سایبان کولر، محافظ قسم خورده برای افزایش راندمان و طول عمر کولر

سایبان کولر یک سازه سبک و محافظتی است که بر روی کولر های آبی و گازی نصب می ‌شود تا آن‌ ها را از تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، گرد و غبار و سایر عوامل محیطی محافظت کند.

سایبان کولر، محافظ قسم خورده برای افزایش راندمان و طول عمر کولر
صفحه اقتصاد -

سایبان کولر یک سازه سبک و محافظتی است که بر روی کولر های آبی و گازی نصب می ‌شود تا آن‌ ها را از تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، گرد و غبار و سایر عوامل محیطی محافظت کند. این سازه‌ ها در انواع و طرح ‌های مختلفی به واسطه ورق پلی یوپان تولید می ‌شوند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

 

سایبان کولر، یک نیاز ضروری

کولر آبی و کولر گازی از مهم ترین وسایل سرمایشی برای فصول گرم سال هستند که استفاده از آن ها در بین افراد بسیار مرسوم است. محل نصب هر دوی آن ها، بیرون از منزل و در معرض عوامل جوی هم چون باد و باران و تابش نور مستقیم خورشید و... است. به دلیل آسیب رساندن این عوامل به آن ها، بهتر است به واسطه سایبان کولر، مراقبت و محافظت شوند. البته تاثیرات مثمر ثمر دیگری را نیز به همراه دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

مزیت استفاده از سایبان کولر چیست؟

همان طور که پیش تر گفته شد، سایبان کولر، از جمله تجهیزات ضروری حائز اهمیت است که با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد، می توان گفت که به کار نگرفتن آن می تواند هزینه های زیادی برای تعمیر کولر و قبض های آب و برق به همراه داشته باشد:

  • افزایش راندمان کولر

یکی از مهم ‌ترین مزایای سایبان کولر، افزایش راندمان آن است. با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به کولر، دمای محیط اطراف آن کاهش یافته و در نتیجه کولر با مصرف انرژی کم تری می ‌تواند محیط را خنک کند.

  • کاهش مصرف آب و برق

همان طور که گفته شد، با افزایش راندمان کولر، مصرف آب و برق نیز کاهش می‌ یابد. این موضوع به ویژه در مناطق گرم و خشک که مصرف انرژی برای خنک ‌سازی بسیار بالا است، اهمیت ویژه‌ ای دارد.

  • افزایش طول عمر کولر

سایبان کولر با محافظت از کولر در برابر عوامل محیطی، از زنگ ‌زدگی، خوردگی و فرسودگی قطعات آن جلوگیری کرده و در نتیجه طول عمر کولر را افزایش می ‌دهد.

  • کاهش صدا

برخی از انواع سایبان کولر دارای عایق صوتی هستند که باعث کاهش صدای تولید شده توسط کولر می ‌شوند. از این رو می توان گفت سایبان کولر می‌ تواند به کاهش آلودگی صوتی تولید شده توسط این وسیله کمک کند.

  • زیبایی ظاهری

سایبان ‌های کولر در طرح ‌ها و رنگ ‌های مختلفی تولید می‌ شوند که می ‌توانند به زیبایی نمای ساختمان نیز کمک کنند.

  • ایجاد فضایی سایه‌ دار

سایبان کولر ممکن است فضایی سایه ‌دار ایجاد کند تا بتوان از آن برای استراحت و تفریح مناسب استفاده نمود.

  • محافظت از محیط زیست

کم کردن مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی هوا از جمله مزایای زیست محیطی استفاده از سایبان کولر هستند.

  • بیش تر شدن راحتی

با خنک‌ تر شدن محیط اطراف کولر، راحتی ساکنین ساختمان افزایش پیدا خواهد کرد..

آشنایی با انواع سایبان کولر

سایبان ‌های کولر را می ‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • سایبان‌ های ثابت

این نوع سایبان ‌های کولر به طور معمول از جنس ورق گالوانیزه، پلی کربنات یا ورق ‌های کامپوزیت ساخته می ‌شوند. آن‌ ها مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارند و برای مناطقی با تابش شدید آفتاب مناسب هستند. سایبان های ثابت به صورت دائمی بر روی کولر نصب می ‌شوند.

  • سایبان ‌های متحرک

نوع شناخته شده دیگری از سایبان ها که با نام سایبان متحرک شهرت دارد، دارای قابلیت باز و بسته شدن است و به طور معمول از جنس پارچه ‌های مقاوم در برابر آفتاب و باد ساخته می‌ شوند. آن ‌ها در انواع دستی و برقی موجود هستند و برای مناطقی با تغییرات دمایی زیاد مناسب مورد استفاده قرار می گیرند.

  • سایبان‌ های کشویی

این سایبان‌ ها به صورت افقی یا عمودی حرکت می ‌کنند و برای ایجاد سایه در فضا های بزرگ کاربرد بیش تری دارند.

  • سایبان‌ های زیپی

نوع دیگری از سایبان ‌ها که به سایبان های زیپی معروف هستند، به راحتی باز و بسته می ‌شوند و برای ایجاد سایه در فضا های کوچک کارایی بهتری از خود نشان می دهند.

سایبان کولر چگونه باعث کاهش مصرف انرژی می ‌شود؟

برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح می شود که سایبان کولر از جنس ورق پلی یوپان، چگونه می تواند موجب کم کردن مصرف انرژی شود. توضیحاتی که در ادامه آورده ایم، قطعا جواب کاملی به این سوال خواهند داد:

  • جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کولر

هنگامی که کولر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می‌ گیرد، دمای محیط اطراف آن به شدت افزایش می ‌یابد. این افزایش دما باعث می ‌شود کولر برای رسیدن به دمای تنظیم شده، انرژی بیش تری مصرف کند. سایبان با ایجاد سایه، از گرم شدن بیش از حد کولر جلوگیری کرده و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می ‌دهد.

  • کاهش بار کاری کمپرسور

کمپرسور قلب تپنده کولر است و بیش ترین انرژی را مصرف می‌ کند. هنگامی که کولر در معرض گرمای زیاد قرار می ‌گیرد، کمپرسور مجبور می‌ شود با قدرت بیش تری کار کند تا بتواند هوای محیط را خنک کند. سایبان با کاهش دمای محیط اطراف کولر، بار کاری کمپرسور را کاهش داده و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می ‌دهد.

عوامل موثر در انتخاب سایبان کولر

با وجود طراحی و تولید منحصر به فرد سایبان کولر با ورق یو پی وی سی، بهتر است انتخاب آن ها را متناسب و بررسی شده انجام دهید. عوامل زیر، مهم ترین مواردی هستند که در زمان خرید سایبان به عنوان یک سازه سبک، باید با مد نظر قرار دادن یک به یک المان های زیر صورت بگیرد:

  • نوع کولر

نوع کولر که شامل انواع آبی یا گازی می شود و هم چنین ابعاد آن در انتخاب نوع و اندازه سایبان موثر است.

  • شرایط آب و هوایی

میزان تابش آفتاب، بارندگی و باد در منطقه محل نصب کولر، نوع مناسب سایبان را تعیین می ‌کند. به طور مثال در مناطقی با بارندگی زیاد، سایبان کولر باید از جنسی باشد که در برابر رطوبت مقاوم باشد تا از زنگ ‌زدگی و پوسیدگی آن جلوگیری شود.

  • بودجه

قیمت سایبان ‌های کولر با توجه به جنس، اندازه و نوع آن‌ ها متفاوت است. بهتر است حتما بودجه خود را پیش از خرید سایبان کولر تعیین کنید و با توجه به آن برای تهیه این سازه اقدام نمایید.

  • مقاومت بالا در برابر اشعه UV

متریال ساخت سایبان باید از جنسی باشد که در برابر اشعه UV خورشید مقاوم باشد تا از تغییر رنگ و کاهش مقاومت آن جلوگیری شود.

  • زیبایی ظاهری

سلیقه شخصی و هماهنگی سایبان با نمای ساختمان نیز در انتخاب آن موثر است.

  • وزن سبک

سایبان باید وزن سبکی داشته باشد تا نصب آن آسان انجام گرفته و به سازه ساختمان فشار وارد نکند.

  • مقاومت در برابر حرارت

باید سایبان در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان بدهد تا از تغییر شکل و کاهش عمر آن جلوگیری شود.

نکات مهم در هنگام خرید و نصب سایبان کولر

اگر تصمیم دارید سایبان کولر تهیه کنید، بهتر است نکاتی که در ادامه آورده ایم را مد نظر قرار دهید تا علاوه بر داشتن خرید مثمر ثمر، نصب آن نیز به سهلت هر چه تمام تر انجام بگیرد:

  • سایبان کولر باید از مواد اولیه با کیفیت و مقاوم در برابر شرایط جوی ساخته شود.
  • نصب صحیح سایبان کولر بسیار مهم است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.
  • بهتر است سایبان کولری را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد.
  • ابعاد سایبان باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کل کولر را پوشش دهد.
  • سایبان کولر باید شیب مناسبی داشته باشد تا آب باران به راحتی از روی آن جاری شود.
  • اتصالات سایبان باید محکم و مقاوم باشند تا در برابر باد و باران مقاومت کنند.
  • در صورت نیاز، می ‌توان از مواد عایق برای افزایش کارایی سایبان استفاده کرد.

پلی یوپان، طراح و مجری تخصصی انواع سایبان ها

می توان گفت استفاده از سایبان کولر یک سرمایه‌ گذاری هوشمندانه است که به شما کمک می ‌کند تا در مصرف انرژی صرفه ‌جویی کرده، طول عمر کولر خود را افزایش دهید و از محیط زیست نیز محافظت نمایید. با توجه به تنوع مدل ‌ها و جنس ‌های متقاوتی که از سایبان وجود دارد، بهتر است حتما پیش از خرید آن، با مشاورین پلی یوپان مشورت کرده و متناسب ترین سایبان کولر را بر اساس نیازها و بودجه خود، انتخاب کنید.

پلی یوپان، به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید انواع سایبان ها فعالیت دارد و تا به امروز توانسته است خدمات گوناگونی را در این زمینه به مصرف کنندگان ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره رایگان، از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

شماره تماس: 33144126 – 33840480 (021)

همراه: 09386165345 - 09357598877

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد