آخرین خبر از جاماندگان سهام عدالت فرزندان بهزیستی و کمیته امداد امام امروز

در این پست از صفحه اقتصاد می خوانید: سهام عدالت جاماندگان فرزندان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به کجا رسید؟

آخرین خبر از جاماندگان سهام عدالت فرزندان بهزیستی و کمیته امداد امام امروز
صفحه اقتصاد -

رئیس گروه کارشناسان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: احتمال می‌رود که امسال، تکلیف سهام عدالتِ گروه‌های جامانده‌ای که عضو کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی هستند، مشخص شود.

دشتی جاماندگان دریافت سهام عدالت را سه گروه اعلام و اظهار کرد: گروهی از جاماندگان، آن‌هایی هستند که برگه فراخوان را در اختیار دارند، اما آن را در هیچ تعاونی فعال نکرده‌اند، برخی خانواده‌ها هم گرچه ثبت نام کرده‌اند، اما ممکن است به هر دلیلی، نام برخی از اعضایشان جا افتاده باشد و مثلاً از یک خانواده پنج نفره، تنها نام سه تن ثبت شده باشد.

وی، گروه آخر جاماندگان را کارگران ساختمانی مطرح کرد و گفت: با وجود ثبت نام این قشر از جامعه، اما به دلیل محدودیت تعداد سهام، تنها به ۳۰ درصد آن‌ها سهام عدالت تعلق گرفت.

رئیس گروه کارشناسان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه اطلاعات جامانده‌ها در سامانه مرکزی سازمان خصوصی سازی موجود است، گفته: قرار شده از محل شرکت‌های باقی مانده سهام عدالت، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به جامانده‌های سهام عدالت تعلق بگیرد.

دشتی اضافه کرد: احتمال دارد امسال، تکلیف جاماندگان عضو کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی مشخص شود؛ هرچند این را هم اضافه کرده که هنوز برنامه‌ای برای سایر گروه‌ها اعلام نشده است.

گفتنی است سه سال پیش، نمایندگان مجلس در قانون بودجه تصویب کردند که دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ از محل سهام باقی مانده خود در شرکت‌ها نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین کلیه افراد واجد شرایط اقدام کند؛ اما با گذشت نیمی از آن سال (۱۴۰۱) خاندوزی وزیر سابق اقتصاد در اواخر تابستان اظهار داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دو تکلیف به دولت سپرده شد؛ یکی اینکه افراد جامانده تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یابد. دوم آنکه سایر اشخاص جا مانده در شش دهک کم‌درآمدی جامعه، که سهام عدالت ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم قرار ندارند.

همچنین ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل 5 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به 5 میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد