در مراسم امضای تفاهم‌نامه تاصیکو و تاپیکو؛

توسعه معادن زغالسنگ از نیاز های کشور است

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو در ادامه تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و موارد استفاده زغالسنگ در چین به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول، توجه ویژه‌ای به معادن

توسعه معادن زغالسنگ از نیاز های کشور است

صفحه اقتصاد - تاصیکو؛ شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در راستای تاکیدات سرمایه گذاری تامین اجتماعی مبنی بر هم‌افزایی تفاهم‌نامه‌ای با تاپیکو امضا کرد.

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در این نشست به اهمیت بحث زغالسنگ پرداخت و گفت: یکی از حوزه هایی که کشور به آن نیاز دارد استفاده ازپتانسیل و ظرفیت بخش زغالسنگ در صنعت پتروشیمی است. وی در ادامه با اشاره به ذخایر ۱۴ میلیارد تنی زغالسنگ در ایران آن را ثروت مهمی برای کشور بیان کرد و تاکید کرد این سرمایه عظیم تاریخ انقضا دارد و اگر تا امروز ازاین ثروت عظیم استفاده‌ای نکردیم، مقصر هستیم.

نادری در ادامه عنوان کرد: ما در کشور سرمایه مغفول مانده ای داریم که مقصر اصلی آن خودمان هستیم که اهمیت زغالسنگ را نادیده گرفتیم.

نایب رئیس هیات مدیره تاصیکو با اشاره به تامین نیمی از زغال سنگ کشور در مجموعه طبس ادامه داد: طبق گزارشی که همکاران ما در طبس ارایه کرده‌اند؛ ۶۰ درصد از برق و ۵۰ درصد پتروشیمی‌های فعال کشور چین با زغالسنگ تامین می شود و کشوری مانند پاکستان نزدیک به ۵۰ درصد از انرژی خود را از طریق این ماده معدنی تامین می کند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد سومین واحد باتری سازی در ذوب آهن گفت: با توجه به ظرفیتی که در زغالسنگ ‌و واحدهای کک سازی داریم، ایجاد پارک کربن در اصفهان را در برنامه داریم که با توجه به نزدیکی این مجموعه به دو دانشگاه صنعتی مهم کشور اقدام دانشی خوبی محسوب می‌شود.

امیدواریم در زمینه ذغالسنگ پیشگام باشیم

در ادامه این نشست مسعود اسم خانی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو ضمن تشکر از مدیرعامل تاصیکو برای تشکیل این جلسه به نکاتی اشاره کرد. وی در ابتدا با اعلام این موضوع که حوزه فعالیت های تاپیکو به حوزه نفت و گاز محدود نمی شود، گفت: ما در حال حاضر کارخانه ای برای تولید پارچه ایربگ داریم.

اسم‌خانی عنوان کرد: در بسیاری از مجموعه های گازسوز به زودی شاهد مشکل خواهیم بود و با توجه به اعلام نیاز دولت این شرکت تفاهم‌نامه‌هایی در جهت توسعه و‌ برای حل این موارد در برنامه دارد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو در ادامه تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و موارد استفاده زغالسنگ در چین به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول، توجه ویژه‌ای به معادن زغالسنگ چه در راستای کک سازی و چه استخراج گاز متان خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: مهم این است که بتوانیم از معادن غنی زغالسنگ در کشور استفاده لازم را ببریم و در این زمینه پیشگام باشیم.

مسعود اسم خانی در پایان مطرح کرد: در حوزه ایجاد پارک کربن سرمایه گذاری و اقدام متقابل مورد نیاز است که ما حاضر به این سرمایه گذاری هستیم تا بتوان هم‌افزایی میان دو هلدینگ را بیشتر کنیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد