سرعت ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی نوین + جزئیات

در این خبر به سرعت ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی نوین، پرداخته شده است.

سرعت ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی نوین + جزئیات
صفحه اقتصاد -

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از راه‌های افزایش سرعت تولید استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت و صنعتی سازی است که در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

سید جمال موسوی در رابطه با ساخت خانه‌های کوچک متراژ و اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور به دلیل کاهش تولید مسکن طی سال‌های گذشته با کمبودهای بسیار زیادی مواجه هستیم و همین موضوع موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن رشد بی ضابطه قیمت مسکن شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت بازار و کاهش تلاطم‌ها باید به روند ساخت خانه سرعت بیشتری دهیم افزود: قانون جهش تولید مسکن و قوانینی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها زنجیره تولید مسکن را تکمیل کرده و در صورت اجرای دقیق تا حد قابل قبولی روند رو به رشد قیمت‌ها را کنترل خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای رفع کمبودها، برخی از مسئولان و کارشناسان معتقد به ساخت خانه‌های کوچک متراژ هستند تا روند ساخت سرعت بیشتری گرفته و هم چنین با مدیریت هزینه‌های ساخت، بهای تمام شده کاهش پیدا کند و شرایط خانه دار شدن مردم تسهیل شود. اما در عمل اینگونه نبوده و این سیاست به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌های مردم، به محلی مناسب سوداگری تبدیل شده و نیاز مصرفی مردم را پاسخ نمی‌دهد. ضمن اینکه ساخت خانه‌ای ۲۵ متری برای زندگی خانواده‌ها مناسب نبوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز هم خوانی ندارد.

موسوی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور تاکید کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده از تکنولوژهای نوین ساخت و صنعتی سازی است که متأسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد