حضور قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-  ۱۴۰۱

آیین آغاز سال زراعی 1402-  1401 و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی با حضور قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد.

حضور قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در آیین آغاز سال زراعی 1402-  1401

آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی با حضور قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی آیین آغاز سال زراعی 1402 - 1401 و سی و ششمین دوره تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی روز دوشنبه 14 شهریورماه 1401 در مرکز همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران باحضور رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، معاونین وزیر، رؤسای سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از جمله قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در تهران برگزار شد.
در این همایش۱۷۱ کشاورز در ۱۵۰ رشته و ۳۸ گندم کار پیشرو از میان ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند.

همچنین در این دوره ۱۱ نفر از کشاورزان برگزیده را زنان تشکیل می‌دهند و برای نخستین بار یک بهره‌بردار زن توانست در تولید ذرت علوفه‌ای به عنوان کشاورز نمونه، انتخاب شود.

خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی، بازارمحور بودن و برندسازی برای محصولات تولیدی و مشارکت‌جویی در تعاونی‌ها و تشکل‌ها، از شاخص‌های ارزیابی و انتخاب کشاورزان برگزیده ملی می باشد.

در این آیین ابراهیم رئیسی، ریاست جمهور طی سخنانی گفت: از مهمترین مولفه‌های قدرت مسئله امنیت غذایی در کشور است.

رئیس‌جمهور رونق اقتصاد کشور را در گرو کار و تلاش کارگران و کشاورزان دانست و با معرفی صنعت کشاورزی به‌عنوان یکی از مولفه‌های ملی اقتدار، اظهار داشت: ایران باید استقلال خود را در بحث کشاورزی و تأمین غذایی دنبال کند که انجام آن در گرو حرکت جهادی کشاورزان و سازماندهی آن در وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس دولت سیزدهم گفت: کشاورزان به تصمیم‌سازی و تصمیم گیری در دولت و مجلس کمک کنند؛ چون با کمک به هم در زمان محدود می‌توانیم به استقلال در کشاورزی دست یابیم.

سید جواد ساداتی نژاد نیز اظهار داشت: فاصله کشاورزان پیشرو با متوسط تولید کشور ۱۰ برابر است و ما در تولید برخی از محصولات می توانیم رکوردهای تولید را بهبود ببخشیم.

وی کشت قراردادی، تامین مالی کشت قراردادی برای سال زراعی جدید، مبارزه با آفات، صدور سند برای اراضی کشاورزی تا ۸۰ درصد سنوات گذشته و بیش از ۳۰ درصد رفع تداخلات اراضی را از دستاوردهای بخش کشاورزی در سال نخست دولت سیزدهم برشمرد.

ساداتی‌نژاد به پرداخت ۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان از سوی بانک کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: مشابه آن در سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی دستیابی به اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا را از اهداف دولت سیزدهم عنوان کرد و اذعان داشت: ما با حمایت دولت، منویات رهبر معظم و با تلاش و کوشش بهره‌برداران و شعار همه با هم در راستای خودکفایی محصولات اساسی باید با قدرت حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی به طرح ابلاغی از سوی رییس جمهوری تحت عنوان تامین غذای باکیفیت، سالم، ارزان و با منشا داخلی اشاره کرد و گفت: این طرح، ریل جدیدی در طرح تحول کشاورزی در دومین سال دولت خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد