عملکرد بازار فیزیکی بورس کالا در آذر ماه منتشر شد

داد و ستد ۱۱ میلیون تن محصول در تالار نقره ای

آمار معاملات بورس کالای ایران در نهمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که در این ماه 11 میلیون و 980 هزار و 791 تن انواع کالا به ارزش 118 هزار و 888 میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد.

داد و ستد 11 میلیون تن محصول در تالار نقره ای
صفحه اقتصاد -

تالار محصولات صنعتی و معدنی در آذر ۱۴۰۲ میزبان معامله بالغ بر ۹ میلیون و ۸۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۹.۷ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، در این تالار ۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۱۷ تن سیمان، ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۱۷۲ تن فولاد، ۵۴۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۸ هزار و ۸۰۵ تن روی، ۳۹ هزار و ۱۴۰ تن آلومینیوم، ۳۲ هزار و ۳۵۶ تن مس، ۲ هزار و ۲۷۵ تن چدن، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار تن کک، ۶۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۷۵ تن سرب در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در آذر ۱۴۰۲، یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به این ترتیب ۶۴۸ هزار و ۵۴۰ تن وکیوم باتوم، ۵۴۸ هزار و ۹۲۳ تن قیر، ۳۸۷ هزار تن انواع مواد پلیمری، ۱۹۰ هزار تن لوب کات، ۱۳۵ هزار و ۲۲۰ تن مواد شیمیایی، ۲۳ هزار و ۴۷۰ تن گوگرد، ۱۵ هزار و ۹۶۷ تن روغن، ۱۱ هزار و ۶۵۲ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۹۲۵ تن گازها و خوراک ها، یک هزار تن سلاپس واکس و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

تالار کشاورزی نیز میزبان دادوستد ۵ تن پنبه محلوج به ارزش ۴۱۰ میلیون تومان بود.

در بازار فرعی نیز ۸۸ هزار و ۸۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش یک هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان در آذر ماه معامله شد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد