قیمت اسکناس نو ویژه عید سعید غدیر سادات ۱۴۰۳

سه شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۳ عید سعید غدیر است و سادات طبق سنت قدیمی به اقوام و نزدیکان خود عیدی اسکناس نو می دهند.

قیمت اسکناس نو ویژه عید سعید غدیر  سادات ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

این روزها بازارگردی سادات برای پذیرایی از مهمانان ارزشمندترین و والاترین عید شیعیان رواج پیدا کرده و سادات برای اینکه تبرکی به مهمانان بدهند به دنبال تهیه اسکناس‌های نو هستند.
در این روزهای زیبا سادات برای دریافت اسکناس‌ها نو به بانک‌ها مراجعه می‌کنند اما با پاسخ منفی متصدیان گیشه‌های بانک مواجه می‌شوند و در واقع ضعف در برنامه‌ریزی بانک‌ها برای توزیع اسکناس نو در بین سادات باعث شد دلالان در آستانه فرارسیدن عید غدیر از این فرصت سوءاستفاده کرده و اسکناس‌های نو را با قیمت‌های بسیار بیشتر به سادات بفروشند، به گونه‌ای که مردم قم مجبورند ۵ هزار تومان وجه رایج کشور را به خاطر اینکه از اسکناس‌های ۱۰۰ تومانی نو تهیه شده، ۷۵ هزار تومان خریداری کنند.

در گشتی در سایت دیوار قیمت اسکناس های نو به شرح زیر توسط دلالان اعلام شده است.

aa82ffc8-125d-4632-b8c1-668aa47384de

پول نو برای عید غدیر سریالی و تا نخورده هم خشت هم بسته به فروش می رسد بسته ۵ هزاری ۷۵۰ هزار تومان بسته ۱۰ هزاری ۱۱۵۰ هزار تومان

4aad4296-bf9f-4e61-9cee-e0b506e18398

تراول ۱۰۰ تومانی یک بسته ۱۰۵۰۰ تومان

۱۰ هزاری یک بسته ۱۲۵۰ تومان

تراول ۵۰ هزاری یک بسته ۶ میلیون تومان

44815da8-653d-49aa-a3ee-5a1ec4f584e8

اسکناسهای نو به ترتیب شماره سریال

۳ بسته دو هزاری هر بسته ۶۰۰ تومن

۱ بسته هزاری - ۴۰۰ تومن

۱ بسته پنج هزاری - ۷۵۰ تومن

۱ بسته ده هزاری - ۱.۳۰۰ تومن

یکی از شهروندان مشهدی که برای خرید اسکناس نو به این خیابان آمده، می‌گوید که به چند شعبه بانک برای دریافت اسکناس نو مراجعه کردم، اما گفتند که اسکناس نو فقط در حد تعداد محدودی ایران چک دارند و اسکناس‌های ۱۰ و ۵ هزار تومانی، حتی یک عدد هم ندارند. یک خانم هم که برای خرید اسکناس نو آمده می‌گوید که مادرش سید است و معمولا آن‌ها برای عید غدیر، بسته‌ای آماده می‌کنند که درونش اسکناس ۲ هزار تومانی می‌گذارند. امروز هم برای خرید اسکناس نو به بازار آمده است.

بازار اسکناس نو در سایت دیوار

این روز‌ها دیگر لازم نیست برای خرید اسکناس نو به خیابان امام خمینی (ره) مراجعه کنید. رصد سایت دیوار نشان می‌دهد که این روز‌ها بازار خریدوفروش انواع اسکناس نو در این سایت حسابی داغ شده است. در سایت دیوار انواع اسکناس‌های هزار، ۲ هزار و ۵ هزار تومانی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. در میان آگهی ها، چندتایی هم آگهی اسکناس آرایی ویژه عیدغدیر است.

یکی از آگهی دهنده‌ها هم برای توضیح کارش نوشته است که «تزیین اسکناس و پول کاغذی یک روش خوب است برای وقتی که می‌خواهیم به جای خرید کادو پول هدیه دهیم، اما می‌خواهیم با تزیین آن نشان دهیم که آن مناسبت برای ما کم اهمیت نبوده و پول برای از سر بازکردن و رفع تکلیف نبوده است بلکه هدیه دادن برای ما مهم بوده است و برای آن وقت، انرژی و سلیقه گذاشته ایم.» برای اطلاع بیشتر به چندتای آن‌ها زنگ می‌زنیم. قیمت از ۲۰۰ هزار تومان شروع و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم هست.

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد