مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران در ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران اظهار کرد:

کمبود انرژی توسعه را سخت کرده است

اکبریان ادامه داد: توسعه بر ۴ پایه استوار است، زیرساخت ها،مواد اولیه، توسعه تجاری و نیروی انسانی. و کمبود در زیرساختهای انرژی شرایط ما را برای توسعه دشوار

کمبود انرژی توسعه را سخت کرده است

رییس انجمن سنگ آهن ایران در ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران گفت: در این همایش سعی کردیم از نظرات دوستان در موضوعات و هدف گذاری ها استفاده کنیم.

به گزارش صفحه اقتصاد ، مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران در ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران اظهار داشت: این همایش امروز با تاخیر دو ساله بدلیل کرونا برگزار شد.

وی افزود: همه چیز از کلمه توسعه آغاز شد، روزگاری طرح جامع فولاد مصوب و در اندک زمانی ظرفیت تولید فولاد به ۳۰ میلیون تن رسیده و امروز براساس مجوزهای صادر شده و طرح های در دستور کار ظرفیتی بیش از ۵۵ میلیون تن خواهیم داشت.

اکبریان ادامه داد: توسعه بر ۴ پایه استوار است، زیرساخت ها،مواد اولیه، توسعه تجاری و نیروی انسانی. و کمبود در زیرساختهای انرژی شرایط ما را برای توسعه دشوار کرده است.

رییس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه تولید فولاد به مواد اولیه بیشتر و همچنین نیروی کار و متخصص نیاز دارد، گفت: در کنار این موارد نیازمند توسعه تجاری هستیم و امروز خیلی از کشورها تولیدکننده فولاد نیستند اما ما امروز فولاد ایرانی داریم و به سمت ایران فولادی در حرکت هستیم.

وی افزود: اما برای رسیدن به این ارقام نیازمند سرمایه گذاری در تمام ابعاد هستیم. باید بازار را توسعه دهیم و در طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرد.

اکبریان با بیان اینکه سیاست گذاری های دولت بازار خارجی را محدود کرده است، خاطرنشان کرد: پرداختن به پیش نیازهای صنعت فولاد نسبت به اجرای طرح های فولادی اولویت دارد، و آینده فولاد جهان در حال تغییر است و حرکت به سمت فولاد سبز اجباری است و همین موضوع رقابت برای سال های پیش رو را سخت می کند.

این مسئول همچنین اظهار داشت: اعتقاد به فولاد ایرانی اشتباه است زیرا زیرساخت های آن فراهم نیست. و سرمایه گذاری در زیرساخت ها معمولا از بودجه های ملی و سرمایه گذاری های جهانی تامین می شود که برای ما هیچ کدام امکان پذیر نیست. و راهکار ما ورود بخش خصوصی است. اگر پیش تر اجازه می دادیم این شرکت ها توسعه پیدا کنند امروز با نگرانی همراه نبودیم.

رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: دخالت دولت در عرضه و تقاضا، آزادی عمل را از بین برده است و باید اجازه داد سرمایه های مردمی به این بخش حرکت کنند و در هیچ دوره ای مطالبات دولتی همچون مالیات، مورد اعتراض بخش تولید و تجارت نبوده آن هم زمانی که کارخانه های ما به دلیل کمبود گاز و برق فعالیت کارخانه ها را متوقف می کند.

منبع: دنیای معدن

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد