پیش بینی هوای استان ها در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ + پیش بینی آب و هوا فردا

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران،‌ برف و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا روز چهارشنبه برای ۱۷ استان طی امروز تا روز دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

پیش بینی هوای استان ها در 13 فروردین 1403 + پیش بینی آب و هوا فردا
صفحه اقتصاد -

 پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، شنبه، در استان اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، شرق خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فردا و روز دوشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، برخی مناطق کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه این وضعیت در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی روی می‌دهد. سه‌شنبه آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ شمال فارس، ارتفاعات کرمان،‌ جنوب و غرب اصفهان،‌ ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق در کرمان،‌ فارس،‌ غرب و شمال هرمزگان و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس ادامه دارد.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک خواهیم داشت که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر شنبه 1403/01/11

زمان پایان: دوشنبه 1403/01/13

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه.

منطقه اثر:

شنبه 1403/01/11: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس.

یکشنبه 1403/01/12: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی استانهای فارس و کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استانهای تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران.

دوشنبه 1403/01/13: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استانهای البرز، تهران، سمنان و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان