وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه 23 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه 23 مرداد ماه 1402
صفحه اقتصاد -

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد که تا پایان هفته گرمی هوا در استان تداوم می‌یابد.

محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره ای در این بازه زمانی جوی پایدار در استان حاکم بوده و دمای هوا ثابت بوده و تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای روی نخواهد داد.

وی با بیان اینکه از روز جمعه احتمال ورود سامانه بارشی به جو استان پیش بینی می شود، اظهار کرد: در برخی نواحی استان با توجه به شرایط فصلی و محلی به ویژه بعد از ظهر شاهد افزایش ابر خواهیم شد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: کودکان و سالمندان در زمان های اوج گرما به ویژه ظهر و بعد از ظهر برای جلوگیری از گرمازدگی از حضور در فضای باز خودداری کنند.

تداوم گرمی هوا تا پایان هفته در آذربایجان‌شرقی

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۹ درجه و جلفا، شبستر و بندرشرفخانه با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۴ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد