پیش بینی بورس شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ / تعطیلات نفس بازار سرمایه را گرفت؟

شاخص کل بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته با کاهش اندکی مواجه شد و با افت ۱۲۰۴ واحد به رقم دو میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید. این اولین افت بورس از ابتدای شهریورماه تا کنون است. در این مطلب از صفحه اقتصاد پیش بینی بورس شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ از نظرتان می گذرد.

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ / تعطیلات نفس بازار سرمایه را گرفت؟
صفحه اقتصاد -

روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۰۴ واحد کاهش یافت و در پایان معاملات به رقم دو میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. این در حالی است که از ابتدای شهریورماه تا کنون بازار سرمایه روند افزایشی به خود گرفته بود.

از طرف دیگر شاخص هم وزن ۱۴۵۹ واحد افزایش داشت و در عدد ۶۵۹ هزار و ۷۱۲ واحد ایستاد. امروز تعداد معاملات بورس حدود ۲۹۷ هزار فقره بود که ارزش آن به ۴۶۸۱ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس افت کرد/ هم‌وزن بالا رفت

نقشه بازار بورس ـ سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

فولاد، فملی و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند. شستا، ذوب و پردیس هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس ایران هم امروز ۳۳ واحد افزایش پیدا کرد و به ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد رسید.

روز سه‌شنبه ۱۴۳ هزار معامله به ازش ۹۷۲۸ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

تجلی تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشت اما خاور و شاوان اثر مثبت ایجاد کردند. تجلی، فزر و فصبا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

تاریخ مجامع شرکت ها و صندوق ها در هفته سوم شهریور ماه

شرکت‌ها و صندوق‌های مورد بررسی شده در هفته‌ی پیش رو از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ مجمع عمومی عادی سالیانه و شرکت‌ها مجمع عمومی فوق‌العاده‌‎ خود را برگزار خواهند کرد و در خصوص (صورت‌های مالی سالانه، تعیین سود، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، افزایش سرمایه) تصمیم‌گیری می‌کنند.

شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳

مجمع عمومی فوق العاده

خپویش(تهران، ساعت:۱۴): انتخاب اعضا

فلوله(تهران، ساعت:۱۰): تقسیم سود

دتولید(تهران، ساعت:۱۴): افزایش سرمایه

فزر(تهران، ساعت:۹): افزایش سرمایه

مجامع صندوق ها

مهرگان بازار، اعتبار، پویا بازار، آشناثابت، پست بازار، بورس بیمه سهام، اوج، کاریزما سهام، نقش جهان بازار، فارماکیان، امین انصار ثابت
یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالیانه

تاپیکو(تهران، ساعت:۱۶.۳۰)، تیپیکو(تهران، ساعت:۹)، قشیر(شیروان، ساعت:۱۱)

مجمع عمومی فوق العاده

زفجر(اصفهان، ساعت:۱۰): انتخاب اعضا

کیانا(تهران، ساعت:۹): انتخاب اعضا، تطابق اساسنامه

حرهشا(تهران، ساعت:۱۴): افزایش سرمایه

قشیر(شیروان، ساعت:۱۲.۳۰): تطابق اساسنامه

بهپاک(تهران، ساعت:۱۴): تغییر موضوع فعالیت

فزر(تهران، ساعت:۹): افزایش سرمایه

گنگین(تهران، ساعت:۱۰): تغییر نام شرکت، تغییر موضوع فعالیت، تطابق اساسنامه

مجامع صندوق ها

تدبیر بازار، نوین نگر سهام، گوهر فام بازار، پالایش، اندیشه زرین بازار، سپهر آتی سهام، بیدار، نوید بازار، پیشرفت، نوین نگر سهام، دانایان بازار،  پایش، هم وزن، افتخار بازار، اوصتا، پاداش بازار، دارا، بیدار ثابت، پتروآگاه

دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳

مجمع عمومی فوق العاده

غبهار(مشهد، ساعت:۱۰): انتخاب اعضا

غشهداب(مشهد، ساعت:۹): انتخاب اعضا

شرنگی(تهران، ساعت:۹): انتخاب اعضا

مجامع صندوق ها

نفت بازار، اعتبار بازار، کاریزما بازار، اعتبار

سه شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالیانه

خفولا(یزد، ساعت:۱۱)

مجمع عمومی فوق العاده

نیشکر(تهران، ساعت:۱۴): انتخاب اعضا

بهامرز(تهران، ساعت:۱۴): انتخاب اعضا

فجهان(تهران، ساعت:۹): افزایش سرمایه، تغییر موضوع فعالیت

مجامع صندوق ها

البرز سهام، هم وزن، تجربه مختلط، اتحاد ثابت، کارآفرین بازار، نوین پایدار سهام، آبان آذر، مفید بازنشستگی، آبان بازار

نمادهای پرسود بازار سرمایه

بورس

در چند سال اخیر اوضاع بورس اصلا خوب نبوده است و بیشتر سهام با ریزش مواجه بوده اند. در این بین برخی سهام در یک سال اخیر رشد خوبی را تجربه کرده اند. سه سهم بیش از ۲۰۰ درصد بازدهی داشته اند. در این مطلب قصد داریم سهامی را معرفی کنیم که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصدی بازدهی داشته اند. با پرسودترین سهام یک سال اخیر آشنا شوید. 

 

ثشرق

پربازده‌ترین نماد یک سال اخیر، یک نماد از گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات است. در یک سال اخیر سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با نماد ثشرق از زیرمجموعه‌های ثمسکن رشد ۲۲۰ درصدی را تجربه کرده است. این نماد حاضر در بازار دوم بورس ایران در دو سال گذشته رشد ۸۹۴ درصدی را تجربه کرده است.

حسینا

سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با نماد حسینا دومین نمادی است که بیشترین بازدهی را در یک سال گذشته داشته است. این نماد گروه حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات رشد ۲۰۲ درصدی را در یک سال گذشته داشته است. در بازده دو ساله نیز حسینا ۶۳۹ درصد رشد را تجربه کرده است.  

زماهان

مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان با نماد زماهان سومین نماد با بیشترین بازدهی در یک سال اخیر است. این نماد که نماینده گروه زراعت و خدمات وابسته می‌باشد رشد ۲۰۱ درصدی را در یک سال اخیر تجربه نموده است. زماهان که در بازار دوم فرابورس حضور دارد در دو سال گذشته نیز ۲۴۴ درصد رشد را تجربه کرده است.  

کرومیت

نماد تازه وارد به بازار سرمایه در رتبه چهارم پربازده‌ترین نماد‌ها در یک سال اخیر حضور دارد. کرومیت که نماد شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان می‌باشد در یک سال اخیر ۱۷۲ درصد بازدهی داشته است. سوددهی این نماد در دو سال اخیر نیز به همین میزان ۱۷۲ درصد می‌باشد.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا
جریان معاملات در بورس تهران در آخرین روز هفته به گونه‌ای پیش رفت که سه چهارم تابلوهای بورسی قامت سبز به خود گرفتند. ارزش معاملات خرد اما همچنان در کریدور دو هزار و 500 میلیارد تومانی باقی ماند.
افزایش تقاضا و برتری قدرت خریداران در آخرین روز هفته، نشان از امید زیاد سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای به آغاز مثبت هفته پیش رو دارد. در حال حاضر ترکیب محدودیت دو درصدی دامنه نوسان در کنار پمپاژ اخبار مبنتی حمایت‌های بانکی از بازار سرمایه، توانسته نقشه بازار را به رنگ سبز نگه دارد.
در راستای پیش بینی بورس فردا، شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳، کارشناسان معتقدند تارگت حرکت صعودی جاری بازار، ارتفاع دو میلیون و 300 هزار واحدی شاخص کل است. بنابراین می‌توان انتظار داشت در روز شنبه جریان معاملات به سمت تقاضا سنگینی کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد