وضعیت آب و هوا خراسان جنوبی فردا یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ | کیفیت هوای این ۲ شهر ناسالم است

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان جنوبی فردا یکشنبه 15 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا خراسان جنوبی فردا یکشنبه 15 مرداد ماه 1402 | کیفیت هوای این 2 شهر ناسالم است
صفحه اقتصاد -

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کیفیت هوای شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

اسدالله حاتمی افزود: براساس شاخص لحظه‌ای ساعت ۱۲ امروز کیفیت هوا در شهرستان نهبندان ۱۵۱ و شهرستان زیرکوه ۱۳۰ بوده که به معنای وضعیت ناسالم است.

وی عنوان کرد: همچنین بیرجند با شاخص ۹۲ در وضعیت قابل قبول است و از ایستگاه سنجش هوا در شهرستان سرایان داده‌ای در دسترس نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

آسمان خراسان جنوبی در برخی مناطق به ویژه شرق استان همچنان غبارآلود است و روز گذشته کیفیت هوای شهرستان نهبندان برای دومین روز متوالی در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

سازمان هواشناسی هم درباره وزش باد شدید و خیزش و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی تا فردا (یکشنبه) به ویژه در شرق خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد.

داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بیشترین سرعت وزش باد لحظه‌ای در ۲۴ ساعت گذشته با ۷۹ کیلومتر بر ساعت در علی آباد زارعین ثبت شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد