با حضور ۸۰درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها؛

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد شاهرود در حال برگزاری است

صفحه اقتصاد - مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد شاهرود در حال برگزاری است

صفحه اقتصاد - مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

با توجه به نظر سهامداران مقرر شد تا شرکت خط کلاف مفتول‌های فولادی را نزدیک به کارخانه نورد میلگرد خود احداث کند و به ایجاد خط تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۰۰هزار تن در سال اقدام نماید و در نهایت گواهی تولید ۲۰۰هزار تن محصول کلاف و ۲۰۰هزار تن آهن اسفنجی از اداره صنایع و معادن سمنان اخذ شد.

سال گذشته ۱۱۸هزار تن میلگرد تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

فاز ۲ واحد ریخته‌گری در سال ۹۷ نصب شد و‌ در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

بخش نورد به منظور جلوگیری از استهلاک تیغه‌های قیچی که پیش از بستر خنک‌کننده قرار داشت، اقدام به افزایش طول بستر خنک‌کننده به میزان ۱۲ متر کرد. همچنین ساخت و نصب تجهیزات که قسمت عمده آن در داخل شرکت انجام می‌شود، صورت گرفت و وارد مدار شدند تا شرکت از مزایای آن منتفع شود.

تولید کلاف منجر به باز شدن بازار صادراتی می‌شود که ۲۷۰ میلیارد تومان آن از محل افزایش سرمایه تامین مالی شده است و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد‌. کلنگ‌زنی زمین انجام شده است.

در فاز یک فولاد شاهرود، بخش زیادی از ماشین آلات را وارد کردیم، اما در فازهای بعدی با مهندسی معکوس و با استفاده از امکانات داخل شرکت، در زمان قطعی برق سعی کردیم بومی‌سازی ماشین آلات را انجام‌ دهیم.

شرکت بدهی قطعی به اداره امور مالیاتی ندارد.

حدود ۸۰درصد گاز در بخش نورد مصرف می‌شود. قیمت گاز براساس نورد محاسبه می‌شود که به این موضوع اعتراض کردیم. بر همین اساس، یک ایستگاه اندازه‌گیری برای نورد ایجاد کردیم و قیمت هر متر مکعب گاز بخش نورد ۵۰۰ تومان شد. قیمت گاز مصرفی بخش ذوب با افزایش قیمت، ۱۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

به طور معمول، روزانه ۴۰۰ تن تولید نورد داریم. متاسفانه وزارت صمت هر هفته یک مسئله برای ما ایجاد می‌کند؛ اما اگر طبق روال پیش برویم، روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن بیشتر، کسری تولید نداریم. میزان موجودی میلگرد نورد بیش از ۱۰ الی ۱۲ تن نخواهد بود.

درخصوص برنامه قطعی برق در تابستان گفته شد: نامه‌ای در ۲۲ اردیبهشت ماه به شرکت‌ها زده شد. از ۱۵ خردادماه محدودیت‌ها اعلام شده است. ۵هزار ساعت محدودیت برق در واحد نورد داریم که تعمیرات اساسی را در این زمان قرار می‌دهیم. اما تاثیر خود را در تولید خواهد گذاشت.

از ۲۲ میلیارد مطالبات، ۵ میلیارد آن واریز شده است.

درخصوص عدم صادرات میلگرد گفته شد: تبدیل دلار آن در سامانه مبادلات موجب عدم صرفه اقتصادی می‌شود. از همین رو فروش در بورس کالا بهتر است و هم‌زمان پول خود را دریافت می‌کنیم.

درخصوص افزایش سرمایه گفته شد: طرح‌ توسعه خط کلاف را در دست داریم که افزایش سرمایه آن انجام‌، اما هنوز تعیین تکلیف نشده است. لذا افزایش سرمایه جدیدی در دستور کار نداریم.

در پایان مجمع، به ازای هر سهم ۳۴ تومان سود نقدی تقسیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان