در معاملات امروز ۲ مرداد بازار سرمایه؛

نقدینگی افراد حقیقی به صمت گروه بانکی حرکت کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بازار سرمایه روند مثبتی را شاهد بود و ۱۲۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی افراد حقیقی به بازار ثبت شد.

نقدینگی افراد حقیقی به صمت گروه بانکی حرکت کرد
صفحه اقتصاد -

محمد غفوری گفت: در معاملات امروز ۲ مرداد بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی و درصد تغییرات مثبت ۱.۰۹ درصدی در جایگاه یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۴۵۱ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۷ هزار واحدی و درصد تغییرات مثبت ۱.۰۷ درصدی در تراز ۷۰۹ هزار و ۵۳۸ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده و ارزش معاملات خرد حدود ۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان رقم خورده است.

او می‌گوید: امروز بازار سرمایه روند مثبتی را شاهد بود و ۱۲۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی افراد حقیقی به بازار ثبت شد ۷۰ درصد بازار یعنی ۴۵۶ نماد در وضعیت مثبت و ۳۰ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را گروه بانک‌ها و صنعت واسطه گری‌های مالی شاهد بودند و بیشترین میزان خروج پول را صنعت سیمان و کانی‌های غیر فلزی به خود اختصاص دادند.

او در خصوص اخبار حوالی بازار هم گفت: ماجرای رفت و برگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و در خواست رئیس سازمان بورس برای الزامی شدن تجدید ارزیابی تمام طبقات دارایی‌ها برای شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس از جمله اخبار مهم حوالی بازار سرمایه برای امروز محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان