مدیر شعبه خسارت درمان بیمه ایران عنوان کرد:
خسارت های مستقیم بیمه شدگان یک هفته ای پرداخت می شود
وی در ادامه گفت : دسته دوم بیمه شدگانی هستند که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه و هزینه ای را پرداخت نمیکنند، خسارت آنان در واقع به مراجع
دکتر اسلامی پناه سرپرست شعبه خسارت درمان بیمه ایران، با اشاره به تاکید خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دستور حسن شریفی مدیر عامل بیمه ایران جهت تسریع در ارائه خدمات و پرادخت خسارت ها عنوان نمود: پرداخت خسارت های این شعبه به دو صورت مستقیم وغیر مستقیم می باشد و بیمه شدگانی که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه نمی کنند و خودشان مستقیما هزینه را پرداخت می نمایند، برای دریافت هزینه درمان خود ، اسناد پزشکی را توسط نماینده، شرکتها ی ارزیاب ، و… را پس از ثبت ، از طریق اتوماسیون اداری به این شعبه ارسال می کنند . ثبت اتوماسیون اسناد موجب می شود فرایند پرداخت قابل رصد بوده و دیگر پرونده ای مفقود نمی گردد.با اصلاح فرایندها و حذف مراحل غیر ضروری ، خسارت این دسته از بیمه شدگان ظرف مدت یک هفته (در صورت کامل بودن مدارک ) پرداخت میگردد.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، اسلامی پناه ضمن قدردانی از مدیران سابق شعبه خسارت درمان درادامه افزود: کاهش زمان پرداخت این دسته از خسارت ها با در نظر گرفتن مشکلات مالی بیمه شدگان را افتخار و خدمت بی منت نامید و در خصوص آمار عملکرد و میانگین پرداخت خسارت روزانه گفت : به طورمتوسط بیش از ۳ میلیارد تومان برای هزینه های پاراکلینیکی و ۱۲میلیارد تومان برای هزینه های بیمارستانی فقط پرداختی این سعبه می باشدو افتخار ما خدمت بی منت و آرامش مشتریان و بیمه شدگان است .
وی در ادامه گفت : دسته دوم بیمه شدگانی هستند که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه و هزینه ای را پرداخت نمیکنند، خسارت آنان در واقع به مراجع درمانی طرف قرارداد پرداخت می شود .
سرپرست شعبه خسارت درمان خاطر نشان کرد: خسارت پرداختی به مراجع درمانی بابت پذیرش بیمه شدگان نیز بعنوان پرداخت های غیر مستقیم ظرف مدت کمتر از دو ماه از ارسال مدارک توسط بیمارستانها و سایر مراجع درمانی پرداخت میگردد این درحالی است که پیش از پرداخت خسارت از طریق شرکتهای برون سپاری انجام می شد و بیش از ۴ ماه طول می کشید که با تغییراتی که در سیستم پذیرش در مبدا توسط مجریان قراردادها و نماینده ها ایجاد کردیم، روند و روش های پرداخت خسارت ، استاندارد سازی شده و ازین رو مدت زمان رسیدگی و پرداخت خسارت، کاهش چشمگیری پیدا کرد و با قاطعیت می گویم بیمه ایران هیچ بدهی معوقی به مراجع درمانی ندارد .
اسلامی پناه با اشاره به پرداخت خسارت درمان شعب استان تهران در این شعبه ، این موضوع را موجب افزایش میزان ورود پروندههای خسارت درمان به این شعبه دانست و تصریح کرد: ماهانه بیش از ۲۷۰ هزار پرونده به این شعبه ارسال می گردد که اقدامات مختلفی توسط کارشناسان و پزشکان مستقر در شعبه و همچنین کارشناس دورکاری شعبه اعم از ثبت پرونده ، ارزیابی ، ثبت حواله ، بازبینی ، تیک حواله ، ثبت نهایی حواله و ارسال به حسابداری صورت میگیرد تا در نهایت خسارت های درمان بیمه شدگان در سریعترین زمان ممکن به حساب آنان واریز گردد .
وی به موضوع جلسات هفتگی با حضور کارشناسان این شعبه برای جمع بندی و استفاده از خرد جمعی برای حل مسائل و مشکلاتی که در فرآیند خسارت ممکن است ایجاد شود پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تجارب و تخصص و تعهد بالای کارشناسان واحدهای مختلف این شعبه بحث ما و شعار ما رضایتمندی مشتریان، بهبود فرآیند های رسیدگی پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران است. از این رو این جلسات موجب گشایش و حل بسیاری از مسائل میگردد .
گفتنی است در این جلسه دکتر نوری مسئول تیم ارزیابی خسارت های مستقیم، دکتر ابراهیمی معاون فنی، دکتر رشیدی مسئول خسارت های غیر مستقیم بیمارستانها و سالاری نیا مسئول تیم بازبینی، فلاح مسئول خسارت های غیر مستقیم پاراکلینیکی، محمدیان مسئول تیم ثبت حواله ها و رضایی مسئول حسابداری نیز حضور داشتند و گزارشی از روند مراحل مختلف کاری حوزه خود را ارائه نمودند.
نظر شما