دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در جمع مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی:

خدمت به بندگان خدا، افضل عبادات است

آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران گفت: ماه رجب، ماه خداست و خداوند نیز به بندگانش وعده داده که اگر گرفتاری یا حس سرگردانی دارند در این ماه گره‌گشایی را از درگاهش طلب کنند و قطعاً خداوند نه تنها از آنها دستگیری خواهدکرد، بلکه با بخشش گناهان، آنها را به مسیر درست نیز هدایت رهنمون و هدایت خواهد کرد.

خدمت به بندگان خدا، افضل عبادات است
صفحه اقتصاد -

آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در مراسم گرامیداشت ایام‌الله میلاد نور - میلاد حضرت امام جواد‌الائمه (ع) تا میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) – در سازمان تأمین‌اجتماعی که امروز 4 بهمن ماه 1420 با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران و جمع کثیری از کارکنان در محل نمازخانه ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه خداست و خداوند نیز به بندگانش وعده داده که اگر گرفتاری یا حس سرگردانی دارند در این ماه گره‌گشایی را از درگاهش طلب کنند و قطعاً خداوند نه تنها از آنها دستگیری خواهدکرد، بلکه با بخشش گناهان، آنها را به مسیر درست نیز هدایت رهنمون و هدایت خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، امام‌جمعه موقت تهران  با تأکید بر اینکه یاد و ذکر حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) عبادت است، گفت: اگر کسی با یاد و ذکر حضرت علی (ع)، دل و جان خود را جلا و صفا دهد، گناهان گذشته‌اش تا امروز بخشیده می‌شود.

آیت‌الله صدیقی، با اشاره به مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمت به خلق خدا را بالاترین عبادات خواند و افزود: مرحوم حاج میرزا حسین نوری، محدث برجسته و معروف به مجلسی چهارم می‌گوید اگرچه زیارت امام حسین (ع ) بالاترین مستحبات  به شمار می‌آید اما  افضل‌تر از آن خدمت به بندگان خدا است. شما که در سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی مشغول ارائه خدمات به مردم هستید، باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که با عمل خالصانه و درست خود، نام امیر مؤمنان را زنده نگه دارید. حضرت امیر مردی کامل  و نمونه‌ای جامع برای همه مردان مسلمان بود. یکی از لوازم مردانگی از نگاه امیرمؤمنان، متواضع بودن است. افراد وقتی به شهرتی  دست می‌یابند یا در یک جایگاه و مسئولیت اجتماعی بالا قرار می‌گیرند، باید تواضع داشته باشند و قدرت و شهرت  نباید زمینه‌ساز سرمستی آنها شود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: هرچه مقام‌ها والاتر و بالاتر، باید افراد خاکی‌تر و افتاده‌تر رفتار کنند. با این وصف، رؤسا و مدیران باید با نیروهای انسانی در سلسله مراتب میانی و پایین نیز با تواضع و مهربانی افزون‌تر تعامل و رفتار کنند.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: اگر به قدرت و ثروت رسیدید، باید همچنان مردمی باشید. مرد آن کسی است که چون به مقام و ثروت دست یافت، همچنان افتاده و خاکی باشد. چون به مسندی رسیدید اگر در گذشته نسبت به کسی یا کسانی دلخوری در دل پرورانده‌اید نه‌تنها از این جایگاه نباید برای انتقام‌جویی سوء‌استفاده شود بلکه باید از موقعیت پیش روی خود برای گره‌گشایی از مردم بهره بجویید.

امام‌جمعه موقت تهران؛ عطای بی‌منت به خلق خدا را یکی دیگر از لوازم مردانگی از نگاه حضرت علی (ع) دانست و افزود: همچون حضرت امیر (ع) که شبانه با ردایی بلند در دل شب، به سرکشی از مردم می‌رفت که شناخته نشود، باید رویه و منش او سرلوحه مسلمانان باشد. مردانگی حکم می‌کند که با خلق خدا عاشقانه رفتار کنید و منتظر نباشید که از شما طلب شود بلکه باید مشتاقانه برای گره‌گشایی از مردم، از یکدیگر سبقت بجویید.

وی به مدیران و کارگزاران نظام توصیه کرد: در دیدارهای با مردم اگرچه به ما بسیار  ابراز مهر و محبت دارند اما بزرگترین گله‌ها و شکایت‌ها را نسبت به رؤسای برخی ادارات مطرح می‌کنند. رعایت کرامت مردم حتی مهم‌تر از رفع نیاز مادی آنان است. بنابراین احترام به شخصیت، آبرو و  کرامت مردم باید سرلوحه کار باشد و نسبت به رعایت آن باید حساسیت و توجه جدی داشته باشیم.

در این مراسم همچنین با اهدای لوح تقدیر از 7 نفر از پزشکان سازمان تأمین‌اجتماعی که در اردوهای جهادی فعالیت داشته اند با حضور امام‌جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تجلیل شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد