بلندترین برج های مسکونی جهان کدامند؟

صفحه اقتصاد -

معماران در سطح جهان در رقابت شدیدی برای ساخت آسمان خراش‌ ها هستند تا بتوانند پرچم کشور خود را به عنوان کشوری که بلندترین برج های مسکونی جهان را دارد ثبت کنند. به این شیوه به نوعی ثابت می کنند که به تکنولوژی ساخت بهترین ها دست پیدا کرده اند. از چین تا امریکا، در سراسر جهان بلندترین برج های مسکونی جهان یکی پس از دیگری طراحی و ساخته شده است که سعی می کنیم در اینجا چندین مورد از بلندترین برج های مسکونی جهان اشاره کنیم.

معرفی بلندترین برج مسکونی جهان

در بین تمامی برج های جهان، بیشترین برج های بلند در چین و آمریکا واقع شده است. البته، این به این معنا نیست که برج های بلندی در سایر کشورها وجود ندارد. بلکه، تجمع آسمان خراش ها بیشتر در این دو ناحیه وجود دارد. در ایران نیز برج های بلند و زیبا به ویژه در محدوده چیتگر دیده می شود. درست مانند پروژه تندیس اقاقیا که در بهترین قسمت منطقه 22 واقع شده است.

برج الخلیفه

برج‌الخلیفه در دبی از بلندترین برج های مسکونی در جهان به شمار می رود که با ارتفاع 2717 فوت، معادل 252،417 مترمربع، در سال 2017 بازگشایی شد. این برج مجهز به 163 طبقه به اضافه یک طبقه زیرین است که در مرکز شهر دبی احداث شده است. در این فضا چندین طبقه لوکس، رستوران‌های بسیار شیک، هتل‌های بزرگ و سوئیت‌های مختلف تعبیه شده است. این برج مسکونی چندین عنوان را از آن خود کرده است که شامل بلندترین آسانسور جهان، بلندترین چشم انداز و بیشترین طبقات است. این برج دوبرابر امپایر استیت آمریکا است. 39 طبقه اول این برج متعلق به هتل آرمانی است و از طبقه 39 تا 108 آن بخش مسکونی برج است که در آن 900 آپارتمان واقع شده است.

مردیکا 118

مردیکا 118 یکی دیگر از بلندترین برج مسکونی جهان است که شامل 118 طبقه بوده و ارتفاع آن 2227 فوت که معادل 678،9 متر مربع است. مساحت کل این آسمان خراش برابر با 292،000 متر مربع است که در کوالالامپور مالزی ساخته شده است. این آسمان خراش در سال 2023 بازگشایی شد و در آن علاوه بر طبقات مسکونی، هتل و فضای اداری نیز وجود دارد. نمای بیرونی این برج نمای چندگانه‌ای دارد که بیشتر به شکل یک الماس است و طراحی آنتن آن بسیار زیبا و بی‌نظیر است. این برج در قلب شهر کوالالامپور و بین دو ساختمان تاریخی واقع شده است. این دو ساختمان شامل استادیوم مردیکا و استادیوم نگارا است.

برج شانگهای

برج شانگهای در چین با ارتفاع 2073 فوت که معادل 192،588 متر مربع است، یکی دیگر از برج های بلند جهان محسوب می‌شود که 128 طبقه دارد. البته اضافه بر 128 طبقه، 5 طبقه زیرزمین نیز واقع شده است. این برج در سال 2015 افتتاح شد و در زمان افتتاح، مجهز به سریع‌ترین آسانسور دنیا با سرعت 20.5 متر بر ثانیه بوده است.

این برج مجهز به 270 توربین بادی است و از ساختمان‌های استوانه‌ای شکل تشکیل شده است که هر کدام فضای سبز بسیار زیبا و کافه ای دلباز دارد. در برابر برج خلیفه که عنوان بلندترین برج جهان را از خود کرده است، برج شانگهای به عنوان بلندترین برج جهان بیشترین طبقات را دارد.

برج Lotte World

برج لاته ورلد با 1819 فوت، 168،990 متر مربع، یکی از بلندترین برج مسکونی جهان است که 123 طبقه داشته و علاوه بر آن، 6 طبقه در زیر این برج واقع شده است. این برج در شهر سئول در کره جنوبی واقع شده است که بلندترین برج کره جنوبی نیز به حساب می‌ آید.

مرکز معاملات تجاری One World Trade Center

برج مرکز معاملات تجاری در نیویورک آمریکا با 1776 فوت که معادل 164،995 متر مربع است، 94 طبقه دارد که علاوه بر آن 5 طبقه زیر زمین دارد. این برج در سال 2014 به اتمام رسید که به برج آزادی نیز شناخته می‌شود. این برج در منهتن نیویورک واقع شده است و در نیمکره غربی به عنوان بلندترین برج شمرده می‌شود.

این برج شامل 71 آسانسور است که سرعت آن 23 مایل در هر ساعت است. یعنی شما از طبقه همکف تا طبقه 102 را در 60 ثانیه می‌توانید طی کنید.

برج گوانجو

مرکز مالی گوانگجو، Guangzhou CTF Finance Center با ارتفاع 1739 فوت و 111 طبقه به اضافه 5 طبقه زیرین آن یکی دیگر از بلندترین برج‌های دنیا است. ساخت این برج در سال 2016 تکمیل شد. این برج یک برج چند منظوره است که شامل دفتر کاری، فضای مسکونی، هتل و فضایی برای برگزاری کنفرانس است. طراحان برج گوانجو برای اینکه این آسمان خراش مسکونی را متناسب با استانداردهای محیط زیست و اصول پایداری بسازند، از شیشه و سفال لعابدار استفاده کرده‌اند تا نمای بیرونی بنا سبک‌تر و پایدار تر به نظر برسد.

برج China Zun

برج China Zun در بین بلندترین برج مسکونی جهان در چین دسته‌بندی می‌شود. این برج با ارتفاع 1731 فوت شامل 109 طبقه است که 8 طبقه دیگر آن زیر زمین واقع شده است. این بنا توسط معمارانی از کشورهای مختلف طراحی شده است که این ساختمان را به عنوان یکی از آسمان خراش‌های مهم قرار داده است.

این آسمان خراش درست در وسط مرکز کسب و کار بیجینگ واقع شده است که 60 طبقه از آن به فضای کاری و تجاری اختصاص داده شده است. 20 طبقه دیگر شامل آپارتمان‌های بسیار لوکس و مسکونی است و 20 طبقه آن شامل هتل است که 300 اتاق دارد.

برج Taipei 101

این برج در شهر تایپه تایوان واقع شده است و شامل 101 طبقه است که علاوه بر این 101 طبقه، 5 طبقه زیر آن قرار دارد. ارتفاع این برج 1667 فوت است که در Hsin Yi تایپه تایوان واقع شده است. نام این برج به دلیل تعداد طبقاتی که دارد 101 نامیده شده است. برج Taipei 101 تنها یک طبقه کمتر از برج امپایر استیت نیویورک است. این برج نیز چند منظوره بوده و در کنار بخش اداری، فروشگاه و یکی از سریع‌ترین آسانسورهای دنیا را دارد.

کلام آخر

در بین تمامی برج‌های مسکونی جهان که تعداد آن‌ها به بیش از 20 برج می‌رسد، سعی کردیم تنها به چند مورد اشاره کنیم. نکته قابل توجه در رابطه با ارتفاع این برج‌ها این است که ارتفاع این برج‌ها بدون در نظر گرفتن ارتفاع آنتن اندازه گیری شده است و در حالت کلی، در هر کشور یکی از بلندترین برج مسکونی دنیا واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد