مدارس سمنان فردا شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سمنان ۱۸ آذر ماه

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس سمنان فردا شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟ پرداخته شده است.

مدارس سمنان فردا شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سمنان ۱۸ آذر ماه
صفحه اقتصاد -

براساس بررسی های خبرنگار ما تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس سمنان فردا شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است. 

گفتنی است با مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان سمنان مدارس همه مقاطع تحصیلی شهرستان‌های سمنان، گرمسار، آرادان و سرخه روز چهارشنبه ۱۵ آذر تعطیل بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه هوای سمنان امروز برای تمامی گروه‌ها ناسالم است گفت: عمده آلودگی از خارج استان و شهرهای همجوار در استان تهران بوده اما برخی علل در استان نیز در تشدید آلایندگی نقش دارند.

بهرامعلی ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در حال حاضر شاخص کیفی هوا در استان سمنان 153 است و هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

وی درباره شاخص کیفی هوا و اعداد این شاخص برای سالم یا ناسالم بودن هوا گفت: از صفر تا 50 هوا پاک است. از 50 تا 100 وضعیت هوا قابل قبول، از 110 تا 150 ناسالم برای گروه حساس، از 150 تا 200 ناسالم برای تمامی گروه‌ها، از 200 تا 300 بسیار ناسالم و از 300 تا 500 شاخص کیفی هوا بسیار خطرناک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان درباره اقدامات انجام شده پس از ایجاد آلایندکی هوا گفت: بلافاصله کارگروه اظطرار آلودگی در استان به ریاست معاون استاندار و دستگاه‌های عضو تشکیل شد و اعضا موظف شدند تا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

ظاهری افزود: به عنوان مثال در ابتدا که شاخص کیفی هوا تنها برای گروه‌های حساس ناسالم بود، مدارس ابتدایی و کودکستان‌‌ها تعطیل شد و به مرور و با افزایش آلایندگی تمامی مقاطع تحصیلی آموزش برای آنها غیرحضوری اعلام شد.

وی افزود: همچنین از اداره کل ورزش و جوانان خواسته شد تا در این شرایط هوا برنامه‌های ورزش‌های همگانی برگزار نشود و یا کاهش یابد و هشدار جدی به واحد‌های آلاینده نیز داده شد تا بار تولید خود را کاهش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: در این کارگروه سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و بهداشت و درمان هم موظف شدند تا اقدامات مربوطه را انجام دهند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه اقدامی برای تعطیلی صنایع آلاینده هوا در استان سمنان صورت گرفته است گفت: امروز نیز به خاطر افزایش شاخص کیفی هوا واحد‌های خردایش و سنگ‌شکن در صنایع متوقف شد تا از شدت آلایندگی کاسته شود و هجمه ورودی ذرات و گازهای منتشره از واحدها کاهش یابد.

ظاهری درباره پاسخ به این پرسش که تداوم آلایندگی تا چه زمانی است؛ گفت: بر اساس اعلام هواشناسی و وجود پایداری هوا، تا ظهر امروز از حجم آلایندگی کاسته می‌شود اما مجددا از روز پنجشنبه و جمعه شاهد پایداری هوا خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که علل آلودگی هوای سمنان چیست؟ گفت: در مجموع کل کشور درگیر پایداری هوا بوده و این پایداری در انباشت آلایندگی نقش دارد؛ اما عمده حجم آلایندگی استان سمنان از شهرهای همجوار و از غرب استان وارد می‌شود. البته در خود استان نیز عللی برای تشدید آلایندگی وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه در استان واحد‌های آلاینده‌ای وجود دارد که سبب تشدید آلایندگی می‌شوند گفت: وجود کارخانه‌های متعدد گچ و خردایش فعال در برخی صنایع در تشدید آلایندگی مؤثر است و وقتی سکون آلایندگی هست تشدید آلایندگی از منبع متحرک بیشتر است.

ظاهری در پاسخ به این پرسش که خودروها چقدر در آلایندگی نقش دارند بر ضرورت ترددهای غیرضروری در شرایط  آلایندگی فعلی تأکید کرد و گفت: خودروها نیز خروجی آلاینده دارند اما این خروجی در حد استاندارد است، البته انباشت همین آلایندگی استاندارد نیز سبب تشدید آلایندگی می‌شود اما با توجه به حجم پایین تردد در شهرهای استان سمنان نسبت به کلان‌شهرها نمی‌توان از این عامل به عنوان علت اصلی آلودگی هوا در این استان نام برد.

وی با بیان اینکه وجود خودروهای تک سرنشین هم در آلودگی هوا نقش دارد گفت: پلیس راه باید خودروهایی را که دارای معاینه فنی نیستند را متوقف کند و به آنها اجازه تردد ندهد تا روند اصلاح شود.

ایستگاه سمنان

سمنان - سمنان

آلاینده :PM 2.5

تاریخ:1402/09/17 09:00:00

شاخص :152

....... 

ایستگاه گرمسار

سمنان - گرمسار

آلاینده :NO2,PM 10

تاریخ :1402/09/17 09:00:00

شاخص :58

...... 

ایستگاه شاهرود

سمنان - شاهرود

آلاینده :PM 10

تاریخ :1402/09/17 09:00:00

شاخص :54

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    بنظر من باید تعطیل کنن
    برای بچه ها خوب نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان