میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی کیست؟ + بیوگرافی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی میرهاشم موسوی را به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد. 

میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی کیست؟ + بیوگرافی

میرهاشم موسوی پیش از این مدیرکل اداری و مالی کمیته امداد بوده است. میرهاشم موسوی جزو ۱۷ نفر اصلی شورای مرکزی جبهه پایداری است.

مدیرکل ستادی وزارت رفاه، مشاور مدیرعامل، مدیرکل ستادی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایرانیان، عضویت در هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر و روستاییان کشور، معاونت برنامه‌ریزی و اداری-مالی کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، عضویت در کمیته‌های تخصصی وزارت رفاه، مسئولیت تدوین برنامه راهبردی کنترل فقر و محرومیت در کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌های کشور، از سوابق اجرایی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی است. موسوی همچنین رساله دکتری خود را در حوزه رفاه عمومی و تأمین اجتماعی و با عنوان «الگوی راهبردی رفاه عمومی جمهوری اسلامی ایران» در دانشگاه عالی دفاع ملی به انجام رسانده است.

افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد

مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ما امانتدار مردم هستیم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم گفت: دست اندازی ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعارهای اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

به گزارش صفحه اقتصاد، میرهاشم موسوی در مراسم معارفه اش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بحث رفاه یکی از دغدغه های مهم در عرصه های حکمرانی است گفت: از این منظر که نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع عدالت توجه ویژه ای داده به نظر می رسد ضریب اهمیت عدالت برای این نظام بیشتر باشد و حکمرانی تامین اجتماعی با این رویکرد دینی که دنبال می‌کنیم از اولویت های اساسی و مهم محسوب می شود.

مدیرعامل تامین اجتماعی  

وی افزود: نمی‌خواهم به مباحث تخصصی ورود کنم، اما لازم است رویکرد خودم را در این عرصه در قالب چند مفهوم و انتظاراتی که وزیر رفاه دارد بیان کنم. امید است با یک فهم مشترک برنامه هایمان را در حوزه های مختلف از بیمه تا درمان طراحی کرده و به اجرا در بیاوریم.

موسوی با اشاره به سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد گفت: مفهوم تحول نسبت ما را با وضعیت موجود مشخص می‌کند. علیرغم تلاش هایی که در دولت های مختلف در عرصه نظام تامین اجتماعی صورت گرفته به نظر می رسد همچنان ظرفیت های مختلفی به ویژه در درون سازمان نهفته است و می توانیم نگاه فراتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اگرچه سازمان در وضعیت کنونی محصول تلاش مدیران سابق است، اما وقتی در فضای عمل قرار می‌گیریم می‌بینیم چالش های مختلفی وجود دارد که جز با حرکت تحولی و رویکرد جهش انقلابی نمی‌توانیم به شکل عادی پاسخ سوالات را بدهیم.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال باید تحولات را در چندجهت در تامین اجتماعی ایجاد کنیم عنوان کرد: تحول سه جهت دارد. یکی در چشم انداز و نگاه کلان به مسایل، دوم تحول در جهت‌گیری و سیاست ها و سوم تحول در فرایند ها، کارکردها و عملیات اقدام و عمل است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مفهوم عدالت که رویکرد و جهت تحولی را مشخص می‌کند گفت: حق باید به حق دار برسد. ما امانتدار مردم ایم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم. عزل و نصب ها باید با شاخص های مدنظر وزیر رفاه صورت گیرد. دست اندازی ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعارهای اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

موسوی افزود: مفهوم سوم اعتماد است. اعتماد یعنی باید کارایی و کارآمدی خودمان را به حدی برسانیم که رضایت عمومی برای خدمت گیرندگان حاصل شود. باید رضایت در جامعه خدمت گیرندگان به وجود بیاید. اگر رضایتی تولید شود خود این رضایت مولد اعتماد است و در نهایت می‌تواند منجر به کارایی و کارآمدی سیستم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با امیدواری کامل می‌توانم بگویم سازماندهی کارها بر اساس این سه اصل، شدنی است. ما می‌توانیم با این سه اصل الگوی موفق تامین اجتماعی را برای جامعه خود عرضه کنیم. من می‌دانم در تامین اجتماعی چه خبر است، می‌فهمم ۴۳ هزار میلیارد هزینه درمان یعنی چه و… . اما اگر این جهت ها را با این معیارها تنظیم نکنیم در نهایت اثربخشی لازم را مشاهده نمی کنیم. دست یاری به سوی همه شرکای اجتماعی دراز می‌کنم. اینجا خانه مردم است.

در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چه گذشت؟

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعی کردم رو به جلو حرکت کنم گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی که ۲۴ ماه در اینجا به مردم خدمت کردم به عنوان پژوهشگر در محل کار سابقم حاضر می‌شوم و بدون هیچ انتظاری آمادگی دارم شب و روز، گاه و بیگاه مشورت بدهم و اگر لازم بود همفکری کنم.

مصطفی سالاری در مراسم تودیعش از سازمان تامین اجتماعی گفت: خداوند را سپاسگزارم توفیق داد در جمع افرادی باشم که شایسته خدمتگذاری‌اند. نیمی از کشور بیمه شده تامین اجتماعی‌اند و خدمات مهمی را در حوزه درمان و مستمری ها از ما دریافت می‌کنند.

دست تامین اجتماعی در جیب دولت نیست

وی افزود: این موضوع اهمیت سازمان را نشان می‌دهد و تفاوت اساسی اش با دیگر سازمانها در این است که درآمد هزینه‌ای است و دستش در جیب دولت نیست و ذره ذره پولی که سرماه خرج می‌کنیم و معادل یک سوم بودجه کشور است را باید از ۱۴ میلیون نفر در قالب حق بیمه وصول کنیم.

سالاری با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان صاحب اینجا هستند و ما بیشتر امانتداریم که درست و عادلانه و در چارچوب قانون هزینه کنیم گفت: اینکه هر کسی فرصتی پیدا کند این کارهای مهم را عهده دار شود عنایت خداست و باید قدر لحظه به لحظه کار در اینجا را بداند. از روز اول که آمدم برای ۲۴ ماه برنامه ریزی کردم و بریم مهم بود به اقشار عزیزی خدمت کنم که کار کردن برایشان لذت بخش است.

وی ادامه داد: از همکاران که همراه و همکار بودند نیز باید قدردانی کنم. از یکایک تشکل های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان قدردانی می‌کنم. از دولت، رئیس جمهور و وزیر سابق رفاه، از مجلس که مصوبات خوبی برای ما داشت، از اعضای هیئت مدیره که هرآنچه شدنی بود را کمک کردند تا محقق شود و همچنین مدیران استانی نیز تشکر می‌کنم.

سربسته می گویم، برخی دستگاه‌ها برای اجرای نسخه الکترونیک همراهی نکردند

سالاری با بیان اینکه امروز دریافتی بازنشستگان دو و نیم برابر شده است و اگر تلاش همکاران و همت جمعی نبود نمی‌توانستیم این کار مهم را انجام دهیم گفت: اتفاقی که باید می افتاد در حوزه نسخه الکترونیک محقق شد. سربسته بگویم برخی دستگاه‌ها همراهی نکردند اما ما پیش رفتیم و معتقدم بزرگترین اقدام تحولی دیجیتال بوده است. طرح ۳۰۷۰ شعب را خلوت کرد. اقدامات خوب دیگری در تنقیح قوانین افتاد. با تادیه بدهی صورت گرفته دولت، تا سه سال آینده برای تامین منابع و نقدینگی مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: این سازمان از نظر ارتباط با رفاه و معیشت مردم، رقیب ندارد. امید است تیم جدید بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند. هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعی کردم رو به جلو حرکت کنم. معمولا خواهش می‌کنم هرکسی می‌تواند کمک کند که همین اتفاق هم افتاد و همه در مجلس و دولت به ما کمک می کردند و همه این سازمان را متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی می دانستند.

در حکم در "میرهاشم‌موسوی" آمده است:

 

مدیرعامل تامین اجتماعی  

نظر به مراتب تعهد، کارآمدی، دانش، تخصص و تجربه اجرایی موثر جنابعالی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی تا طی شدن تشریفات معمول صدور حکم قطعی به استناد بند (ج) قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری جنابعالی را به " سرپرستی سازمان تامین اجتماعی " منصوب می کنم.‌
با توجه به رویکرد تحولی دولت سیزدهم در حوزه رفاه و تامین اجتماعی اهم انتظارات اینجانب به شرح زیر مورد تاکید است:
۱. شناسایی و بهره گیری حداکثری از همه منابع و ظرفیت های موجود در سازمان و واحدهای تولیدی آن، به ویژه اولویت دادن به نیروهای کارامد، ارزشی و با انگیزه انقلابی.
۲. افزایش بهره وری و ایجاد هماهنگی، انسجام تشکیلاتی برای خدمت بی منت ذینفعان اعم از بیمه شدگان و کارفرمایان و بازنشستگان و مستمری بگیران‌.
۳. اتخاذ رویکرد تحولی، انقلابی و ضد فساد در تقویت منابع انسانی، مالی و سرمایه گذاری در سازمان و واحدهای تحت پوشش در حوزه های بیمه‌ای، درمان و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و تمهید این ظرفیت ها برای ارتقاء خدمت مردم و بیمه شدگان.
۴. ارتباط و تعامل موثر با همه دستگاه ها و سازمان ها و نهادها، در جهت صیانت و استیفای حقوق مشمولین سازمان تامین اجتماعی و پیگیری مجدانه اصول مطالبات قانونی.
۵. تعامل و ارتباط موثر با شرکای اجتماعی در راستای اعتماد سازی و ایجاد همبستگی و تعلق خاطر به منافع مشترک ایشان با سازمان، برای تامین حقوق بیمه شدگان
امید است با توکل به خداوند متعال، با روحیه جهادی و نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه انتظارات ایشان در اولین دیدار دولت سیزدهم با معظم له و در پیاده‌سازی برنامه‌های رئیس جمهور محترم و خدمت رسانی به ملت شریف ایران موفق باشید.
از خدمات برادر ارجمند جناب آقای دکتر سالاری نیز تقدیر و تشکر می کنم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد