پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی تهران فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی تهران فردا
صفحه اقتصاد -

سال گذشته میزان کاهش برف در تهران به حداقل رسید و پایتخت‌ نشین‌ها برای اولین برف جدی در تهران تا اواسط بهمن‌ماه منتظر ماندند، اما در سال جاری شرایط بارش برف چگونه خواهد بود؟

بارش برف در تهران از کی شروع می‌شود؟

در سال‌های اخیر میزان بارش‌ها در پایتخت کاهش یافته است و دیگر خبری از بارش‌ برف چندین سانتی‌متری در سطح شهر نیست. در سال ۱۴۰۲ طی دو موج بارشی در تاریخ‌های ۲۳ آذر و ۲۲ دی‌ماه، بارش پراکنده برف در برخی مناطق تهران رخ داد اما چهره شهر سفیدپوش نشد و در نهایت اولین برف قابل توجه زمستانی در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ بارید و دامنه گستردگی آن تمام سطح شهر را فرا گرفت. هرچند برف ۱۱ بهمن هم قابل مقایسه با برف‌های دو یا سه دهه قبل نبود.

روند رو به کاهش بارش برف در تهران این نگرانی را به وجود آورده که در سال جاری نیز وضعیت به سان سال گذشته باشد. البته از امروز یک سامانه بارشی جدید وارد کشور شده که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در پی ورود این سامانه ممکن است در کوه‌ها و ارتفاعات تهران برف ببارد اما دامنه گسترش بارش برف به سطح شهر کشیده نخواهد شد.

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی تهران از بارش‌ها

اداره کل هواشناسی استان تهران به تازگی به پیش‌بینی میزان دما و باش‌ها در سطح استان در بازه زمانی نیمه آبان تا نیمه بهمن ۱۴۰۳ پرداخته است. طبق گزارش این اداره، میانگین بارش در استان تهران از نیمه آبان تا نیمه آذر در اغلب مناطق استان به جز شمال شرق تا ۱۰ میلی‌متر کمتر از نرمال و در شمال شرق استان در حد نرمال و اندکی کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. همچنین انتظار می‌رود از نیمه آذر تا نیمه دی و از نیمه دی تا نیمه بهمن ۱۴۰۳ میانگین بارش در اغلب مناطق استان در حد نرمال باشد.

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران، میانگین بارش از ۷ تا ۱۳ آبان‌ماه در مناطق شمال شرق و شرق استان در حد نرمال و در همین مدت در مناطق غربی و جنوبی ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. همچنین از ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه بارش در اغلب مناطق استان تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد شده است. از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه در اغلب مناطق استان به جز مناطقی از جنوب شرق استان بارش در حد نرمال خواهد بود.

چهره تهران کی سفیدپوش می‌شود؟

در پیش‌بینی فصلی اداره کل هواشناسی استان تهران اشاره‌ای به بارش برف در این استان نشده است و سایر کارشناسان نیز تاکنون رد و نشانی از اولین برف احتمالی که چهره عمده مناطق تهران را سفیدپوش کند نیافته‌اند. البته همانطور که اعلام شد در پیش‌بینی‌های کارشناسی از احتمال بارش برف در ارتفاعات سخن به میان آمده اما زمان احتمالی اولین برف در سطح شهر تهران مشخص نشده است.

با توجه به اینکه کارشناسان هنوز نشانه‌ای از بارش برف در پایتخت نیافته‌اند این احتمال وجود دارد که مانند سال گذشته تا دی و بهمن خبری از برف در تهران نباشد، مگر آنکه آسمان بخواهد تمامی کارشناسان را غافلگیر کند و این امکان هرچند ضعیف اما دور از انتظار نیست.

مخاطبان تهرانی آخرین وضعیت آب و هوا را در صفحه اقتصاد دنبال کنید. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد