راهنمای دریافت وام از بانک ها با سند ملکی

خذ وام با سند ملکی یکی از متداولترین روش‌های دریافت تسهیلات از بانک‌ها است. در این مطلب به تفصیل شرایط دریافت وام با سند ملکی از سیستم بانکی کشور را بررسی کرده ایم.

راهنمای دریافت وام از بانک ها با سند ملکی
صفحه اقتصاد -

با سخت‌تر‌ شدن فرآیند پیدا‌ کردن ضامن برای گرفتن تسهیلات بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با گروگذاشتن سند خانه خود از بانک‌ها بنا به اهداف مختلفی مثل اشتغال، ازدواج، خرید خودرو و … وام دریافت کنند؛ البته امکان دریافت تمام وام‌ها با سند ملکی میسر نیست و برای برخی از آنها باید حتماً ضامن معتبر ارائه دهید؛ اما برخی بانک‌ها برای ساده‌تر‌کردن شرایط دریافت وام فوری از سوی مشتری‌ها برای برخی از وام‌های خود امکان ارائه سند ملکی را فراهم کرده‌اند.

شرایط، مدارک و مبلغ وام با سند ملکی در هر یک از بانک‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. شما باید درباره این موضوع اطلاعات کافی به دست آورید، سپس برای دریافت وام به‌سراغ بانک‌ها بروید. ما در این مقاله می‌خواهیم تمام اطلاعات لازم برای دریافت وام با سند ملکی را به شما بگوییم.

وام با سند ملکی انواع بانک ها به همراه توضیحات

انواع بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات با سند ملکی عبارتند از:

وام با سند ملکی بانک ملی

بانک ملی از جمله بانک‌هایی است که امکان ارائه تسهیلات با سند ملکی را برای مشتریان فراهم می‌کند. شما می‌توانید تسهیلات مختلفی را با این سند از بانک ملی دریافت کنید که از جمله متداولترین آنها می‌توان به تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا اشاره کرد. شما برای اطلاع از انواع تسهیلات قابل‌پرداخت با سند ملکی می‌توانید وب‌سایت این مجموعه را زیر نظر داشته باشید یا به یکی از شعب آن در سراسر کشور مراجعه کنید.

در حال حاضر بانک ملی فقط امکان اعطای وام تعمیرات مسکن را از طریق سند ملکی برای مشتری‌ها فراهم آورده است. بانک ملی برای این وام مبلغ ۵۰ میلیون تومان را در نظر گرفته که با نرخ سود ۱۸ درصد در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. شما برای دریافت این تسهیلات هیچ نیازی به سپرده‌گذاری ندارید و می‌توانید بدون انجام این کار وام را از بانک دریافت کنید.

بعد از اخذ تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن از بانک مالی ۳۶ ماه فرصت دارید تا نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنید. بانک ملی شرایط مختلفی را برای مشتری‌ها جهت اعطای این وام در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به عدم استفاده از همین وام در گذشته، نداشتن بدهی بانکی یا وام تسویه‌نشده و نداشتن چک برگشتی اشاره کرد.

وام با سند ملکی بانک صادرات

بانک صادرات تسهیلات مختلفی را با سند ملکی ارائه می‌دهد که شرایط هر یک از آنها با یکدیگر فرق می‌کند. با ارائه سند به بانک صادرات دیگر نیازی به نگرانی بابت معرفی ضامن یا ارائه گواهی کسری از حقوق نیست.

تسهیلات دریافتی از بانک صادرات با سند ملکی تنوع زیادی ندارند و این بانک اغلب تسهیلات خود را فقط از طریق مسدودی سپرده یا ارائه ضامن معتبر ارائه می‌دهد. یکی از وام‌هایی که بانک صادرات برای مشتری‌های خود در نظر گرفته، وام جعاله تعمیرات مسکن است که برای دریافت آن سند ملکی حتماً باید به نام خود شخص دریافت‌کننده باشد.

شما می‌توانید بابت تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن بانک صادرات تا ۲۰۰ میلیون تومان از این بانک وام دریافت کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر تمام شرایط مورد نیاز بانک را هم فراهم کردید، امکان دریافت کامل این مبلغ وجود ندارد. در واقع بانک ۲۰ درصد از مبلغ این وام یعنی ۴۰ میلیون تومان را مسدود می‌کند. البته بانک صادرات مشتری‌ها را ملزم به سپرده‌گذاری یا مسدودی سپرده جداگانه نمی‌کند و شما می‌توانید این وام را با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنید.

در صورت دریافت تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن بانک صادرات حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید تا نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنید. اگر تمام شرایط دریافت این وام را پذیرفته‌اید و مایل به اخذ آن هستید، کافیست به‌سراغ یکی از شعبه‌های بانک صادرات بروید و ثبت‌نام را انجام دهید تا تسهیلات به شما تعلق بگیرد.

وام با سند ملکی بانک سامان

بانک سامان یکی از محدود مجموعه‌هایی است که مبالغی کلان را صرفاً در قبال دریافت سند ملکی به مشتری‌ها به‌عنوان وام پرداخت می‌کند. شما می‌توانید وامی تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان را صرفاً با در دست داشتن سند ملکی از بانک سامان دریافت کنید.

این بانک طرح‌های دیگری هم برای مشتری‌ها صرفاً با سند ملکی ایجاد کرده که شما می‌توانید با بررسی شرایط یکی از آنها را انتخاب کنید.

وام با سند ملکی بانک پارسیان

شما امکان دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی از طریق بانک پارسیان را با سند ملکی دارید. این وام صرفاً برای تعمیرات منزل مسکونی در اختیار متقاضی‌ها قرار می‌گیرد. بانک پارسیان علاوه‌بر سند ملکی، شرایطی مانند ارائه گواهی شغلی معتبر و رتبه اعتباری خوب را هم در نظر گرفته است که در زمان ثبت‌نام برای وام باید به آنها توجه داشته باشید.

وام بانک پارسیان با نرخ سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضی گذاشته می‌شود و او تا ۵ سال فرصت دارد تا بازپرداخت کامل وام را انجام دهد.

وام با سند ملکی بانک رسالت

بانک رسالت یکی از مجموعه‌های قرض‌الحسنه در سطح کشور است که همواره سعی دارد تسهیلاتی با نرخ کارمزد پایین به مشتری‌ها ارائه دهد. این بانک طرح‌های مختلفی برای ارائه وام با سند ملکی برای مشتریان در نظر گرفته که از جمله متداولترین آنها می‌توان به وام ۶۰ میلیون تومانی اشاره کرد. این وام با مهلت بازپرداخت ۵ ساله شرایطی را برای مشتری‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند برخی از مشکلات مالی خود را رفع کنند.

شما می‌توانید برای دریافت وام‌های بانک رسالت با سند ملکی ثبت‌نام خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهید.

وام با سند ملکی بانک مسکن

یکی از بانک‌هایی که شرایط ویژه‌ای برای مشتری‌ها در نظر گرفته تا بتوانند با سند ملکی خود نسبت به اخذ وام اقدام کنند، بانک مسکن است. این مجموعه یک وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای ساخت و تعمیر مسکن در نظر گرفته که شما می‌توانید برای دریافت آن سند خانه خود را به‌عنوان وثیقه قرار دهید.

در نظر داشته باشید که وام بانک مسکن فقط برای ساکنین شهر تهران ۵۰۰ میلیون تومان است. اگر شما در شهری با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به بالا زندگی می‌کنید، این مجموعه وامی بین ۳۰۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان به شما پرداخت می‌کند.

بانک مسکن شرایط کامل خود برای اخذ وام از طریق سند ملکی را برای مشتریان ارائه داده است، برای همین در ادامه برخی از مهمترین شرایط این بانک را بررسی می‌کنیم:

  • متقاضی نباید هیچگونه چک برگشتی، بدهی معوقه و تعهدات غیرجاری داشته باشد.
  • سند ملکی باید به نام خود شخص یا همسر او باشد.
  • سن بنا نباید بیشتر از 25 سال باشد.
  • اعتبارسنجی باید از طریق فیش حقوقی و گردش حساب انجام شود.
  • فاکتور‌های خرید مصالح و ابزار ساخت‌و‌ساز باید در اختیار بانک قرار بگیرد.
  • شما نباید قبلاً از بانک مسکن همین وام را با سند ملکی دریافت کرده باشید.

کارشناس‌ها برای اعطای این تسهیلات به مشتری‌ها ابتدا شرایط آنها را بررسی و سپس در صورت تأیید تسهیلات را پرداخت می‌کنند. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی یا حضوری مراحل ثبت‌نام برای این تسهیلات را پشت سر بگذارید. ثبت‌نام حضوری هزینه‌ها و زمان کمتری از شما صرف می‌کند، اما بیشتر متقاضی‌ها به‌صورت حضوری کار‌های ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

وام با سند ملکی بانک ملت

یکی از بزرگترین بانک‌های کشور، بانک ملت است که توانسته با ایجاد شرایط برای استفاده از سند ملکی به‌جای ضامن رسمی خدمتی بزرگ به مشتریان خود کند. هر یک از تسهیلات این مجموعه شرایط خاصی دارند و برخی از آنها را حتی می‌توان با چند روش مختلف ضمانت کرد.

بانک ملت شرایطی را فراهم آورده تا مشتری‌ها بتوانند با سند ملکی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. برای دریافت تسهیلات از این مجموعه سند باید به نام خود شخص یا یکی از بستگان درجه یک او باشد. بانک سند را به‌عنوان ضامن وثیقه در نظر می‌گیرد و در صورتی که فرد نتواند اقساط را بپردازد، بانک می‌تواند با فروش ملک نسبت به بازپس‌گیری سرمایه خود اقدام کند.

بانک ملت ۳ طرح مختلف برای اعطای تسهیلات با سند ملکی را برای مشتری‌ها در نظر گرفته که استقبال زیادی از آنها شده است. این طرح‌ها شامل این موارد هستند:

وام طرح پذیرندگان ملت

شما برای دریافت این تسهیلات باید رتبه اعتباری خوبی داشته باشید. این تسهیلات سنگین است و با نرخ سود ۱۸ درصد در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. البته کسانی که در رتبه اعتباری ۱ و ۲ قرار دارند، امکان دریافت این تسهیلات را با ۱۵ درصد نرخ سود خواهند داشت.

مبلغ این وام نیز بر اساس سرمایه در گردش شما و رتبه اعتباری ۱ تا ۵ مشخص می‌شود. بانک ملت برای این تسهیلات مبلغی بین ۴۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است. برای دریافت این وام باید سپرده‌گذاری و میانگین حساب ۳ ماهه داشته باشید. این بانک مدت زمان خواب سپرده را ۳ ماه در نظر گرفته که البته نیازی به مسدود‌شدن آن نیست.

مدت بازپرداخت وام طرح پذیرندگان بانک ملت بر اساس رتبه اعتباری و ضرایب برابری تسهیلات بین ۶ تا ۴۸ ماه متغیر است.

وام طرح ویژه متخصصین بانک ملت

بانک ملت امکان اخذ وام طرح ویژه متخصصین را برای صاحبان مشاغل پزشکی و غیرپزشکی دارای مجوز فعالیت و جواز کسب در نظر گرفته است. سقف این تسهیلات برای مشاغل پزشکی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل غیرپزشکی ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده که با نرخ سود ۱۸ درصد در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد.

برای دریافت این وام باید سپرده‌گذاری انجام دهید و مبالغ وام به‌همراه سود آن را ظرف مدت ۶۰ ماه بازپرداخت کنید.

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بانک ملت

یکی دیگر از تسهیلاتی که بانک ملت برای متقاضیان وام با سند ملکی در نظر گرفته، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی است. بر اساس شرایط این بانک به ازای هر سند ۳ نفر می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. این وام نیازی هم به سپرده‌گذاری ندارد و با نرخ سود ۱۸ درصد در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد.

البته در نظر داشته باشید که به ازای هر ۵۰ میلیون تومان وام در این بانک ۴ درصد از مبلغ وام مسدود می‌شود. شما برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی علاوه‌بر سند ملکی باید مدارک اثبات درآمد و مدارک شغلی خود را هم ارائه دهید.

آیا امکان دریافت وام یک میلیاردی با سند خانه وجود دارد؟

اشخاص حقیقی فقط می‌توانند تا سقف مشخصی نسبت به دریافت وام از طریق سند خانه اقدام کنند. اگر قصد دریافت وام‌های کلان مانند یک میلیارد تومان را دارید، باید حتماً یک کسب‌و‌کار اقتصادی یا کارخانه داشته باشید و به‌عنوان شخصی حقوقی درخواست خود را ارائه دهید.

افرادی که سپرده‌گذاری بالای ۱ میلیارد تومان دارند و با سند ملکی و جواز کسب درخواست می‌دهند، حتی امکان دریافت تسهیلات تا ۵ میلیارد تومان را هم دارند. از جمله بانک‌هایی که این تسهیلات را به مشتری‌ها ارائه می‌دهند، می‌توان به بانک ملی، ملت، تجارت، سامان و دی اشاره کرد.

همچنین بخوانید: جزئیات انواع وام ها و تسهیلات بانکی درسال ۱۴۰۳

شرایط دریافت وام با سند ملکی بدون ضامن

اگر قصد دارید اقدام به دریافت وام با سند ملکی بدون ضامن از بانک‌های مختلف کنید، حتماً باید این شرایط را داشته باشید:

  • ارائه سند خانه به نام اقوام درجه یک خانواده و یا خود شخص متقاضی
  • ثبت‌شدن سند معرفی‌شده در دفاتر اسناد رسمی
  • داشتن سن بالاتر از 18 سال شمسی
  • نداشتن چک برگشتی در هیچ یک از بانک‌های سطح کشور
  • نداشتن بدهی بانکی
  • افتتاح حساب در بانک موردنظر و خرید اوراق ممتاز وام مسکن
  • استعلام درآمد فرد درخواست‌کننده جهت تعیین سقف مبلغ پرداختی

مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی

مهمترین مدارکی که برای دریافت وام با سند ملکی باید ارائه دهید، عبارتند از:

  • کپی کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • سند مالکیت در مواردی که تسهیلات در قبال وثیقه ملکی اعطا می‌شود.
  • کد صنفی ده رقمی
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی در تاریخ اعطای تسهیلات و تعیین میزان حقوق و تعهد کسر از حقوق در صورت عدم پرداخت
  • کپی سند مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه محل کسب یا کپی برابر اصل اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی
  • چک ضمانت
  • در صورتی که مالک زیر 18 سال سن داشته باشد، اما با وکیل قانونی درخواست دریافت وام دهد و مدارک را امضاء کند، امکان دریافت وام را دارد.
  • قرارداد منعقده پرداخت وام
  • یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قرارداد تا مرحله واریز و تسویه آن و ارزیابی هزینه‌های انجام‌شده ناشی از وام اعطائی بانک
  • تصویر کامل اسناد مالکیت اموال غیر منقول

همینطور بخوانید: شرایط وام فوری بانک ها در سال ۱۴۰۳ / مقایسه و بررسی بانک ها

اخذ وام با سند ملکی، راهی ساده برای دریافت تسهیلات

اخذ وام با سند ملکی راهی ساده برای دریافت تسهیلات است که دیگر نیازی به پیدا‌کردن ضمانت یا سپرده‌گذاری ندارد. شما باید ابتدا شرایط هر بانک و نوع تسهیلات آن را در نظر بگیرید و سپس متناسب با شرایط خود برای بازپرداخت این وام اقدام کنید. در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های بانک‌ها در شعب آنها مشورت بگیرید و طبق راهنمایی‌های آنها پیش بروید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد