کار با سیستم فروشگاهی

. کار با سیستم فروشگاهی در حالت ویندوز یا به‌صورت آنلاین (وب اپلیکیشن) قابل اجرا بوده که ملزم به یادگیری مطالب و کسب آموزش‌های اولیه است.

کار با سیستم فروشگاهی
صفحه اقتصاد -

سیستم فروشگاهی یک نرم ‌افزار مدیریت کسب‌وکار است که از ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به مسائل مربوط به پردازش و مدیریت موجودی، پرداخت ساده و سریع، چاپ رسید و فاکتور و... اشاره کرد. شما می‌توانید تمام عملیات خرید و فروش را در یک پلتفرم واحد متمرکز ساخته و از خرید تا فروش و تمام مراحل انجام کار را در لحظه مدیریت نمایید. کار با سیستم فروشگاهی در حالت ویندوز یا به‌صورت آنلاین (وب اپلیکیشن) قابل اجرا بوده که ملزم به یادگیری مطالب و کسب آموزش‌های اولیه است.

چرا از سیستم فروشگاهی رایما سافت استفاده کنیم؟

با استفاده از نرم ‌افزار فروشگاهی رایما می‌توان به‌صورت حرفه‌ای و البته بسیار ساده، فروشگاه و حتی مغازه خود را مدیریت کرد. با این سیستم دقیقاً می‌دانید چه اقلامی در انبار موجود هستند و هر محصول در چه مکانی قرار دارد. کار با سیستم فروشگاهی برای کنترل کارآمد موجودی و کاهش کاغذبازی بسیار موثر است. رایما به‌عنوان بهترین نرم افزار فروشگاهی، راه ‌حلی جامع برای مدیریت فروشگاه و کاهش اقدامات دستی و تکراری محسوب می‌شود.

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید سطوح موجودی را پیگیری کرده و به اطلاعاتی مانند زمان مناسب تامین موجودی در انبار دست یابید. این نرم ‌افزار با صندوق فروشگاهی، چاپگر رسید، بارکدخوان، ترازو، صفحه نمایش لمسی و... قابل ادغام است. با این سیستم می‌توان در مورد رفتار مشتریان به دیدگاه مناسبی دست یافت تا بتوان محصولات خود را متناسب با نیازهای آن‌ها تامین کرد و تجربه کلی مشتری از یک خرید هوشمندانه را بهبود بخشید.

C:\Users\sama\Desktop\3.jpg

انواع سیستم فروشگاهی

به‌طور کلی دو نوع سیستم فروشگاهی در رایما سافت به آدرس www.raymasoft.com وجود دارند: نرم ‌افزار فروشگاهی ویندوزی، نرم ‌افزار فروشگاهی موبایلی (اپلیکیشن).

  • کار با سیستم فروشگاهی ویندوزی هم به‌صورت عمومی برای فروشگاه‌هایی مانند موبایل، آبمیوه و بستنی، دخانیات، قنادی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مصالح ساختمانی، صوتی و تصویری، لوازم یدکی، لوازم خانگی، صنایع چوب و مبلمان و... و هم برای محیط‌های مختلف مانند سوپرمارکت، کافه و رستوران، پوشاک و نوشت ‌افزار عرضه می‌شود تا بهترین کارکرد را برای فروشگاه مورد نظر داشته باشد.
  • اپلیکیشن اندرویدی رایما به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی بتوانید اطلاعات کالا یا خدمات خود را به ثبت برسانید، اطلاعات مشتریان همواره در دسترس باشند و فاکتور فروش را برای آن‌ها ارسال نمایید؛ همچنین بتوانید از طریق پیامک، لینک پرداخت را برای مشتری ارسال فرمایید.

نرم افزار فروشگاهی رایما چگونه کار می‌کند؟

نرم ‌افزار مدیریت فروشگاه برای ساده‌سازی مدیریت فرآیندهای مختلف طراحی شده و ردیابی عملیات خود و تصمیم‌گیری آگاهانه را برای مشاغل مختلف آسان‌تر می‌سازد. این نرم‌ افزار به‌طور معمول دارای یک رابط کاربرپسند بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را وارد کرده و به‌راحتی گزارش تهیه کنند. این نرم ‌افزار در سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته که به ترتیب امکانات کامل‌تری دارند، به فروش می‌رسد. از مهم‌ترین قابلیت‌های کار با سیستم فروشگاهی رایما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدیریت موجودی

نرم ‌افزار فروشگاهی رایما، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا موجودی خود را در زمان واقعی پیگیری کنند و شما به‌راحتی بتوانید قیمت کالا یا خدمات خود را به‌روز نمایید. برای هر کاربر انبار، پیش‌فرض و مجاز تعیین کرده و همچنین تصویری از کالا یا اطلاعات آن را به ثبت برسانید. همچنین می‌توانید در هنگام صدور فاکتور، بلافاصله کالا را تعریف کنید.

C:\Users\sama\Desktop\2.jpg

ردیابی فروش

کار با سیستم فروشگاهی و نرم افزار رایما، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا فروش خود را ردیابی کنند. این نرم افزار می‌تواند گزارش‌هایی را در مورد روند فروش تولید نماید، محصولات با عملکرد برتر را شناسایی کرده و به تحلیل رفتار مشتری بپردازد. این اطلاعات می‌توانند به کسب‌و‌کارها کمک کنند تا تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود عملکرد فروش خود اتخاذ نمایند.

سازگار با ترازوهای مختلف

از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم ‌افزار در راستای کار با سیستم فروشگاهی، امکان چندصندوقه بودن آن است؛ به این معنا که می‌توان آن را روی چند صندوق فروش مختلف نصب کرد. همچنین این نرم افزار از قابلیت اتصال به ترازوی توزین صدر، ترازوی دیبال و ترازوی محک برخوردار است.

ویژگی‌های کاربردی در فاکتور

می‌توان به آیتم‌های مختلفی چون چاپ لوگو، تخفیف سطری، درصدی و مبلغی، محاسبه سود فاکتور، میانگین قیمت خرید و ثبت فروشنده و ثبت پیک در فاکتور فروش و محاسبه پورسانت در فاکتور نرم ‌افزار رایما اشاره کرد. همچنین امکان تعلیق فاکتور برای جلوگیری از ایجاد صف، صدور خودکار شماره فاکتور، دسترسی سریع به فاکتورهای پیشین و امکان چاپ فاکتور فروش توسط فیش پرینت وجود دارد.

C:\Users\sama\Desktop\4.jpg

گزارش‌گیری

از مهم‌ترین امکانات رایما که آن را به بهترین نرم ‌افزار فروشگاهی تبدیل کرده، گزارش‌گیری است. شما می‌توانید گزارش جامعی را به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سال مالی جاری تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای بخش‌های مختلف مانند کالاهای فروش‌نرفته یا به نقطه سفارش رسیده، سود هر کالا، بدهکاران و بستانکاران گزارشی را تهیه نمایید.

راه اندازی صندوق فروشگاهی

در ابتدا شما به تهیه یک صندوق فروشگاهی نیاز دارید که می‌بایست در جای ثابتی که نزدیک محل صندوق و پرداخت هزینه و دستگاه خودپرداز است، قرار گیرد. هر صندوق فروشگاهی دارای یک باتری قابل شارژ بوده که در مواقع اضطراری قطعی برق، می‌توان از آن استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود که برای اطمینان خاطر هر سال این باتری را تعویض نمایید. در قسمت کشو و رسید قبض خرید، رول‌های کاغذی قرار دارند و می‌توان با فشردن دکمه FEED از اجرای درست آن اطمینان حاصل کرد. توجه داشته باشید که هر صندوق دارای یک کلید است که برای قفل کردن کشوی پول از آن استفاده می‌شود.

حال می‌توانید با استفاده از نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی رایما توسط بارکدخوان یا به‌صورت دستی، اطلاعات هر کالا را وارد کنید. کار با سیستم فروشگاهی آسان است و یکی از نکات مهمی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید، روش پرداخت مشتری بوده که به‌صورت نقدی یا با کارت بانکی انجام می‌گیرد که هر دو حالت را می‌بایست مدنظر داشته باشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به https://www.raymasoft.com مراجعه نمایید.

سخن پایانی

نرم ‌افزار صندوق فروشگاهی نوعی نرم ‌افزار حسابداری و مدیریتی است که کار خرید و فروش و دریافت آمارهای مختلف مانند هزینه‌ها، کالاها، میزان خرید و فروش، اطلاعات مشتریان و... را بسیار آسان می‌کند. رایما سافت همواره این موضوع را بیان می‌دارد که هر کسب‌وکار منحصر‌به‌فرد است. زمانی که صحبت از سیستم‌های نرم ‌افزار مدیریت فروشگاه به میان می‌آید، بهتر است بدانید که یک طرح برای همه مناسب نیست؛ به همین دلیل خدمات توسعه نرم ‌افزار و پشتیبان کسب‌وکارها، متناسب با نیازهای خاص آن‌ها توسط رایما سافت ارائه می‌گردد. این مجموعه کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا تعاملات خود را با مشتریان به‌طور موثر مدیریت کرده و رضایت آ‌ن‌ها را به‌دست آورند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد