خودداری کردند.

 یکی از مقامات روابط عمومی Baowu گفت که او هیچ اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن در این مورد ندارد.

 چین در دو سال گذشته رشد تولید صفر در بخش فولاد خود را الزامی کرده است زیرا به دنبال محدود کردن انتشار کربن توسط یکی از آلاینده‌ترین صنایع خود است.

 در هر دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، برنامه‌ریز دولتی هدف رشد صفر را در سه ماهه دوم اعلام کرد، اما امسال هیچ اعلام عمومی صورت نگرفت و باعث شد بازار برنامه‌های پکن بر حدس و گمان پیش برود.

‌برنامه‌ریز دولتی چین نیز به فکسی که به دنبال اظهارنظر در مورد سقف‌های صادر شده در برخی کارخانه‌های فولاد بود، پاسخ نداد.

 بر اساس گزارش‌های مشاوران محلی Mysteel و Fubao در روز سه‌شنبه، به برخی کارخانه‌ها در شهر شمالی تیانجین چین اطلاع داده شد که تولید فولاد را زیر سطح ۲۰۲۲ نگه دارند.

 شرکت مشاوره شانگهای متالز مارکت گفت که برخی از کارخانه‌ها در شرق چین نیز دستورالعمل‌های مشابهی دریافت کردند.

با این حال، ده‌ها کارخانه در شهرهای شمالی چین از جمله تیانجین و هاندان که رویترز با آنها تماس گرفت، گفتند که هنوز هیچ دستورالعملی برای محدود کردن تولید خود دریافت نکرده اند.

 داده‌های اداره ملی آمار نشان می‌دهد که چین در نیمه اول سال ۵۳۵.۶۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان