پزشکیان همچنان پیگیر استعفای عبدالکریم حسین‌زاده/ آیا مجلس کوتاه می‌آید؟

اصرار پزشکیان برای معاونت عبدالکریم حسین‌زاده؛ ادامه دارد اما گویا مجلس موافق نیست. در ادامه نظرات برخی مجلسیان را می‌خوانیم.

پزشکیان همچنان پیگیر استعفای  عبدالکریم حسین‌زاده/ آیا مجلس کوتاه می‌آید؟
صفحه اقتصاد -

نماینده چابهار در مجلس گفته که مسعود پزشکیان شخصا به مجلس خواهد رفت تا موضوع مخالفت با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده را حل کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور هم گفته که این مساله در مهر ماه حل خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی و تحولات منطقه سبب شده که مسائل داخلی و برخی دعوا‌های جناحی تا حدی به حاشیه برود. این، اما به معنی خوابیدن موضوعات داخلی نیست؛ شاهدش همین اصرار مسعود پزشکیان به گرفتن موافقت مجلس برای استعفای عبدالکریم حسین‌زاده.
مسعود پزشکیان در واقع با معرفی حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس جمهوری در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به حامیان دولت و بدنه اجتماعی خود این پیام را داد که پای تحقق وعده‌هایش ایستاده و استفاده از نیرو‌های شایسته اهل سنت و اقلیت‌های قومی را در دستور کار دارد.
معرفی حسین‌زاده، نماینده اشنویه در مجلس با استقبال بسیاری هم مواجه شد و به نظر نمی‌رسید که مشکلی در این مسیر داشته باشد.
اقدام غیرمنتظره مجلس انقلابی و رد استعفای او، اما نشان داد که زیاد هم نباید امیدوار بود و وفاق ملی به اندازه دولت در دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها جدی گرفته نمی‌شود.
همان وقت که مجلس این ساز مخالف را زد، این انتظار شکل گرفت که رئیس جمهور در بازگشت از سفر نیویورک با اصرار به استفاده از حسین‌زاده وارد گفتگو با مجلس شده هم از موضع خود کوتاه نیاید و هم همین اول کاری تکلیف خود را با مجلس دوازدهم روشن کند.
اتفاقات منطقه سبب تعلل در این قضیه شد، اما آنطور که نماینده چابهار گفته، مسعود پزشکیان پیگیری این مهم را عقب نینداخته است.
محمدانور بجارزهی با اشاره به اینکه حسین‌زاده خواهان بررسی دوباره استفعای خود است، گفته: «ما استعفای دو وزیری که از مجلس رفتند را هم رای‌گیری نکردیم. نیازی به این موضوع نبود برای آقای حسین‌زاده هم نیازی نیست که رای‌گیری شود. من قانون را مطالعه کردم. البته هنوز در حال پیگیری هستند و امیدوارم کارشان درست شود. من حس می‌کنم یک بخشی از مجلس در این تصمیم‌گیری سیاسی عمل کردند. با توجه به اینکه قانون تصریح کرده که قبول مسئولیت برای یک نماینده به منزله انصراف است. منعی وجود ندارد. پزشکیان دوباره به مجلس می‌آیند و امیدوارم این موضوع اصلاح شود.»
او همچنین گفته: «پزشکیان به واسطه سفر خارج از کشور نتوانست در مجلس باشد. قرار شد که به مجلس بیاید و حتماً دفاع می‌کند. من هم به عنوان یکی از خدمتگزاران ملت ایران می‌خواهم که ایشان – پزشکیان – تشریف بیاورد تا حسین‌زاده به دولت برود. ضمن اینکه حسین‌زاده از اقوام و مذاهب هستند و اگر از این منظر به مسئله نگاه کنیم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پزشکیان کسی را انتخاب کرده که برای اولین بار یک کُرد اهل سنت بشود معاون ریاست‌جمهوری. کسی که فرزند و برادر شهید و چند دوره نماینده مجلس بوده است. اگر از این جنبه به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این مساعدت برای وفاق ملی ارزشمند است.»
شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز  درباره مساله استعفای حسین‌زاده گفته که «در این زمینه به دنبال راهکار‌های قانونی هستیم و انشالله در مهرماه این مشکل حل خواهد شد.»
او تاکید کرده که «امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته، با پیدا کردن روشی مناسب که کاملا قانونی باشد، این مشکل را حل کنیم و حسین زاده بتواند کار خود را در معاونت روستایی رئیس جمهور شروع کند.»
با در نظر گرفتن این دو اظهارنظر باید امیدوار بود که دولت چهاردهم رایزنی‌های لازم را کرده و مجلسی‌ها را راضی کرده باشد. در این خصوص، اما نمی‌توان خیلی اطمینان داشت و باید منتظر ماند. هرچه باشد در جلسه اول هم انتظار رد استعفا نمی‌رفت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد