با موضوع بررسی صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات؛

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس برگزار شد

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بررسی «صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» برگزار شد.

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس برگزار شد
صفحه اقتصاد -

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار به همت مدیریت نظارت بر ناشران و اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران این سازمان با موضوع بررسی صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با حضور رضا عیوض‌لو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و جمعی از مدیران و فعالان این صنعت روز گذشته(سه‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش سنا، در این نشست معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در نخستین میز صنعت حوزه حمل و نقل کشور گفت: هدف از برگزاری میز صنعت در حوزه‌های مختلف، بررسی مسائل و مشکلات صنایع کشور بوده است به طوری که پس از برگزاری این جلسات، همکاران میز صنعت به صورت اجمالی گزارشی از مسائل اساسی و مشکلات صنایع تهیه کرده و به نهادهای ذی‌ربط برای رسیدگی به مشکلات آنان ارسال می‌کنند.

رضا عیوض‌لو افزود: تاکنون گزارش‌های مدونی از حوزه‌های مربوط به فلزات و پالایشی تهیه شده و به وزارت خانه‌های صمت، نفت و اقتصاد و دارایی ارجاع داده شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اعضای مختلف اقتصادی و همچنین شورای عالی بورس نیز تاکید ویژه‌ای روی بررسی و مشکلات صنایع دارند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اظهار کرد: خروجی سیاست‌گذاری اقتصادی این است که متغیرهای اقتصادی اثرگذار بر فعالیت شرکت‌ها تهیه شده و منافع ذینفعان به ویژه سهامداران بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گفته او، انتظار می‌رود مسائل و مشکلات صنایع به سیاست‌گذاران اقتصادی منعکس شده و راهکارهای مربوط به آن ارائه و اجرا شود.

عیوضلو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها باید از محل منابع موجود صورت گیرد، گفت: متناسب با حمل و نقل کشور، سرمایه گذاری مورد نیاز برای آن باید انجام شده و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌ها توسعه یابد.

وی در ادامه به ایجاد تعامل و همکاری با سازمان گمرک تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مزیت‎هایی برای شرکت‌های حمل و نقلی در بخش‌های مختلف از سوی گمرک ایجاد شود که این امر به مذاکرات و تعاملات بیشتری نیازمند است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با تاکید به اینکه تلاش داریم در حیطه وزارت اقتصاد و گمرک مسیر را برای رفع مشکلات شرکت های حمل و نقلی هموارتر کنیم بیان کرد: مسائل و مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.

در این نشست، مدیران عامل برخی شرکت‌های حمل و نقلی به صورت حضوری و برخط به تشریح فعالیت خومد در این صنعت و نیز بیان مشکلات حوزه فعالیتی خود اشاره کرده و پیشنهاداتی را ارائه دادند.

شایان ذکر است سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقلی به خصوص حمل و نقل جاده ای، نیروی کار ارزان، نوسازی ناوگان، کمبود لوکوموتیو، نیاز به همکاری بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات با شرکت‌های حمل و نقلی، تعمیرات و انحصاری شدن کارها در راه آهن، سرمایه‌گذاری در تجهیزات استراتژیک بنادر، نیاز شدید به کاهش یافتن هزینه‎ها، نیاز به تجهیزات بندری و همچنین موانع پیش روی بخش خصوصی از جمله مسائل و مواردی بود که از سوی مدیران شرکت‌های حمل و نقلی در این جلسه مطرح شد.

بنابر این گزارش، در این میز صنعت یکی از شرکت‌های حمل و نقلی بر آموزش بیشتر رانندگان حمل و نقل جاده ای به صورت بورسیه اعلام آمادگی کرد تا رانندگان تحت آموزش حرفه ای قرار بگیرند.

به گفته این مدیران، سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل آنطور که باید قابل قبول نبوده و دست اندرکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند تا سهامداران با اعتماد بیشتری در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را رقم بزنند.

همچنین در این میز صنعت بر همکاری بیش از پیش گمرک و تسهیل قوانین، نیاز ترانزیت کشور به زیرساخت‌های لازم تاکید شد و مدیران شرکت‌های حمل ونقلی بر این معتقد بودند که خروجی جلساتی چون میز صنعت می‌تواند به افزایش بهره‌وری و راندمان فعالیت‌ها کمک کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد