مقایسه تویوتا راو ۴ و میتسوبیشی اوتلندر: رقابت جذاب دو خودروساز ژاپنی در بازار ایران

تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس مدل ۲۰۲۵ با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته وارد بازار ایران شد و با رقبایی همچون میتسوبیشی اوتلندر رقابت می‌کند. این شاسی‌بلند وارداتی، به‌دلیل قیمت و ویژگی‌های منحصربه‌فردش، توجه خریداران ایرانی را به خود جلب کرده است.

مقایسه تویوتا راو ۴ و میتسوبیشی اوتلندر: رقابت جذاب دو خودروساز ژاپنی در بازار ایران
صفحه اقتصاد -

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت فرارو، تویوتا با رونمایی از مدل جدید خود، راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵، رقابت را در بازار خودروهای شاسی‌بلند وارداتی در ایران شدیدتر کرده است. این خودرو که امکان پلاک ملی را نیز دارد، در مقابل خودروهایی مثل میتسوبیشی اوتلندر، گزینه‌ای جذاب به شمار می‌آید. این مقاله دو شاسی‌بلند ژاپنی راو ۴ و اوتلندر را با یکدیگر مقایسه می‌کند تا ارزش خرید هر کدام مشخص شود.

بررسی طراحی و ظاهر

تویوتا مدل جدید راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ را با طراحی خاص و جذابی عرضه کرده است. این خودرو با رعایت زبان طراحی زاویه‌دار و مستحکم ، جلوه‌ای آفرودی دارد. جزئیاتی مانند سپر برجسته و جلوپنجره مشبک همراه با رنگ سیاه مات بدنه، ظاهر متفاوتی برای این خودرو خلق کرده‌اند که کمتر در شاسی‌بلندهای خانوادگی دیده می‌شود.

مقابل این مدل، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ قرار دارد که ظاهر نرم و لوکس‌تری دارد؛ خطوط بدنه صاف و روان در کنار جلوپنجره بزرگ و کرومی، تداعی‌گر کراس‌اووری کلاسیک‌تر است. چراغ‌های LED در هر دو خودرو استفاده شده‌اند، اما تفاوت‌هایی از جمله رینگ‌های ۲۰ اینچی اوتلندر در مقابل رینگ‌های ساده‌تر راو ۴، به تمایز بین آنها اضافه کرده است.

بررسی مشخصات فنی و عملکرد

تویوتا راو ۴ و میتسوبیشی اوتلندر/ رقابت دو غول ژاپنی‌ در ایران

اگر به قدرت فنی دو خودرو نگاهی داشته باشیم، تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس مدل ۲۰۲۵ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و توان ۱۷۰ اسب‌بخار، عملکرد متعادلی ارائه می‌دهد. سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک این خودرو همراه با گیربکس CVT، رانندگی نرمی به ارمغان می‌آورد. شتاب صفر تا صد راو ۴ حدود ۹.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شده است.

در سوی دیگر، میتسوبیشی اوتلندر مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر، رانندگی پرقدرتی را به‌ویژه برای شرایط خاص ارائه می‌دهد. دو دیفرانسیل AWD و گیربکس CVT با شبیه‌سازی ۸ دنده، تکمیل‌کننده قابلیت فنی این خودرو هستند.

به طور کلی، راو ۴ با تمرکز بر رانندگی نرم و اقتصادی وارد رقابت شده است؛ در حالی که اوتلندر با بهره‌مندی از توربو و فناوری‌های جدید، برای رانندگی پرشتاب‌تر پیشنهاد می‌شود.

مقایسه امکانات و تکنولوژی‌ها

تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ با امکاناتی چون سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های جلو ، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی و نمایشگر لمسی، مجموعه کاملی از تجهیزات رفاهی مدرن را ارائه می‌دهد. همچنین سیستم‌های ایمنی مانند رادار خطوط، ترمز اضطراری و دوربین ۳۶۰ درجه بر کارآمدی بیشتر این خودرو افزوده‌اند.

از طرف دیگر، میتسوبیشی اوتلندر با امکاناتی مانند نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی شش بلندگو، صندلی‌های چرمی برقی ، رادار نقطه کور و کروز کنترل هوشمند، استانداردهای لوکس‌تری را ارائه می‌دهد.

طراحی داخلی راو ۴ با سبک مینیمال، حس رانندگی کلاسیک‌تری را منتقل می‌کند، در حالی که اوتلندر بیشتر تمرکز خود را بر ارائه فناوری‌های مدرن گذاشته است.

بررسی قیمت تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس و میتسوبیشی اوتلندر

نگاهی به قیمت‌ها نشان می‌دهد که راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ با قیمت نمایندگی ۶ میلیارد و ۴ میلیون تومان عرضه می‌شود. در حالی که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ به طور میانگین با قیمت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد قابل خرید است.

اختلاف قیمت این دو خودرو، رقابتی نزدیک و تنگاتنگ را به وجود آورده است؛ یکی با شهرت و تجربه طولانی تویوتا در بازار ایران و دیگری با امکانات لوکس‌تر و فناوری‌های جدیدتر.

در نهایت، سرنوشت این رقابت شگفت‌انگیز را بازار شاسی‌بلندهای ژاپنی در ایران مشخص خواهد کرد؛ اما یک نکته واضح است: ورود رسمی راو ۴ ۲۰۲۵، جذابیت بیشتری را برای دوستداران کراس‌اوورهای ژاپنی به وجود آورده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه