یک خبر مهم این مدیر برای معلولان بهزیستی | معلولان بخوانند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تا قبل از دولت سیزدهم شامل ۹ کُد خدمت بود اما از شهریور سال گذشته سطح پوشش بیمه سلامت این افراد به ۵۹ کُد خدمت افزایش یافت.

یک خبر مهم این مدیر برای معلولان بهزیستی | معلولان بخوانند
صفحه اقتصاد -

دکتر محمدحسین صفاری روز یکشنبه با اشاره به حمایت ویژه بیمه سلامت از توانجوایان بهزیستی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی کشور، افراد تحت پوشش این سازمان از حمایت ویژه بیمه سلامت برخوردار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اضافه کرد: در اجرای این تفاهمنامه، تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال هزینه توانبخشی بصورت ویژه برای ۹۸ بیمار معلول استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی معلولان بر اساس تعرفه مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت انجام می‌شود.

صفاری بیان کرد: ۲۵ هزار و ۹۲۰ توانجوی بهزیستی اصفهان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که همه آنها می‌توانند با مراجعه به ۳۲۲ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی در استان از پوشش بیمه‌ای ویژه حوزه توانبخشی استفاده کنند.

بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مُکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به‌گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات توانبخشی جسمی و روانی آنها را نیز پوشش دهد.

از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.​

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    خوندیم چرت و پرت مزخرف من معلولم چندجا رفتم گفتن هرکی گفته بیخود گفته برید از خودش بگیرید ‌ ملت هم بیدارن هم هوشیار و هم دارن میبینن .‌فقط نفهمیدیم ما را نفهم فرض کردن یا واقعا خودشون نفهم هستن..

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان