واکنش عراق به حمله موشکی سپاه پاسداران / به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

وزارت ‌خارجه عراق در اولین اظهارنظر رسمی خود درباره حملات موشکی به اربیل، اعلام کرد که دولت عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت کشور و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری می‌داند.

واکنش عراق به حمله موشکی سپاه پاسداران /  به شورای امنیت شکایت می‌کنیم
صفحه اقتصاد -

وزارت ‌خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت جمهوری عراق حمله ایران به شهر اربیل را به‌عنوان بمباران اماکن مسکونی امن با موشک‌های بالستیک که منجر به تلفات غیرنظامی شد، به شدت محکوم می‌کند. »​

در این بیانیه آمده است: «دولت جمهوری عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق می‌داند. چنین اقدامی به حسن همجواری و امنیت منطقه لطمه می‌زند. بغداد تایید می‌کند که تمامی اقدامات قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت را ‌انجام خواهد داد.»​

این در حالی است که سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

در اطلاعیه سپاه آمده است: این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • عبدالحسن

    درود خدا به سپاه شجاع وغیور

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان