آغاز بیمه تجهیزات سر چاهی و آبیاری‌های تحت فشار و کانال‌های آبرسان

تجهیزات سر چاهی و آبیاری‌های تحت فشار و کانال‌های آبرسان هم بیمه شدند.

آغاز بیمه تجهیزات سر چاهی و آبیاری‌های تحت فشار و کانال‌های آبرسان
صفحه اقتصاد -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی،قدرت اله نوری مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: بیمه عوامل تولید صرفا مخصوص بیمه محصولات کشاورزی نیست و بخش‌های مختلفی دارد که شامل تاسیسات گلخانه‌ها، تاسیاست مرغ‌داری‌ها، انبارها، محل نگهداری نهاده‌های دامی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بیمه تجهیزات سر چاهی و آبیاری‌های تحت فشار و کانال‌های آبرسان درجه دو و سه آغاز شده است و اکنون در تلاشیم تا با کمک معاونت آب و خاک کشاورزی به اطلاعاتی برسیم تا بتوانیم پوشش خوبی را در این موضوع داشته باشیم تا در صورت بروز خسارت بتوانیم به کشاورزان عزیزمان کمک کنیم.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: بیمه عوامل تولید در بخش کشاورزی به استناد ماده واحده قانون بیمه کشاورزی ایجاد شده است. هدف از اجرای آن این است که در کنار بیمه محصولات کشاورزی،عوامل تولید مرتبط با بخش کشاورزی از جمله ماشین آلات کشاورزی، تاسیسات گلخانه‌ها و چاه‌های آب کشاورزی و تجهیزات ته چاهی هم توسط صندوق بیمه کشاورزی بیمه شود تا قبل از تصویب این ماده واحده، صندوق بیمه کشاورزی فقط محصولات کشاورزی را بیمه می‌کرد.

وی اضافه کرد: از زمانی که این قانون مصوب شد، تمام فعالیت‌ها و خدمات بخش کشاورزی به وظایف صندوق بیمه کشاورزی اضافه شد اما به جهت اینکه در این زمینه زیر ساخت‌های معتبر نداشتیم، به همین جهت بعد از چند سال مطالعه و طی چهار سال گذشته این کار را شروع کردیم و خوشبختانه در حد توانمان پیشرفت‌های مناسبی را داشتیم.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: از سه سال گذشته به‌صورت مشخص در خصوص ماشین‌های کشاورزی کاشت و برداشت مثل کمباین‌ها و تراکتورها کار را آغاز کرده است و در این طرح عوامل خطر که مشابه عوامل خطر محصولات کشاورزی است، مثل سیل ،زلزله، طوفان سرقت تراکتور یا کمباین، آتش‌سوزی،عوامل تصادف یا برخورد با جسم ثابت و متحرک، جزء عوامل خطر تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دادیم.

نوری بیان کرد : به جهت اینکه ما صندوق بیمه حمایتی هستیم، دولت یارانه ۵۰ درصدی را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند که به نسبت سایر بیمه‌ها بسیار بیشتر است.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی افزود: گام دیگری که توسط صندوق بیمه کشاورزی برداشته شده است، در رابطه با بحث نهاده‌های بخش کشاورزی از جمله کود، بذر ونهاده‌های دامی است که به دلیل اینکه عمدتا وارداتی هستند، از محل ورود به کشورتا محل نگهداریشان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. وزیر جهاد کشاورزی دستوراین مساله را صادر کرده است تا با صندوق بیمه کشاورزی درباره بیمه عوامل تولید همکاری لازم صورت گیرد. هدف تمام این فرآیند حمایت دولت و صندوق بیمه کشاورزی از کشاورزان هست.

وی گفت: کشاورزان می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه،عوامل تولید کشاورزی خود را در برابر خسارت احتمالی بیمه کنند و صندوق بیمه کشاورزی همه جانبه از آنها حمایت می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد