پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی زنجان فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی زنجان فردا
صفحه اقتصاد -

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی هفته جاری شرایط جوی نسبتا ناپایداری برای استان پیش بینی شده است.

وضعیت جوی نسبتا ناپایدار برای استان زنجان پیش بینی شد

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه آسمان امروز و فردا در اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود، افزود: در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است که تا فردا/یکشنبه/ اعتبار دارد.

قدیمی اظهار داشت: از اوایل روز دوشنبه تشدید امواج در سطح استان انتظار می رود که تا پنجشنبه به شکل آسمان ابری با رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

وی پدیده جوی قابل توجه طی هفته جاری را کاهش محسوس دما بیان کرد و ادامه داد:‌ این کاهش از روز دوشنبه آغاز و صبح روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هوای سردی در استان مستقر می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان، گفت: افزایش سرعت باد از بعدازظهر امروز موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف استان خواهد شد.

قدیمی افزود: طی این مدت دمای کمینه به صفر می رسد که در این زمینه نیز هشدار دیگری صادر شده است که تا صبح شنبه پنجم آبان اعتبار دارد.

وی گفت:‌ در شبانه روز گذشته گرماب با هشت درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۳ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

قدیمی، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۷ درجه، ابهر و خرمدره ۱۱ و ۲۷، آب‌بر ۱۳ و ۳۳، قیدار ۱۳ و ۲۴، سلطانیه ۱۳ و ۲۱ و ماهنشان ۱۲ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم است

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای استان تا ساعت هشت صبح امروز بر روی عدد ۱۱۴ قرار دارد که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

الناز هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون متاثر از پدیده گرد و غبار در استان موجب آلایندگی هوای مناطق مختلف استان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط، گروه های حساس و افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و دیگر افراد حساس باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

این مسوول ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی استان نفوذ پدیده گرد و غبار که از روز گذشته وارد استان شده است تا ۲ روز دیگر نیز با شدت کمتر ادامه خواهد یافت.

هاشمی افزود: هم اکنون سه ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در استان فعال است و شاخص های آلودگی هوای استان را پایش می کند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها قرار است شمار ایستگاه های سنجش وضعیت هوا در استان افزایش یابد که تحقق این مهم می تواند به پیگیری اهداف در این بخش کمک بسزایی کند.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استانداری، اداره کل هواشناسی زنجان و محوطه محیط زیست ابهر فعال است.

شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است.

شاخص هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد