فرمانده یگان ۸۲۰۰ کشته شد

خبرگزاری الوطن از احتمال کشته شدن فرمانده یگان ۸۲۰۰ در حمله حزب الله خبر داد.

فرمانده یگان ۸۲۰۰ کشته شد
صفحه اقتصاد -

خبرگزاری الوطن با اشاره به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها مبنی بر سانسور هر گونه خبر پیرامون خسارات وارده به این رژیم در عملیات حزب الله اعلام کرد احتمال کشته شدن فرمانده یگان ۸۲۰۰ در حمله حزب الله وجود دارد.

خبرگزاری الوطن در یادداشتی به قلم حمزه البشتاوی نوشت، مهمترین هدف حزب الله از پاسخ به ترور فواد شکر از فرماندهان این جنبش حمله به پایگاه گلیلوت در شمال تل آویو در کنار حمله به پایگاه پدافند هوایی «عین شیمر» بود، زیرا مقر یگان ۸۲۰۰ به عنوان مسئول اطلاعاتی عملیات ترور در جنوب بیروت در این پایگاه (گلیلوت) قرار دارد و اکثر ارزیابی‌ها پیش از اجرای عملیات اربعین نشان می‌داد که واکنش حزب الله با ماهیت امنیتی و نظامی پاسخی سخت و مستقیم به این جنایت خواهد بود که در واقعیت شاهد خسارات مادی و انسانی وارده به این پایگاه هستیم. سانسور نظامی اسرائیل مانع انتشار هر گونه اطلاعات پیرامون این حمله می‌شود و این احتمال وجود دارد که «یوسی سارییل» فرمانده یگان ۸۲۰۰ به همراه معاونش با درجه سرهنگی کشته شده باشد. البته تا این لحظه اسرائیل به خسارات مادی و انسانی این حمله اعتراف نکرده است خصوصا اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیراسرائیل به رسانه‌ها و سازمان‌های تبلیغاتی اسرائیل دستور داده است از اعلام خسارات وارده خودداری کنند و تا جایی که می‌توانند آن را مخفی کنند و هر گونه خبر مبنی بر واکنش حزب الله را سانسور نظامی کنند تا مانع وخیم‌تر شدن روحیه جامعه اسرائیل خصوصا سربازان، افسران و خانواده‌های آنها شوند و آنها را از توانمندی‌های نیرو‌های مقاومت و موفقیت آنها در پاسخگویی بی اطلاع نگاه دارند و سرخوشی پیروزی و دستاورد‌های مقاومت را که باعث ترس و نگرانی شدید اسرائیلی‌ها می‌شود محدود کنند.

گرچه در این حمله ۱۱ پایگاه نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفته است، اما حمله به پایگاه مرگلیلوت که مقر یگان ۸۲۰۰ در آن قرار دارد و اداره عملیاتی ترور، جنگ روانی، انتشار فتنه ها، نیرنگ‌ها و گمراه سازی‌ها توسط این یگان صورت می‌گیرد. این تیپ از مهمترین تیپ‌های ارتش اسرائیل از نظر تعداد، بودجه و امکانات است و افزون بر اینکه یک مقر در تل آویو دارد مقر دیگری در النقب دارد و از مهمترین مراکز شنود و جاسوسی در جهان است.

در این تیپ، هزاران کارمند متخصص در زمینه کنترل رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی و فضا‌های مجازی به همه زبان‌ها خصوصا زبان عربی کار می‌کنند و یک بخش سایبری متخصص در هک و جاسوسی شبکه‌های اینترنتی دارد.

یگان ۸۲۰۰ پیش از اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و علی رغم صحبت‌های اسرائیل درباره اهمیت آن، نتوانست وقوع جنگ سال ۱۹۷۳ که مصر و سوریه درگیر آن بودند پیش بینی کند و در پیش بینی عملیات طوفان الاقصی که گردان‌های شهید عز الدین القسام و گردان‌های مسلح گروه‌های مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ درگیر آن بودند شکست خورد.

مهمتر این که این یگان نتوانست عملیات اربعین در ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ را پیش بینی کند و از پیش بینی پاسخ حتمی یمن و ایران نیز عاجز خواهد بود.

منبع: قطره
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد