پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا ۳ مرداد ۱۴۰۲ / گرد و خاک خراسان رضوی را محاصره کرد

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا 3 مرداد 1402 پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا 3 مرداد 1402 / گرد و خاک خراسان رضوی را محاصره کرد
صفحه اقتصاد -

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۲ نشانگر هوای ناسالم است.

سازمان هواشناسی از وضعیت جوی سطح زرد در 14 استان در روز جاری و فردا به دلیل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خبر داد و از سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی خواست تا از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان‌و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران ، خورستان و‌جنوب بوشهر از جمله استان‌های با وضعیت جوی زرد هستند.

مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: در پی افزایش حجم آلاینده‌ها برای دومین روز پیاپی هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در 24 ساعت گذشته با عدد 112 نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک ساعت گذشته با عدد 141 از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا در 22 منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده اما کیفیت هوا تنها در منطقه خیام شمالی در شرایط سالم قرار دارد.

هوای مشهد برای گروه های حساس ، ناسالم است

بر اساس اعلام واحد بهداشت هوای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کیفیت هوای شهر مشهد در 24 ساعت گذشته با عدد 112 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت.

در همین راستا فرشید وفا،مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به ویژه گروههای در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

وفا گفت: ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه ، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافتها را نیز مختل می کند.

وی افزود: افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله پرسنل نیروی انتظامی و پلیس راهور ، کارکنان پایگاههای اورژانس، هلال احمر، کارکنان شهرداریها و خدمات شهری و همچنین کودکان و افراد سالخورده باید از وسایل کمک حفاظت تنفسی(ماسک) مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی  استفاده کنند.

وی از شهروندان خواست در خانه بمانند و در صورت لزوم برای خروج از منزل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان