نشست خبری شورای وحدت با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی

شورای وحدت با مدیریت سخنگویی دکتر منوچهر متکی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

نشست خبری شورای وحدت با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی
صفحه اقتصاد -

دکتر منوچهر متکی به نمایندگی از سوی فهرست نامزدهای شورای وحدت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کوتاهی را از تشکیل شورای وحدت در سه سال گذشته و روند این حرکت و ورود آن به انتخابات کنونی کشور اعلام داشت.

وی ادامه داد: در شهریور ۱۳۹۹ مجموعه از احزاب, پایه گذاری تشکیلاتی را مطرح کردند که هدف آن کمک به عمرانی و کشورداری در جمهوری اسلامی بود که جامعیت روحانیت مبارز این درخواست را مورد استقبال  قرار داد و ما در اولین  عملیات سیاسی شورای وحدت یعنی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور فعالی داشتیم.

وزیر خارجه سابق اظهار داشت: شورای وحدت مثلثی است متشکل از احزاب اقشار و روحانیت و نقش روحانیت از باب نقش هدایتی است که در آن قدم گذاشته ایم.

وی نسبت به جامعه روحانیت تصریح کرد:استقبال جامعه روحانیت مبارز باعث دلگرمی شد و در ۲۹ استان کشور پایگاه های شورای وحدت تاسیس شده است که در سراسر کشور  شورای ۲۱ نفره مرکزی ساماندهی بر فعالیت ها نظارت دارند.

وی حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت:شورای وحدت فهرستی از مشکلات کشور  را تدوین و محورها را مورد بحث و گفت وگو قرار داده است و انشالله  بتوانیم در حوزه های فرهنگ,امنیت,اقتصاد, سیاست و آسیب های اجتماعی به سرفصل های مشترکی   برسیم و همچنین به دنبال  راهکار برای مشکلات هستیم  که با توسل به اصول اسلامی و آموزه های حضرت امام   و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عقل و فهم شورای وحدت امکان پذیر است.

متکی ادامه داد:ما در کنار این ماموریت اصلی ,حضور در مناسبت ها و رخدادهای مهم کشور و مباحث ملی به عنوان دستور دوم کارمان قرار داده ایم.

وی افزود:ما معتقدیم اگر جمهوری اسلامی  برای ما ظرفیت هایی را به وجود آورد ما باید از جایگاه ایجاد شده برای نظام میدان داری کنیم و حاضر در صحنه باشیم

متکی مردم سالاری را محوریت شورای وحدت دانست  و گفت:مردم نتیجه انتخابات را معلوم می کنند و نتیجه انتخابات را به هیچ چیزی منوط نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما از این حق با همه وجود دفاع می کنیم و هیچ حرکت و طراحی و سناریو که منجر به عدم حضور مردم در انتخابات  شود بر نمیتابیم.

سخنگوی شورای وحدت افزود: شورای وحدت آرایش انتخاباتی به خود گرفته است و در جلسات مباحث کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و ضمن حمایت از دولت, نقد هم داشته ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: فهرست شورای وحدت از حضور درد آشنایانی است که در حوزه های مختلف کمیسیون مجلس و مردم,  توانمندی و تخصص دارند.

متکی به مبحث بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: فهرست شورای وحدت در تهران نخستین بار تعداد بانوان حاضر در لیست را به عدد هفت نفر افزایش داد و ما نقش بانوان را یک نقش واقعی ,راهبری و کاربردی برای نظام می دانیم  

 

این مسئول خاطرنشان کرد:توجه به جوانان و پایین تر بودن میزان سنی شورای وحدت نوع نگاه ما را به کشور داری نشان میدهد.

وی به شعار شورای وحدت اشاره کرد  و گفت: تحول برای زندگی بهتر,شعار شورای وحدت است و این نیازمند اراده جمعی در حوزه های مختلف است.

متکی در پاسخ به خبرنگاری که چرا  نام آقای متکی در لیست هاط مختلف وجود دارد گفت: در هیات عالی شورای وحدت مصوب شد که نامزدها می توانند در گرو ه های مختلف حضور داشته‌باشد و این  به دلیل تصمیم هیات عالی است که اعمال شده است.

وی در سوال یک خبرنگار از رسانه,اسپانیا مبنی بر نظر شما در مورد شرکت نکردن مردم چیست  اظهار داشت: ما در شرایط ویژه ای انتخابات دوازدهمین دوره را پیش رو داریم و یکی از نکات مهم که در همه مراسمات مهم بوده است میزان حضور مردم مورد توجه رسانه های جهان است

 

وی درپایان افزود: میانگین حضور مردم در انتخابات از میانگین انتخابات مردم در کشورهای دیگر بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان