معرفی هاوال H۶ HEV به‌عنوان جدیدترین محصول وارداتی برند معتبر آسیا + عکس

محصولات باکیفیت گریت‌وال و هاوال پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات متأسفانه نتوانستند به بازار ایران بیایند و در این بین، کشورهای حوزه خلیج‌فارس از این خودروها بهره‌مند شدند. حالا پس از گذشت چند سال، بی‌ام‌کارز، زیرمجموعه وارداتی بهمن موتور در نمایشگاه خودروی شیراز از هاوال H۶ HEV به‌عنوان جدیدترین محصول وارداتی خود رونمایی کرد.

معرفی هاوال H۶ HEV به‌عنوان جدیدترین محصول وارداتی برند معتبر آسیا + عکس
صفحه اقتصاد -

امیرمسعود عابدین ‌جدیدترین نسل هاوال H۶ برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به‌صورت جهانی رونمایی شد. این خودرو از زمان رونمایی‌اش توانسته به مقدار فروش قابل‌توجهی برسد و اعتباری برای خودش دست‌وپا کند.

شاسی‌بلند با کیفیت و معتبر چینی به ایران می‌آید /عکس

از نظر ظاهری، با خودرویی خوش‌چهره و تهاجمی مواجه هستیم. در نمای جلویی شاهد تلفیق عالی جلوپنجره بزرگ و چراغ‌ها هستیم؛ خودروسازان چینی در طراحی به جایی رسیده‌اند که نمی‌توان آن‌چنان با زیبایی چهره و ظاهر این خودروها مخالفت کرد.

​​شاسی‌بلند با کیفیت و معتبر چینی به ایران می‌آید /عکس

نمای جانبی به شکل محافظه‌کارانه و مدرن طراحی شده و از آن تهاجمی بودن دوری می‌کند. در نمای پشتی با یک چراغ کشیده و متصل مواجه هستیم که نشان‌دهنده همگام بودن با ترند جهانی بوده و بیشترین جلب‌توجه را در این بخش دارد. درست به‌موازات این چراغ و در بالای قاب پلاک، یک خط کشیده مشکی‌رنگ وجود دارد. در بین این دو قسمت، نوشته بزرگ HAVAL جلب‌توجه بسیاری می‌کند.

​با قدم گذاشتن به کابین این خودرو، باکیفیت بودن و استفاده از متریال خوب به‌خوبی حس می‌شود. طراحی پلکانی و آبشاری هاوال H۶ در کنار استفاده حداقلی از نمایشگرهای بسیار بزرگ و همچنین به‌کارگیری کنترلرهای مختلف، از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند. استفاده از متریال رنگی و پیانویی در کنار استفاده از کنترلر چرخشی و نورپردازی محیطی، حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کنند.

شاسی‌بلند با کیفیت و معتبر چینی به ایران می‌آید /عکس

امکانات برجسته هاوال H۶ عبارت‌اند از: سقف پانوراما، درب صندوق‌عقب برقی، گرم‌کن و سردکن و تنظیم برقی صندلی، صفحه‌نمایش اطلاعات-سرگرمی ۱۰٫۳ اینچی، صفحه‌نمایش کیلومتر شمار ۱۰٫۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ایربگ جانبی و پرده‌ای و جلو، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، اتوهلد، تشخیص نقطه کور، رادار هشدار تغییر خط، رانندگی خودکار سطح ۲، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سامانه ضد واژگونی و ... .

شاسی‌بلند با کیفیت و معتبر چینی به ایران می‌آید /عکس

از نظر فنی، هاوال H۶ HEV مجهز به دو موتور بنزینی و برقی است؛ موتور بنزینی، ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور و موتور برقی با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور. قدرت ترکیبی این دو موتور به ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتون متر گشتاور می‌رسد. گیربکس DHT وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

ورود این خودرو به بازار ایران و رقابت با دیگر خودروسازان چینی می‌تواند نویددهنده ایجاد یک بازار داغ رقابتی در مارکت ایران باشد.

نیروی پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت مستقیم هیبرید به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود. نکته جالب اینکه موتور برقی با دو ضریب دنده برای انتقال قدرت هماهنگ شده که بخشی از آن، جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. یک مجموعه باتری کوچک به ظرفیت 1.69 کیلووات ساعت نیز در کنار پیشرانه قرار گرفته است، بنابراین نمی‌­توان این خودرو را یک پلاگین هیبرید دانست.

امکانات هاوال H6 هیبرید

طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی بی‌ام‌کارز، این خودرو با تجهیزات زیر در بازار کشورمان عرضه خواهد شد:

. ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار
. پایش نقطه کور
. رانندگی نیمه خودران سطح 2 با قابلیت کنترل گاز
. اتوهلد
. کی‌لس 
. ایربگ جانبی و پرده‌ای
. سیستم ضد واژگونی
. کروز کنترل تطبیقی
. پایش خستگی راننده
. رادار هشدار تغییر لاین
. کنترل کشش و پایداری
. گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
. تنظیم گودی کمر
. شارژر وایرلس
. دوربین ثبت وقایع رانندگی
. نمایشگر 10.3 اینچی مولتی مدیا
. دوربین 360 درجه
. نمایشگر 10.25 اینچی صفحه کیلومتر 
. 4 حالت رانندگی
. سانروف پانوراما
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. در صندوق برقی
. و ...

همچون سایر محصولات هاوال، خودرو H6 هیبرید نیز با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر و خدمات امداد جاده‌­ای رایگان به مدت پنج سال، در بازارهای جهانی عرضه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

نظرسنجی

کدام یک از کاندیداهای زیر در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان