صفحه اقتصاد گزارش می دهد؛

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۴ در سامانه saman.mrud.ir | ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند + راهنمای ثبت اجاره نامه در سامانه خودنویس

وام ودیعه مسکن طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، با نرخ سود ۲۳ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۴ در سامانه saman.mrud.ir | ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند + راهنمای ثبت اجاره نامه در سامانه خودنویس
صفحه اقتصاد -

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۴ در سامانه saman.mrud.ir را شرح داده ایم و  ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بهمراه راهنمای ثبت اجاره نامه در سامانه خودنویس نیز از دیگر مواردیست که به بررسی آنها پرداخته ایم؛ ضمن اینکه یادآور می شویم وام ودیعه مسکن طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، با نرخ سود ۲۳ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. مهلت بازپرداخت پنج سال یا ۶۰ ماه تعیین شده است.

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۴ در سامانه saman.mrud.ir

متقاضیان ابتدا باید وارد این سامانه شده و از بخش «ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه»، مراحل مربوط به نام‌نویسی را آغاز کنند.

پس از ورود به سامانه، قوانین و مقررات مربوط به این تسهیلات نمایش داده می‌شود.

فرد متقاضی باید با دقت آنها را مطالعه کرده و گزینه «مطالعه کردم و می‌پذیرم» را انتخاب کند.

در گام بعدی، اطلاعات هویتی مانند کد ملی و شماره موبایل وارد شده و یک کد تأیید به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود. پس از تأیید شماره موبایل، کاربر باید اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را وارد کرده و افراد تحت تکفل را نیز در سیستم ثبت نماید.

پس از تکمیل تمامی مراحل، پیام تأییدی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن ثبت‌نام نمایش داده می‌شود.

 ثبت‌نام وام ودیعه مسکن کاملاً به‌صورت آنلاین و از طریق سامانه tem.mrud.ir انجام می‌شود

    نکته مهم اینکه برای ثبت‌نام بهتر است از مرورگر به‌روزشده موزیلا فایرفاکس استفاده شود و در حین ثبت‌نام از زدن دکمه «برگشت» خودداری گردد تا خللی در روند ثبت‌نام ایجاد نشود.

وام ودیعه مسکن

شرایط ثبت‌ نام وام ودیعه مسکن

مطابق آیین‌نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضی دریافت وام باید شرایط مشخصی را داشته باشد:

متأهل یا سرپرست خانوار بودن: تنها افرادی که متأهل هستند یا به‌نوعی سرپرست خانوار محسوب می‌شوند (مانند زنان خودسرپرست یا مردان مجردی که قبلاً سرپرست خانواده بوده‌اند) واجد شرایط خواهند بود.

شرط سنی: زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال که به‌صورت مستقل زندگی می‌کنند، نیز امکان ثبت‌نام دارند.

داشتن قرارداد رسمی اجاره: قرارداد اجاره باید رسمی بوده و در سامانه ثبت معاملات املاک کشور ثبت شده باشد و کد رهگیری داشته باشد. همچنین قرارداد باید تا پایان مهلت ثبت‌نام اعتبار داشته باشد.

ثبت‌ نام در سامانه املاک و اسکان: ثبت‌نام اولیه در سامانه املاک و اسکان کشور، پیش‌نیاز شرکت در طرح وام ودیعه مسکن است.

ارائه مدارک و ضامن: پس از معرفی به بانک، متقاضی موظف است مدارک لازم را ارائه داده و ضامنین خود را ظرف دو هفته معرفی کند؛ در غیر این صورت، درخواست او رد خواهد شد.

تسویه وام قبلی: متقاضیانی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ وام ودیعه دریافت کرده‌اند، تنها در صورتی می‌توانند دوباره وام بگیرند که تسهیلات قبلی خود را تسویه کرده باشند.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir، از دو طریق، امکان پذیر است، راه اول، دانلود اپلیکیشن دولت همراه و اسکن بارکد در آن می باشد. بدین منظور، ابتدا باید اپلیکیشن دولت همراه را از طریق درگاه دولت همراه، دانلود نموده و در گوشی تلفن همراه، نصب و اجرا نمود. سپس، از لیست سمت راست اپلیکیشن، روی گزینه ورود به درگاه با QR Code کلیک نموده و بارکد را اسکن نمود.

اعلام شرایط وام ودیعه مسکن برای سه دهک درآمدی + جزئیات

روش بعدی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارسال رمز یک بار مصرف می باشد. در این روش، شخص باید پس از ورود به سامانه دولت من به آدرس sso.my.gov.ir بخش تلفن همراه و کد امنیتی را تکمیل نموده و روی ارسال کد فعال سازی، کلیک نماید.

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ابتدا باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کرده و از آنجا به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید.

سپس با وارد کردن اطلاعات خواسته شده و تأیید اطلاعات، فرآیند ثبت نام را تکمیل کنید.

مراحل ثبت نام:

    ۱. ورود به سامانه:

    به سایت https://saman.mrud.ir مراجعه کنید و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بخش «ورود افراد حقیقی» اقدام به ورود کنید.

    ۲. تایید اطلاعات:

    اطلاعات هویتی، خانوادگی و سکونتی خود را وارد کرده و قوانین و مقررات را تایید کنید.

    ۳. دریافت کد تایید:

    یک کد تایید از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را در سامانه وارد کنید.

    ۴. ثبت نهایی:

    اطلاعات را نهایی کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

راهنمای استفاده از سامانه ثبت‌نام

سامانه tem.mrud.ir بستری رسمی برای ثبت‌ نام و پیگیری تسهیلات مربوط به مسکن، از جمله وام ودیعه، است.

این سامانه مشابه سامانه «ثمن» در نهضت ملی مسکن، طراحی شده و امکانات متعددی مانند ثبت‌نام مرحله اول و دوم و همچنین پیگیری وضعیت درخواست را به‌صورت غیرحضوری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین، قرار است تا دو ماه آینده، «نظام استیجار» نیز به‌طور رسمی راه‌اندازی شود که امکان دسترسی آسان‌تر خانواده‌های کم‌درآمد و زوج‌های جوان به مسکن استیجاری را فراهم خواهد کرد.

وام ودیعه مسکن

در کنار آن، تسهیلات ودیعه مسکن می‌تواند نقش کلیدی در کاهش فشار مالی مستأجران ایفا کند.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی، ثبت‌نام در طرح وام ودیعه مسکن می‌تواند فرصتی مهم برای خانواده‌هایی باشد که در تأمین هزینه‌های رهن و اجاره دچار مشکل هستند.

استفاده از این تسهیلات نیازمند دقت در ثبت‌نام، فراهم کردن مدارک و رعایت شرایط تعیین‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی است؛ لذا متقاضیان لازم است مراحل ثبت‌نام را با دقت و در زمان مقرر انجام دهند تا از این فرصت حمایتی بهره‌مند شوند.

راهنمای ثبت اجاره نامه در سامانه خودنویس

 این روز‌ها بسیاری از مشاوران املاک در کشور به دلیل شرایط خاص تعطیل هستند و یا معامله‌ای در حوزه اجاره و یا خرید وفروش مسکن انجام نمی‌دهند؛

این در حالی است که بسیاری از مستاجران با توجه به آنکه موعد قرارداد و یا جابه جایی آنها رسیده نگران هستند که در شرایط کنونی چه اتفاقی برای آنها رخ خواهد داد و اگر نتوانند قرارداد‌های خود را منعقد کنند برا آنها مشکل ایجاد می‌شود.

اما این موضوع را نباید فراموش کرد که در این شرایط که فعالیت برخی از مشاوران املاک متوقف و تعطیل شده مستاجران و خریداران مسکن می‌توانند از طریق سامانه خودنویس و بدون پرداخت هزینه‌ای اقدام به ثبت قرارداد‌های خود کنند.

در همین راستا حسین یوسفی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر که بسیاری از مشاوران املاک تعطیل هستند مستاجران بدون هیچ نگرانی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند از طریق سامانه خودنویس اقدام به ثبت قرارداد‌های خود کنند گفت: در حال حاضر بسیاری از مستاجران هم از طریق سامانه خود نویس اقدام به ثبت قرارداد‌های خود می‌کنند که این امر خود باعث شده که نگرانی مستاجران برطرف شود.

وی ادامه داد: سامانه خودنویس در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته اقدام به ثبت قرارداد‌های خرید وفروش می‌کند و در حال حاضر هم اقدام به احراز هویت می‌کند تا مشکلی در ثبت قرارداد‌های خرید وفروش ایجاد نشود.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن با اشاره به افزایش ثبت قرارداد‌ها از طریق سامانه خودنویس گفت: در حال حاضر با توجه به آغاز فصل جابه جایی‌ها و همچنین با توجه تعطیلی بسیاری از مشاوران املاک هم میزان صرفه جویی در هزینه‌ها در این بخش افزایش یافته و هم میزان ثبت قرارداد‌ها نسبت به ماه گذشته رسید بسیار زیادی داشته است.

وام ودیعه مسکن

نحوه ثبت اجاره نامه در سامانه خودنویس چگونه است؟

    وارد سامانه خودنویس شوید.

    اطلاعات هویتی خود را وارد نمایید.

    اطلاعات ملک مورد نظر را وارد کنید.

    در صورت نیاز تماس با پشتیبانی به شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

    از تلفن ثابت وبدون کد و صفر، از سراسر کشور

    کد تایید امضا را دریافت و وارد نمایید.

ثبت قرارداد بدون هزینه سامانه خودنویس

    ورود به سامانه خودنویس اجاره نامه

    درج اطلاعات قردی طرفین

    درج اطلاعات ملک

    در صورت نیاز تماس با پشتیبانی به شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

    از تلفن ثابت وبدون کد و صفر، از سراسر کشور

    تایید و امضا قرارداد

نحوه تمدید اجاره نامه در سامانه خودنویس چگونه امکان پذیر است؟

برای اطلاع از نحوه تمدید اجاره نامه در سامانه خودنویس پس از ورود به سامانه خودنویس و انتخاب قرارداد مورد نظر، اطلاعات هویتی طرفین قرارداد و ملک مورد نظر را تکمیل کرده و پس از ثبت امضا قرارداد مورد نظر تمدید می شود.

در صورت بروز هر مشکل یا سوالی می توانید از تلفن ثابت و بدون کد و صفر، از سراسر کشور با شماره 9099072958 تماس بگیرید و با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس بدون واسطه

    وارد پنل خودنویس شوید

    اطلاعات هویتی خود را در پنل شخصی وارد کنید.

    اطلاعات ملک مورد معامله را وارد کنید.

    در صورت نیاز تماس با پشتیبانی به شماره 9099072958

    از تلفن ثابت وبدون کد و صفر، از سراسر کشور

    با دریافت کد تایید قرارداد را نهایی کنید.

کلیات وام ودیعه مسکن

مدارک لازم جهت ثبت نام وام ودیعه: شناسنامه و کارت ملی سرپرست و اعضا، اجاره نامه دارای کدرهگیری معتبر و حداقل 6 ماه از تاریخ پایان قرارداد مانده باشد!

 توجه: ثبت قرارداد اجاره نامه کد رهگیری در کافی نت نیز انجام می شود

 مدارک لازم برای ثبت کدرهگیری (خانه و مغازه)

 شناسنامه و کارت ملی موجر و مستاجر

کد ملی و شماره تماس دو شاهد (بنام باشد)

(از هر طرف یک شاهد/کد پیامک می شود)

 شماره کارت و شماره شبای بانکی مالک

 اطلاعات ملک مورد اجاره(سند اگه تک برگ هست. بیارید سند رو.. وگرنه نمیخاد

اطلاعات سند تک برگ فقط مهم هست

 کدپستی، آدرس دقیق محل اجاره، شناسه قبض برق (مهم)

 همه طرفین اعم از شاهدین و مالک و مستاجر ابتدا می بایست محل سکونت خود را در سامانه اسکان و املاک ثبت نمایند (اجباری)

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار