جوان ترین و پیرترین وزیر دولت پزشکیان کیست؟

در این خبر به معرفی جوان ترین و پیرترین وزیر دولت پزشکیان پرداخته شده است.

جوان ترین و پیرترین وزیر دولت پزشکیان کیست؟
صفحه اقتصاد -

این رسانه طی بررسی ها از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم جوانترین و مسن ترین وزرای دولت مسعود پزشکیان را معرفی می کند. 

معرفی

عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی متولد ۱۳۳۶ و ۶۸ ساله پیرترین وزیر و سرکار خانم صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات هر دو متولد ۱۳۵۵ و ۴۸ ساله جوان ترین وزرای کابینه دکتر مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم به شمار می روند.

عبدالناصر همتی کیست؟ 

عبدالناصر همتی (زادهٔ ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود که با کسب حدود ٪۱۰ آرا در رتبهٔ سوم قرار گرفت. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.

وی دانش‌آموختهٔ دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.[۸] همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. 

فرزانه صادق کیست؟ + بیوگرافی فرزانه صادق

فرزانه صادق مالواجرد (متولد ۱۳۵۵) معمار و شهرساز ایرانی است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد. او دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و گزینهٔ مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

صادق دارای تجربه گسترده‌ای در حوزه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است و در پروژه‌های مختلف شهری و معماری نقش داشته است. او در دانشگاه‌های معتبر ایران تحصیل کرده و به عنوان یکی از متخصصان برجسته در این حوزه شناخته می‌شود.

صادق در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی (وزیر وقت) به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد. در مرداد ماه ۱۴۰۲ پس از برکناری از آن سمت از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده است.

ستار هاشمی کیست؟ + بیوگرافی ستار هاشمی وزیر پیشنهادی جدید

ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. او مدرک کارشناسی سخت‌افزار خود را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد و دکترای هوش مصنوعی را به‌طور مشترک از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

صفحه‌ی معرفی هاشمی در وبسایت دانشگاه شیراز، به عضویت افتخاری علمی او در دانشگاه موناش استرالیا در سال ۱۳۸۴ اشاره کرده است؛ به‌نظر می‌رسد که این عنوان مربوط به مدرک دکترای اوست. سه عنوان دیگر هم در این سایت دیده می‌شود: پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و استاد نمونه‌ آموزشی همین دانشکده در ۱۳۹۳.

جوانترین وزیر مرد دولت پزشکیان کیست؟ 

در هفته‌های اخیر که نام هاشمی بر زبان افتاده، گفته می‌شود که نام او در بین «دو درصد دانشمندان برتر جهان» قرار دارد. دانشنامه سیویلیکا در معرفی هاشمی به ۳۷ مقاله کنفرانسی و ۵ مقاله ژورنالی او در مجلات داخل کشور و مشارکتش در انتشار ۴۳ مقاله ISI اشاره می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد