کسب رتبه اول سازمان تأمین‌اجتماعی در شاخص دولت یکپارچه در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی

سازمان تأمین‌اجتماعی در دور دهم ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیک که هر ساله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود، در شاخص "دولت یکپارچه" در میان 162 دستگاه اجرایی مورد بررسی، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

کسب رتبه اول سازمان تأمین‌اجتماعی در شاخص دولت یکپارچه در بین 162 دستگاه اجرایی
صفحه اقتصاد -

دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به پیشگامی این سازمان در بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، موظف است هر سال به‌صورت مستمر کیفیت وب‌گاه‌ها و خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی کشور را ارزیابی کند که این ارزیابی در چهار شاخص "دولت یکپارچه"، "دولت کاربر محور"، "دولت شفاف" و "دولت مشارکتی" انجام می‌شود.

دامون خدابندهوی افزود: در دوره دهم این ارزیابی، الکترونیکی شدن 100 درصد خدمات و سهولت استفاده الکترونیکی خدمات از سوی مخاطبان، اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی به شفافیت و وجود سامانه پاسخگویی مردمی 1420 که به‌صورت اتوماتیک با اولویت‌بندی درخواست‌ها به پاسخگویی به شهروندان می‌پردازد، به‌عنوان نقاط قوت سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شده و براساس ارزیابی انجام شده که با تأسی از الگوهای ارزیابی بین‌المللی مورد تأیید سازمان ملل متحد انجام شده، این سازمان در شاخص "دولت یکپارچه" رتبه نخست را در بین 162 دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی دوره دهم به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در دوره دهم این ارزیابی، سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در شاخص دولت کاربر محور، رتبه چهارم، در شاخص دولت شفاف رتبه پنجم و در مجموع شاخص‌های ارزیابی، رتبه ششم را در بین 162 دستگاه اجرایی کسب کرده است.

خدابنده با اشاره به این که سازمان تأمین‌اجتماعی در مجموع شاخص‌های ارزیابی در بین ستاد و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رتبه اول را در کیفیت خدمات الکترونیکی کسب کرده است، افزود: نتایج کسب شده سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره دهم این ارزیابی نسبت به دوره قبل پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری داشته و جایگاه سازمان در مجموع شاخص‌های ارزیابی، نسبت به دوره قبل 20 رتبه ارتقاء یافته است و تلاش داریم تا با توسعه خدمات غیرحضوری، ارائه خدمت به ذی‌نفعان سازمان را ارتقاء دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد