پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی اصفهان فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی اصفهان فردا
صفحه اقتصاد -

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره فعالیت سامانه بارش‌زای جنوبی هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان درباره سامانه بارش‌زای جنوبی هشدار صادر کرد

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان صبح پنجشنبه با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از روز شنبه تا یکشنبه (پنجم و ششم آبان) فعالیت سامانه بارش‌زای جنوبی مناطقی از استان را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه در نیمه جنوبی استان به ویژه سمیرم، دهاقان، شهرضا، ورزنه و هرند پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در مناطق مرزی با استان کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به احتمال اختلال در مسافرت‌های جاده‌ای، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به سبب بارش برف، ریزش سنگ، احتمال رانش کوه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، محصولات کشاورزی و تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها هشدار داده و در ادامه به هموطنان توصیه کرده است که در مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم خودداری افراد از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

اصفهانی های عزیز، آخرین وضعیت آب و هوا را در صفحه اقتصاد دنبال کنید. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد