رونق معاملات تابلوی عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران؛

معاملات نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع ۹۳۳ میلیارد ریالی شد

حجم و ارزش فروش برق در تابلوی عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران روز به روز با رونق بیشتری همراه می شود به طوری که در معاملات روز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه، برق عرضه شده توسط نیروگاه‌های کشور طی 78 معامله از سوی شرکت‌های توزیع با ارزشی بالغ بر 933 میلیارد ریال خریداری شد.

معاملات نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع 933 میلیارد ریالی شد
صفحه اقتصاد -

یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه 78 معامله در تابلوی عمده فروشی بازار برق بورس انرژی ایران انجام شد و به این ترتیب حجم برق معامله شده در این تابلو به 830 میلیون کیلووات ساعت و ارزش ریالی این معاملات نیز به 933.6 میلیارد ریال رسید. این ارقام در حالی ثبت شد که در روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه نیز 638 میلیون کیلووات ساعت برق سلف با مجموع ارزش 684 میلیارد ریال از این بازار معامله شده بود.   

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران،  از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال و در راستای همکاری شکل گرفته میان بورس انرژی ایران و وزارت نیرو، شیوه فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع برق کشور تغییر کرده است. در حالی که پیش از این فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع در قالب قراردادهای کوتاه و بلند مدت میان طرفین انجام می‌شد؛ از روز اول اردیبهشت‌ماه، نیروگاه‌های برق نسبت به عرضه برق تولیدی در تابلو عمده‌فروشی برق بورس انرژی اقدام کرده و شرکت‌های توزیع برق این امکان را دارند که با ثبت تقاضا نسبت به خرید برق مورد نیاز اقدام کنند. این عرضه‌ها در بارپایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود.

مزایای متعدد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بازار شفاف بورس انرژی ایران باعث شده تا با توجه به مزیتت‌های بسیار آن روز به روز شاهد رونق بیشتر این بازار باشیم و به این ترتیب به نظر می رسد این روش جدید فروش جایگاهی ویژه در معاملات برق نیروگاهی کشور پیدا کند

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان