قائممقام مدیرعامل بانک سینا مطرح کرد:
شناخت دقیق مشتری و بازاریابی هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار بانک است
نائب رئیس هیئتمدیره و قائممقام بانک سینا در نخستین همایش مشترک رؤسای دوایر بازاریابی و روابطعمومی مناطق بانک بر اهمیت شناخت دقیق مشتری و بهرهگیری از بازاریابی هوشمندانه به منظور افزایش سهم بازار بانک تأکید کرد.
دکتر چنگیز مروج با اشاره به تدوین و اجرای نظام جامع بازاریابی در بانک سینا گفت: این نظام، نقشه راهی برای بازاریابی هدفمند و جامع در بانک سینا است و به کارگیری صحیح آن میتواند مسیر توسعه پایدار بانک را تسریع کند.
نائب رئیس هیئتمدیره بانک سینا با اشاره به اهمیت نقش روابطعمومی در تحقق اهداف بازاریابی افزود: روابطعمومی، یکی از ارکان اثرگذار در فرآیند جذب و حفظ مشتری است و باید همراستا با سیاستهای بازاریابی حرکت کند.
دکتر مروج با تأکید بر ضرورت شناخت دقیق مشتریان و تحلیل رفتار آنان در فرآیند تجهیز منابع اظهار داشت: برای موفقیت در جذب منابع، باید اطلاعات کافی از مشتری و حرفه او در اختیار داشته باشیم. بانک باید در نقش مشاور در کنار مشتری قرار گیرد تا تعامل مؤثرتری شکل گیرد.
وی در ادامه گفت: در صورتی که مشتری را بهخوبی بشناسیم و ارتباطات مالی او را درک کنیم، چرخه بازاریابی کامل میشود و از خروج منابع جلوگیری خواهد شد و در این مسیر، همه همکاران باید در فرآیند بازاریابی مشارکت داشته باشند.
قائم مقام مدیرعامل بانک سینا شناخت بازار، سفارشیسازی محصولات، توسعه خدمات ارزشافزوده و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان را از مهمترین قابلیتهای نظام جامع بازاریابی بانک سینا برشمرد.
دکتر مروج با اشاره به ضرورت ایجاد سازوکارهای مؤثر برای جذب مشتری خاطرنشان کرد: در بازاریابی نوین، فروشنده حول محور نیاز مشتری حرکت میکند و خلق ارزش برای مشتری، بازاریابی هدفمند، سرمایهگذاری بر دانش و مهارت کارکنان و نگاه بلندمدت به فرآیند فروش از عوامل کلیدی در بازاریابی هوشمندانه است.
نائب رئیس هیئتمدیره بانک سینا، در بخشی دیگر از سخنان خود بازارشناسی، بازارداری و بازارسازی را سه رکن اصلی بازاریابی برشمرد و گفت: ابتدا باید بازار را بهدرستی بشناسیم، سپس فرآیند بازاریابی را انجام دهیم و در نهایت، در مرحله بازارداری، مشتری را حفظ کنیم تا سهم بانک از بازار افزایش یابد و به اهداف تعیینشده برسیم.
وی همچنین به اهمیت بازاریابی زنجیرهای اشاره کرد و افزود: در این نوع بازاریابی باید ارتباطات مشتری با سایر گروههای مشتری شناسایی شود تا بتوانیم زنجیره تعامل را گسترش داده و جذب مؤثرتری در بازارهای مالی داشته باشیم.
قائممقام مدیرعامل بانک سینا همچنین از ایجاد معاونت جدید بازاریابی و امور شعب در ساختار سازمانی بانک خبر داد و گفت: با بازنگری در ساختار بانک، معاونت بازاریابی و امور شعب در چارت سازمانی گنجانده شد تا اهمیت و جایگاه بازاریابی در نظام مدیریتی بانک بیش از پیش تقویت شود.
نظر شما