وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ | هشدار رگبار رعد و برق در این استان

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا یکشنبه 15 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا یکشنبه 15 مرداد ماه 1402 | هشدار رگبار رعد و برق در این استان
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با تداوم تاثیر جریانات فصلی، در مناطق دریایی استان هرمزگان امروز (شنبه) افزایش سرعت باد و در ارتفاعات این استان در ساعت های بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی روز با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، مناطق دریایی استان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: سرعت باد در ساعت های صبح تا ظهر و همچنین در ساعت های شب در محدوده تنگه هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و شب ضمن مواج بودن دریا در محدوده تنگه هرمز احتمال وقوع رعد و برق و تند باد لحظه ای در پاره ای نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی و برخی مناطق مرکزی استان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی گفت: از این رو توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی در مناطقی از بشاگرد و حاجی آباد از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی از روز دوشنبه در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش یک تا سه درجه ای دما پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۰ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد