کدام برندها بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند؟
ایران خودرو با سهم ۶۱.۷ درصدی از بازار خودروهای سواری در نیمه نخست ۱۴۰۴ پیشتاز شد، در حالی که سایپا ۲۱.۲ درصد و خودروسازان خصوصی مجموعاً کمتر از ۱۳ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

آمار جدید نشان میدهد که در نیمه نخست سال ۱۴۰۴، شرکت ایرانخودرو با پیشرفت مداوم در تولید موفق شده بخش عمدهای از بازار خودروهای سواری را تصاحب کند و سهم خود را به حدود ۶۱.۷ درصد برساند. این موفقیت باعث شده فاصله آن با دیگر خودروسازان قابلتوجه شود.
عملکرد سایپا در بازار خودرو
بر اساس دادهها، شرکت سایپا توانسته در همین دوره زمانی حدود ۲۱.۲ درصد از بازار را در اختیار داشته باشد. اما روند رشد این شرکت در مقایسه با ایرانخودرو کمتر بوده و به نظر میرسد سایپا برای افزایش سهم خود نیازمند استراتژیهای جدید باشد.
چالش خودروسازان خصوصی
در این میان، خودروسازان خصوصی همچون مدیرانخودرو، کرمانموتور و بهمنموتور با سهمی کمتر از ۱۳ درصد از تولید، با دشواریهای قابلتوجهی در حفظ جایگاهشان در بازار مواجهاند. این مسئله نشاندهنده مشکلاتی است که این شرکتها در رقابت با دو خودروساز بزرگ، ایرانخودرو و سایپا، با آن روبرو هستند.
نظر شما