بررسی عوامل پیشرفت بیمه تعاون در سال جاری نشان داد

رشد ۱۰۶ درصدی حق بیمه تولیدی وتعاون نتیجه طرح‌های موفقیت‌آمیز

شرکت بیمه تعاون که در سال جاری و برای پنجمین سال متوالی توانست سطح توانگری مالی خود را در جایگاه برتر حفظ کند، با افزایش سطح پوشش طرح‌های بیمه‌ای خود توانست در نیمه نخست ۱۴۰۲ رشد ۱۰۶ درصدی حق بیمه تولیدی را برای خود به ثبت برساند.

 رشد ۱۰۶ درصدی حق بیمه تولیدی وتعاون نتیجه طرح‌های موفقیت‌آمیز
صفحه اقتصاد -

شرکت بیمه تعاون با هدف اصلاح ساختار مالی، تقویت بنیه مالی و بالا‌تر رفتن قدرت پذیرش و نگهداری ریسک، بهبود سطح توانگری مالی و با افزایش سقف سرمایه فوت و نقص عضو و پوشش های جدید مسئولیت بیمه های زندگی موفق شد تا در سال ۱۴۰۲ برای پنجمین سال متوالی رتبه یک سطح توانگری مالی خود را تثبیت کند. 

تولید حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه توسط شرکت بیمه تعاون تا پایان تابستان امسال، این شرکت را در آستانه یک درصدی شدن سهم بازار قرار دارد. وتعاون در ۶ماهه ابتدایی سال جاری توانست بیش از ۱ میلیارد و ۷۴۵ میلیارد ریال در در ۶ رشته آتش سوزی، باربری، مسئولیت، کشتی، هواپیما و نفت انرژی بیمه نامه صادر کند که نوید روزهای بهتری در صنعت بیمه را می‌دهد.

وتعاون که در شش ماه اول سال جاری، بیشترین میزان رشد در پرتفوی بیمه تعاون را به بیمه پول با ۲۶۷ درصد و پس از آن به رشته های عمر زمانی با ۲۱۰ درصد هواپیما با ۱۷۹ درصد اختصاص داد، کمترین نسبت خسارت در صنعت بیمه را در شهریور امسال به نام خود ثبت کرد. این شرکت در سال جاری مبلغ 5 هزار و 492 میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت شرکت به 42 درصد رسید که یکی از کمترین نسبت های خسارت در صنعت بیمه ایران است.

بیمه تعاون

بر اساس اعلام نهاد ناظر صنعت بیمه، شرکت بیمه تعاون دومین شرکتی است که در سال جاری، بیشترین درصد رشد حق بیمه را از آن خود کرده و با رشد ۱۹۰ درصدی پرتفو، توانسته جایگاه مطلوبی را در میان بیمه گران از آن خود کند.

رشد دوبرابری فروش بیمه تعاون در سال جاری نسبت به سال قبل، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت افزایش پیدا کرده و با رعایت تکلیف قانونی توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. مواردی که نشان می‌دهد این شرکت فعال در صنعت بیمه ایران در مسیر رشد و توسعه برنامه‌ای قرار گرفته است.

بیمه تعاون در شهریورماه سال جاری، 12 هزار و 919 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقایسه با دوره ماهانه مشابه سال قبل دوبرابر افزایش داشته است .بیشترین حق بیمه تولیدی وتعاون نیز در رشته بیمه شخص ثالث به میزان ۴۳۵۷ میلیارد ریال ثبت شد. 

میزان درآمد بیمه تعاون در سال جاری هم ۱۴۳ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد و براساس  آخرین صورت های مالی مصوب، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه تعاون از دو هزار میلیارد ریال عبور کرده است.

بیمه تعاون با تقویت شبکه فروش خود، سهم حق بیمه تولیدی نمایندگان و کارگزاران به کل حق بیمه تولیدی را در پایان سال گذشته به رقم ۸۹ درصد ارتقا داد و در کنار آن با کاهش هزینه های اداری و عمومی به حق بیمه صادره تا ۹ درصد، تقویت فروش به جای توسعه سازمان اداری را عملیاتی کرد.

توانگری مالی شرکت بیمه تعاون برای سال ۱۴۰۲ معادل ۱۴۹ درصد و سطح توانگری آن «یک» ثبت شده است که نشان‌‌دهنده اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها و پوشش بیمه‌ای وتعاون همچون افزایش سطح پوشش برخی از طرح‌های بیمه‌ای است.

بنابر اعلام مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تعاون، این شرکت با افزایش سقف سرمایه و گسترش پوشش های گروه مسئولیت در بیمه نامه های زندگی در نظر دارد تا علاوه بر توسعه فرهنگ این نوع بیمه ها و بالا بردن فروش آن ها، در مسیر جلب رضایت حداکثری مشتریان خود گام بردارد.

بیمه تعاون

ارزیابی عملکرد این شرکت در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که رویکرد مدیریتی به توسعه دامنه فعالیت های وتعاون، مفید واقع شده و این شرکت موفق شده است شاخص های اساسی حضورش در بازار بیمه کشور را تقویت کند. کارنامه شش ماهه یونس مظلومی که به چهره نوآور صنعت بیمه معروف است نشان می دهد که بیمه تعاون در حال پیاده سازی ایده ای جدید در صنعت بیمه است که می تواند باعث تغییر سیاست گذاری های فعلی در این فضا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان