همه چیز درباره سهام پرفروش ساروم | تحلیل بنیادی سهام ساروم

شرکت سیمان ارومیه در شهریور امسال با فروش ۱۸۱ میلیارد تومان از محصولاتش، توانست رشد درآمدی ۸۷ درصدی نسبت به فروش ۹۷ میلیارد تومانی شهریور سال قبل خود ثبت کند.

همه چیز درباره سهام پرفروش ساروم | تحلیل بنیادی سهام ساروم
صفحه اقتصاد -

سهام شرکت سیمان ارومیه در تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران با نماد ساروم شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام این شرکت در حال حاضر ۴ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان است و از شناوری حدود ۲۷ درصد از سهام خود در بازار سرمایه بهره‌مند است. ساروم در شش ماهه سال جاری نزدیک به ۲۴ درصد از محصولات خود را در بازار‌های خارجی به فروش رسانده و ۷۶ درصد مابقی را از فروش داخلی خود تأمین کرده در حالی که فروش سیمان ارومیه در شش ماهه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۳ درصد داخلی بوده است. دو محصول استراتژیک شرکت سیمان ارومیه که سیمان تیپ یک و تیپ دو هستند؛ با حجم بالا در بورس کالا عرضه می‌کند و حجم اصلی تولیدات کیلینکر خود را به صورت صادراتی به فروش می‌رساند.

شرکت سیمان ارومیه در سال ۱۴۰۰ با متوسط فروش ماهانه ۶۳ میلیارد تومانی به ۷۵۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی دست یافت. در سال ۱۴۰۱ فروش ساروم ۳۶ درصد رشد کرد و با متوسط فروش ماهانه ۸۵ میلیارد تومان، درآمدزایی هزار و ۲۲ میلیارد تومانی برای این شرکت به ثبت رسید.

بالاترین میزان فروش ماهانه این شرکت در سال ۱۴۰۰ به شهریور ماه با ۱۱۴ میلیارد تومان تعلق داشت و در سال ۱۴۰۱ این مجموعه بیشترین فروش ماهانه خود را در اسفند ماه با ۱۲۹ میلیارد تومان به ثبت رساند. ساروم بیشترین رشد فروش خود را در سال ۱۴۰۱ با ۳۵۱ درصد در دی ماه به ثبت رساند که فروش ۴۸ میلیارد تومانی داشت.

در شش ماهه امسال، سیمان ارومیه توانسته است ۹۷۸ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد که ۷۵ درصد بیشتر از ۵۵۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی نیمه اول سال ۱۴۰۱ بوده است. ساروم در شش ماهه ابتدایی سال قبل نیز ۲۰ درصد بیشتر از شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ درآمدزایی داشته است.

فروش سیمان ارومیه در شهریور ماه با ۱۱ درصد رشد به نسبت مرداد ماه به ۱۸۱ میلیارد تومان رسیده است. این بالاترین میزان فروش ماهانه ساروم تا به حال بوده است. بالاترین رشد فروش ماهانه امسال ساروم نیز تا به اینجای کار در اردیبهشت ماه با ۱۰۵ درصد افزایش فروش به نسبت اردیبهشت ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

رکورد شکنی سیمان ارومیه در بهار

شرکت سیمان ارومیه در بهار امسال توانست رکورد فروش، سود ناخالص و سود فصلی خود را جابه‌جا کند. ساروم با ۴۷۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی در سه ماهه ابتدایی امسال ۶۱ درصد بیشتر از بهار قبلی فروش کرد و با ۲۸۰ میلیارد تومان سود ناخالص ۶۱ درصد بهتر از بهار ۱۴۰۱ ظاهر شد.

این مجموعه با وجود کاهش حاشیه سود خالص خود در سه ماهه ابتدایی امسال که به نسبت تمام چهار فصل سال اخیر کمتر بود و به ۴۴ درصد رسید؛ توانسته است ۲۰۹ میلیارد تومان سود خالص به ثبت برساند که ۴۱ درصد بیشتر از سود خالص بهار ۱۴۰۱ و ۴۲ درصد بیشتر از سود خالص بهار ۱۴۰۰ این مجموعه بوده است.

شرکت سیمان ارومیه در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۱۳۹۷ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۵۳ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۷۰ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان